اسدی، مسعود (1380). مقایسة آگهیهای بازرگانی گفتاری و نوشتاری فارسی. پایاننامۀ منتشرنشدۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
توفیقی، مهناز (1383). کارگفتهای ترغیبی درتبلیغات. پایاننامۀ منتشرنشدۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طبا طبایی.
خوشنویس مرادی، نغمه (1378). مبتداسازی درتبلیغات بازرگانی نوشتاری فارسی. پایاننامۀ منتشرنشدۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
عموزاده مهدیرجی، محمد (1384). «بررسی مقایسهای استعاره در نامهای تجاری قبل و بعد از انقلاب اسلامی». نشریۀدانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید باهنرکرمان. شمارة 1. صص 15-5 .
فقیهیان، نعیمه (1389). بررسی کاربردشناختی برخی اشارات تضمنی در تبلیغات تجاری فارسی. پایاننامۀ منتشرنشدۀکارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
متولی،کاظم (1372). روابط عمومی و تبلیغات. تهران: انتشارات بهجت .
وهابیان، مهر انگیز (1376). تبلیغات بازرگانی از دیدگاه زبانشناسی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
Cook, Guy (2001). The Discourse of Advertising. London: Routledge.
Simpson, Paul (2001). "‘Reason’ and ‘Tickle’ as Pragmatic Constructs in the Discourse of Advertising". Journal of Pragmatics.5. pp. 12-23.
Stubbs, Michael (1983). Discourse Analysis. Chicago :Basil Blackwell publisher ltd.
Taflinger, Richard F. (1996). A Definition of Advertising. New York: Academic Press.
Woods, Nicola (2006). Describing Discourse. London: Hodder Arnol.