استیلن، مارتین (1382). دنیای درام. ترجمة محمد شهبا. تهران: هرمس.
الام، کر (1390). نشانهشناسی تئاتر و درام. ترجمة فرزان سجودی. تهران: قطره.
بلور، مریل و توماس بلور (1389). مقدمهای بر روند تحلیل گفتمان انتقادی. ترجمة علی رحیمی و امیر حسین شاه بالا. تهران: جنگل.
دلاور، علی (1375). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: رشد.
رستمیان، مرضیه و سید کاظم طباطبایی (1390). «بررسی تطبیقی بافت موقعیت (برونزبانی) از دیدگاه فرث، هایمز و لوئیس با سیاق حالیه». دوفصلنامة تخصصی پژوهشهای میانرشتهای قرآن کریم. 2 (4). صص 36 ـ 29.
زرینکوب، عبدالحسین (1387). ارسطو و فن شعر. تهران: امیرکبیر.
ساسانی، فرهاد (1389). «تأثیر بافت متنی بر معنای متن». دوفصلنامة علمی پژوهشی زبانپژوهی دانشگاه الزهرا (س). سال دوم. 2 (3). 124 ـ 109.
سجودی، فرزان (1390). نشانهشناسی کاربردی. تهران: نشر علم.
صفوی، کوروش (1386). آشنایی با معنیشناسی. تهران: پژواک کیوان.
فرکلاف، فورمن (1387). تحلیل انتقادی گفتمان. گروه مترجمان. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
Evans, V. (2007). A Glossary of Cognitive Linguistics. Edinburgh University Press Ltd.
Koller, V. (2012). "How to Analyze Collective Identity in Discourse-Textual and Contextual Parameters". Journal of Critical Approaches to Discourse Analysis across Disciplines. vol.5 (2). pp. 19-38.
Gradinar, I. A. (2013). "Communication, Knowledge and Discourse. Remarks on Teun van Dijk Sociocognitive Interpretution of Context". Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric. pp. 119-125.
Kintsch, W. (1988). "The Role of Knowledge in Discourse Comprehension: A Constraction-Interration Model". Psychological Review.95. pp. 163-182.
O' Brien, E. J., A. E. Cook & S. Guareaud (2010). "Accessibility of Outdated Information". Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory Cognition. 36. pp. 979-997.
Sparks, J. R. & D. N. Rapp (2011). "Reader’s Reliance on Source Credibility in Service of Inference Generation". Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. 37 (1). pp. 230-247.
Zwaan, R.A. & G. A. Radvansky (1998). "Situation Models in Language Comprehension and Memory". Psychological Bulletin. 123. pp. 162-185.