نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران
2 استادیار گروه زبان انگلیسی، هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران
3 استادیار گروه زبان انگلیسی، هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
Metacognition, the ability of learners to control their thoughts and regulate their own learning, plays an important role in learning to listen (Wenden, 1998). Motivation, a crucial dimension of sustained learning activities (Dörnyei, 2018), has long been argued not only as one of the most significant variables contributing to the process of L2 acquisition but also as one of the most vital predictors of success in foreign language learning (Dörnyei, 1998). The use of L1 in an EFL classroom is inevitable. However, most teachers are in doubt to use it or not, and if yes, when, why and for what purposes it should be used (De la Campa & Nassaji, 2009).
کلیدواژهها [English]