آخوندی، عبدالحمید. (1378). «تکواژ». رشد آموزش زبان و ادب فارسی. شمارة 14. صص 27-26.
برزگربرفروبی، کاظم. (1395). «تاثیر آموزش حافظه کاری بر عملکرد خواندن دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری». روانشناسی افراد استثنایی. دورة 6. شمارة 22. صص 110-96.
پیرخایفی، علیرضا، باقر حسنوند، یوسف اعظمی و صبا حسنوندی (1394). «اثربخشی آموزش سازماندهی فضایی- زمانی و آگاهی واجی بر سطح خواندن و نوشتن دانشآموزان مبتلا به اختلالهای یادگیری». ناتوانیهای یادگیری. دورة 5. شمارة 2. صص 42-27.
حسینی، مریم، علیرضا مرادی، رضا کرمینوری، جعفر حسنی و هادی پرهون. (1395). «بررسی اعتبار و روایی عاملی آزمون خواندن و نارساخوانی (نما)». تازههای علوم شناختی. دورة 18. شمارة 1. صص 34-23.
حیدری، طاهره؛ امیری، شعله و حسین مولوی. (1391). «اثربخشی روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان». روانشناسی کاربردی. دورة 2. شمارة 22. صص 58-41.
حیدری، طاهره؛ شاهمیوه اصفهانی، آرزو، عابدی، احمد و منصوره بهرامیپور. (1391). «مقایسه اثربخشی روش فرنالد و دیویس بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان». دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. دورة 13. شمارة 2. صص 44-36.
خلیفه، بهمن. (1388). «گداخت جان که شود کار دل تمام و نشد: نگاهی به «فرهنگ پیشوندها و پسوندهای زبان فارسی» زنده یاد دکتر خسرو فرشیدورد». کتاب ماه ادبیات. شمارة 149. صص 95-90.
سادوک، بنجامین، ورجینیا سادوک و رونیز پدرو. (1395). خلاصة روانپزشکی: علوم رفتاری/روانپزشکی بالینی. چ 1. ترجمهة فرزین رضاعی. اصفهان: انتشارات ارجمند.
شیرازی، محمود، مینا دانایی و محمدعلی فردین. (1395). «تأثیر آموزش تمرینهای تقویت حافظه شنیداری بر توانایی خواندن دانشآموزان نارساخوان». ناتوانیهای یادگیری. دورة 6. شمارة 2. صص 100-114.
کرمینوری، رضا، ، علیرضا مرادی، سعید اکبریزردخانه و حائده زاهدیان. (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی (نما). چ 1. تهران: جهاد دانشگاهی، واحد تربیت معلم.
کلانی، سارا، محسن اصغری نکاح و علی غناییچمنآباد. (1394). «اثربخشی برنامهی مبتنی بر بازیهای نرمافزاری با رویکرد زبانشناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانشآموزان با اختلال خواندن». مجلهی ناتوانیهای یادگیری. 4(4). صص 84-66.
گنجی، مهدی. (1394). روانشناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5. چ 2. تهران: انتشارات ساوالان.
محمودیبختیاری، بهروز. (1378). «تکواژ «خانه» و عملکرد معنایی آن در ساخت واژه زبان فارسی». متنپژوهی ادبی. شمارة 9 و 10. صص 192-183.
ملکیان، معصومه و زهرا سادات ناصری. (1393). «از تکواژی آزاد تا تکواژی وابسته (نگاهی به پیشینه برخی پسوندهای زبان فارسی معاصر)». مجموعه مقالات نهمین همایش زبانشناسی ایران. به کوشش محمد دبیر مقدم. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی. صص 1232-1213.
مولودی، عابد، بهروز کریمی و یدالله خرمآبادی. (1391). «مقایسه اثربخشی دو روش آموزش چندحسی فرنالد و آموزش مبتنی بر رایانه بر کاهش مشکلات املای دانش آموزان پایه های سوم و چهارم دبستانهای شهرستان سقز». کودکان استثنایی. دورة 12. شمارة 4. صص 5-20.
نریمانی، محمد، رویا نوری و عباس ابوالقاسمی. (1394). «مقایسهی اثر بخشی راهبردهای آگاهی واجشناختی و چند حسی فرنالد بر پیشرفت مهارت های خواندن و درک مطلب دانش آموزان نارساخوان». ناتوانیهای یادگیری. دورة 4. شمارة 3. صص 104-120.
یعقوبی، ابوالقاسم، حسین محققی، مریم غفوریآثار و خسرو رشید. (1392). «مقایسه تاثیر روش های چند حسی فرنالد و ادراک دیداری فراستیگ بر اصلاح عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه دوم ابتدایی شهر همدان». روانشناسی افراد استثنایی. دورة 3. شمارة 9. صص 32-21.
References
Akhoundi, A. (2008). Morphology. Journal of development of Persian language and Literature teaching, 14, 26-27 [In Persian].
Apel, K., & Werfel, K. (2014). Using morphological awareness instruction to improve written language skills. Journal of Language Speech Hearing Service School, 45(4), 251-260.
Apel, K., Wilson-Fowler, E. B., Brimo, D., & Perrin, N. A. (2012). Metalinguistic contributions to reading and spelling in second and third grade students. Reading and Writing, 25, 1283-1305.
Bakhshayesh, A., Barzegar, K., & Moradi Ajani, V. (2015). The effect of working memory training on reading performance of boy students with learning disability. Journal of Psychology of Exceptional Individuals, 6(22), 96-110 [In Persian].
Cunningham, A. J., & Carroll, J. M. (2015). Early predictors of phonological and morphological awareness and the link with reading: Evidence from children with different patterns of early deficit. Journal of Applied Psycholinguistics, 36, 509-531.
Fracasso, L. E., Bangs, K., & Binder, K. S. (2014). The contributions of phonological and morphological awareness to literacy skills in the adult basic education population. Journal of Learning Disabilities, 49(2), 140-151.
Ganji, M. (2015). Psychology of exceptional children based on DSM-5. Towic edition. Tehran: Savalan [In Persian].
Good, J. E., Lance, D. M., & Rainey, J. (2014). The effects of morphological awareness training on reading, spelling, and vocabulary skills. Communication Disorders Quarterly, 36(3), 142-151.
Goodwin, A. P., & Ahn, S. (2013). A meta-analysis of morphological interventions in English: effects on literacy outcomes for school-age children. Journal of Scientific Studies of Reading, 17(4), 257-285.
Goswami, U., Barnes, L., Mead, N., Power, A. J., & Leong, V. (2106). Prosodic similarity effects in short-term memory in developmental dyslexia. Journal of Dyslexia, 22(4), 287-304.
Hall, J. G. (2015). Effects of child-centered play therapy on social skills, academic achievement, and self-concept of children with learning disabilities: a single-case design (PhD dissertation). The University of North Carolina at Charlotte, Charlotte, USA.
Hallahan, D. P., Loyd, J. W., Kauffman, J. M., Weiss, M. P., & Martinez, E. A. (2013). Introduction to learning disabilities (3nd ed.).New York: Pearson Publisher [In Persian].
Haydari, T., Shahmive, A., Amiri, Sh., & Molavi, H. (2012). Effectiveness of Davis dyslexia correction method on reading performance of dyslexic children. Journal of Applied Psychology, 2(22), 41-58 [In Persian].
Heidari, T., Shahmive, A., Abedi. A., & Bahramipoor, M. (2012). The comparison of Fernald and Davis method on reading performance in the dyslexic student. Knowledge & Research in Applied Psychology, 13(48), 34-42 [In Persian].
Hosaini, M., Moradi, A., Kormi-Nori, R., Hasani, J., & Parmon, H. (2016). Reliability and validity of reading and dyslexia test. Journal of Advances in Cognitive Science, 18(1), 23-34 [In Persian].
Hulme, C., & M. Snowing. (2016). Reading disorders and dyslexia. Journal of Current Opinion in Pediatrics, 28(6), 731-735.
Jacobs, K. E., Flanagan, D. P., & Alfonso, V. C. (2016). Evidence-based assessment and intervention for specific learning disability in school psychology. In M. Thielking & M. D. Terjesen (Eds.), Handbook of Australian School Psychology (1st ed., pp. 145-171). New York: Springer Publication.
Kalani, S., Asgharinekah, M., & Ghanaei-Chamanabad, A. (2015). The effectiveness of linguistic play software package on reading accuracy and comprehension of students with reading disorder. Journal of Learning Disabilities, 4(4), 66-84 [In Persian].
Khalife, B. (2009). Investigation of dictionary of prefixes and suffixes of Persian language. Journal of Literature Quarterly Book Review, 149, 90-95 [In Persian].
Kormi-Nori, R., Moradi, A., Akbari-Zaradkhane, S., & Zahedian, H. (2008). Reading and dyslexia test (NAMA) (1nd ed.). Tehran: Jahad Daneshgahi Published [In Persian].
Law, J. M., Woutres, J., & Ghesquière, P. (2015). Morphological awareness and its role in compensation in adults with dyslexia. Journal of Dyslexia, 21(3), 254-272.
Layes, S., Lalonde, R., & Rebai, M. (2015). Effectiveness of a phonological awareness training for Arabic disabled reading children: insights on metalinguistic benefits. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, 8(4), 24-42.
Layes, S., Lalonde, R., & Rebai, M. (2017). Study on morphological awareness and rapid automatized naming through word reading and comprehension in normal and disabled reading Arabic-speaking children. Journal Reading & Writing Quarterly, 33(2), 123-140.
Lyster, SA. H., Lervag, A. O., & Hulme, C. (2016). Preschool morphological training produces long-term improvements in reading comprehension. Journal of Reading and Writing, 29(6), 1269-1288.
Mahmoudi-Bakhtiari, B. (2000). Morpheme “home” and its semantic function in the construction of Persian Language Dictionary. Journal of Literary Text Research, 9 & 10, 183-192 [In Persian].
Malekian, M., & Naseri, Z. (2015). From unbound morpheme to bound morpheme (survey to history of contemporary Persian language suffixes). In M. Dabirmoghadam (Ed.), Collection of Articles of the 9th Iranian Linguistic Conference (pp. 1213-1232). Tehran: Allameh Tabataba’i University Press. [In Persian].
Moloodi, A., Karimi, B., & Khoram Abadi, Y. (2013). Effectiveness of Fernald and computer-based methods in reduction of spelling problems of elementary students. Journal of Exceptional Children, 12(4), 5-20 [In Persian].
Narimani, M., Nori, R., & Abolghasemi, A. (2015). Comparison of the effectiveness of phonological awareness strategies and Fernald multi-sensory to improve reading skill and comprehension of dyslexia students. Journal of Learning Disabilities, 4(3),104-120 [In Persian].
Peng, P., & Fuchs, D. (2016). A meta-analysis of working memory deficits in children with learning difficulties: Is there a difference between verbal domain and numerical domain? Journal of Learning Disabilities, 49, 3-20.
Pirkhayefi, A., Hasanvand, B., Azami, Y., & Hasanvandy, S. (2016). The effectiveness of spatial organization and phonemic awareness on reading and writing of students with learning disorders. Journal of Learning Disabilities, 5(2), 27-42 [In Persian].
Quin, Y., & Bi, H. (2015). The effect of magnocellular-based visual-motor intervention on Chinese children with developmental dyslexia. Journal of Frontiers in Psychology, 6, 15-29.
Sadock, B. J., & Sadock, V. A. (2015). Synopsis of psychiatry (1st ed.). (F. Rezaii, Trans.). Isfahan: Arjmand [In Persian].
Shirazi, M., Danai, M., & Fardin, M. (2017). The effect of training auditory memory strengthening exercises on reading ability of dyslexic students. Journal of Learning Disabilities, 6(2),100-114 [In Persian].
Sisson, D., & Sisson, B. (2014). Targeted reading interventions for the common core: grades K-3: classroom-tested lessons that help struggling students meet the rigors of the standards. New York: Scholastic Teaching Resources.
Toffalinil, E., Giofrè, D., & Cornoldi, C. (2017). Strengths and weaknesses in the intellectual profile of different subtypes of specific learning disorder: A Study on 1,049 Diagnosed children. Clinical Psychological Science, 5(2), 1-8.
Vaknin-Nusbaum, V., Sarid, M., Raveh, M., & Nevo. E. (2016). The contribution of morphological awareness to reading comprehension in early stages of reading. Journal of Reading and Writing, 29(9), 1915-1934.
Wise, N., D’Angelo, N., & Chen, X. (2016). A school-based phonological awareness intervention for struggling readers in early French immersion. Journal of Reading and Writing, 29(2),183-205.
Yaghoubi, A., Mohagheghi, H., Ghafouriasar, M., & Rashid, Kh. (2013). Comparison of the effects of Fernald multi-sensory and Frostig visual perception methods on improvement of reading performance in dyslexic male students in Hamedan city. Journal of Exceptional individuals, 3(9), 21-32 [In Persian].
Yeng, S., Seigel, L. S., & Chan, C. K. (2013). Effects of a phonological awareness program on English reading and spelling among Hong Kong Chinese ESL children. British Journal of Educational Psychology, 26(5), 681-704.