آ

  • آقاگل زاده، فردوس توصیف و تحلیل ساخت‌های ایدئولوژیک در گفتمان دادگاه خانواده، زنان خواستار طلاق بر پایه‌ی رویکرد ون‌دایک (2006): رویکرد زبانشناسی حقوقی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 31-58]

  • آلگونه جونقانی، مسعود تحلیل پدیدارشناختی نماد در اندیشۀ آلفرد شوتز [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 7-30]

  • آهنگر، عباسعلی بررسی نحوی-معنایی پیرااضافه های زبان کردی(گویش سورانی) بر پایۀ نحو ذره بنیاد [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 107-138]

ا

  • ابطحی، سید مهدی تاثیر دانش واژگانی و دانش پیشین بر درک مطلب خوانداری فارسی آموزان غیر ایرانی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 195-217]

  • اجدادی، مژگان بررسی قالب‌های معنایی اندام‌واژه‌های بیرونی زبان فارسی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 27-44]

  • احدی، مهناز تحلیل تقابلی مجاز در متون مطبوعاتی فارسی و فرانسه [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 7-23]

  • ارکان، فائزه ستاک ساختواژی: مفهومی جدایی گرا [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 91-117]

  • اسماعیل‌پور، المیرا بررسی زبان‌شناختی آثار دوره‌های هیپومانیا و دوره‌های افسردگی صادق هدایت: تأثیر اختلال دوقطبی [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 7-26]

  • اکاتی، فریده نمود استمراری در زبان فارسی بر اساس نظریه‌ی پیش نمونگی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 219-241]

ب

  • براتی، حسین طبقه‌بندی آشکار معانی غیرمعرفتی فعلهای وجهی توانستن، شدن و بایستن بر پایه‌ی الگوی معناشناختی-کاربردشناختی دپراتره [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 115-148]

  • بشیرنژاد، حسن تحلیلی اجتماعی-زبانشناختی بر جایگاه و کاربرد مازندرانی و فارسی در استان مازندران [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 119-145]

  • بهرامی خورشید، سحر دستوری‌شدگی در ترکی آذربایجانی: مطالعه‌ی موردی مقوله پس‏اضافه [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 69-89]

پ

  • پورسیاه، فرخنده نگاهی جامعه شناختی به کنش گفتار انتقاد در زبان فارسی [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 27-47]

  • پورقاسمیان، حسین جهت داری فرهنگی زبان انگلیسی در فرایند جهانی شدن: بررسی و تحلیل محتوای کتب آموزشی اینترچنج [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 151-178]

  • پیشوایی علوی، محسن ضربان های گفت وگویی در نمایشنامه" مخبأ رقم13 "محمود تیمور (با رویکرد نظریه ی زبان بنیاد پل کاستانیو) [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 243-267]

ج

  • جدیری جمشیدی، رویا آموزش شبکه های فعلی زبان فارسی: مقایسة عملکرد فارسی آموزان غیرایرانی در پاسخگویی به پرسش‌های استنتاجی و جایگزینی [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 139-163]

  • جلیلی مرند، ناهید تحلیل تقابلی مجاز در متون مطبوعاتی فارسی و فرانسه [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 7-23]

  • جم، بشیر بررسی تطبیقی جایگزینی واج‌های ملازیِ وام‌واژهای عربی در فارسی معیار و گویش رودباری (کرمان) در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 45-66]

ح

  • حلاج زاده بناب، حسین توصیف و تحلیل ساخت‌های ایدئولوژیک در گفتمان دادگاه خانواده، زنان خواستار طلاق بر پایه‌ی رویکرد ون‌دایک (2006): رویکرد زبانشناسی حقوقی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 31-58]

خ

  • خالصی، محمود جهت داری فرهنگی زبان انگلیسی در فرایند جهانی شدن: بررسی و تحلیل محتوای کتب آموزشی اینترچنج [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 151-178]

  • خدادادیان، مهدی تاثیر دانش واژگانی و دانش پیشین بر درک مطلب خوانداری فارسی آموزان غیر ایرانی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 195-217]

  • خلیفه لو، سید فرید توصیف و تحلیل ساخت‌های ایدئولوژیک در گفتمان دادگاه خانواده، زنان خواستار طلاق بر پایه‌ی رویکرد ون‌دایک (2006): رویکرد زبانشناسی حقوقی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 31-58]

د

  • دبیرمقدم، محمد بررسی ویژگی‌های سبکی تکرار کامل در رمان سووشون و بوف کور [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 85-105]

  • دین محمدی، غلامرضا معین شدگی در زبان فارسی و شکل گیری ساخت کامل و التزامی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 7-26]

ر

  • رزمدیده، پریا بررسی تطبیقی جایگزینی واج‌های ملازیِ وام‌واژهای عربی در فارسی معیار و گویش رودباری (کرمان) در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 45-66]

  • رضوی، محمدرضا بررسی قالب‌های معنایی اندام‌واژه‌های بیرونی زبان فارسی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 27-44]

  • رمضانخانی، مریم صوری سازی رابطه ی مفهومی تقابل معنایی در سطح واژه از منظر زبانشناسی ریاضی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 193-217]

ز

  • زارع، جواد ارائه های علمی انگلیسی و فارسی: بررسی چگونگی تفکیک مطالب مهم از کم‌اهمیت در پیکره های سخن و بیس [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 25-44]

  • زارع، جواد ارجاع در نشانگرهای اهمیت مطلب در سخنرانی‌های علمی دانشگاهی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 179-192]

  • زارعی، غلامرضا جهت داری فرهنگی زبان انگلیسی در فرایند جهانی شدن: بررسی و تحلیل محتوای کتب آموزشی اینترچنج [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 151-178]

  • زندرحیمی، مینا بررسی مقایسه ای افزوده های تفسیری در 5 ترجمه معاصر فارسی و انگلیسی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 117-149]

س

  • ساسانی، فرهاد بررسی زبان‌شناختی آثار دوره‌های هیپومانیا و دوره‌های افسردگی صادق هدایت: تأثیر اختلال دوقطبی [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 7-26]

  • سبزواری، مهدی بررسی معنی سازی و استنباط و الگوهای مفهومی اسامی مرکب درون مرکز فارسی [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 49-68]

  • سعادت مصطفوی، فائزه معین شدگی در زبان فارسی و شکل گیری ساخت کامل و التزامی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 7-26]

  • سنچولی، عطا الله نمود استمراری در زبان فارسی بر اساس نظریه‌ی پیش نمونگی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 219-241]

ش

  • شریفی، شهلا نقش ویژگی‌های رده‌شناختی ساخت موصولی در تعیین ترتیب سازه‌ای فارسی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 87-114]

  • شریفی پورشیرازی، احمدرضا از گرهی نقشی تا ساخت مجهول [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 201-221]

  • شریفی مقدم، آزاده پیوستار نمادپردازی آوایی در اشعار حافظ «برطبق نظریة هینتون» [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 59-85]

  • شکیبایی فر، شهلا ضربان های گفت وگویی در نمایشنامه" مخبأ رقم13 "محمود تیمور (با رویکرد نظریه ی زبان بنیاد پل کاستانیو) [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 243-267]

ص

  • صحرائی، رضامراد ارزیابی مجموعۀ آموزشی فارسی شیرین است بر مبنای مجموعه شاخص‌های کانینگزورث [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 147-169]

  • صفارمقدم، احمد آموزش شبکه های فعلی زبان فارسی: مقایسة عملکرد فارسی آموزان غیرایرانی در پاسخگویی به پرسش‌های استنتاجی و جایگزینی [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 139-163]

  • صفوی، کوروش صوری سازی رابطه ی مفهومی تقابل معنایی در سطح واژه از منظر زبانشناسی ریاضی [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 193-217]

  • صناعتی، مرضیه گزاره‌های ملکی در زبان شهمیرزادی: یک بررسی رده‌شناختی [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 171-199]

ع

  • عبادی، سامان نگاهی جامعه شناختی به کنش گفتار انتقاد در زبان فارسی [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 27-47]

  • علیزاده، علی نقش ویژگی‌های رده‌شناختی ساخت موصولی در تعیین ترتیب سازه‌ای فارسی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 87-114]

  • عمادی، سید رسول تاثیر آموزش به شیوه‌ی معمول و ترکیبی بر خلاقیت، انگیزش و یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 219-241]

غ

  • غلامی یلقون آقاج، علی حسین تجزیه به آحاد واژگان و کاربست آن در ترجمۀ قرآن (مطالعۀ مورد پژوهانۀ سوره های نور، فرقان و شعراء) [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 83-115]

  • غنچه پور، موسی ترکیب فعلی: فرایندی صرفی یا نحوی؟ یک بررسی پیکره بنیاد [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 149-173]

ف

  • فرجاه، مرجان از تصویر تا تصور : بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 67-84]

  • فرخنده، یونس تاثیر آموزش به شیوه‌ی معمول و ترکیبی بر خلاقیت، انگیزش و یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 219-241]

ق

  • قائمی، مرتضی تجزیه به آحاد واژگان و کاربست آن در ترجمۀ قرآن (مطالعۀ مورد پژوهانۀ سوره های نور، فرقان و شعراء) [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 83-115]

  • قهرمانی قاجار، سوسن تأثیر آموزش فرم و معنا محور با میانجیگری زبان مادری بر عملکرد شفاهی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 165-184]

ک

  • کریمی دوستان، غلامحسین بررسی نحوی-معنایی پیرااضافه های زبان کردی(گویش سورانی) بر پایۀ نحو ذره بنیاد [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 107-138]

  • کیاشمشکی، لیلا ارزیابی مجموعۀ آموزشی فارسی شیرین است بر مبنای مجموعه شاخص‌های کانینگزورث [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 147-169]

  • کیوانلوشهرستانکی، زهرا ارائه های علمی انگلیسی و فارسی: بررسی چگونگی تفکیک مطالب مهم از کم‌اهمیت در پیکره های سخن و بیس [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 25-44]

م

  • محمودزاده، زهرا بازشناسی تمایز خیشومی-انسدادی در شرایط نامطلوب شنیداری [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 45-60]

  • مدادیان، غلامرضا طبقه‌بندی آشکار معانی غیرمعرفتی فعلهای وجهی توانستن، شدن و بایستن بر پایه‌ی الگوی معناشناختی-کاربردشناختی دپراتره [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 115-148]

  • مرادی، ابراهیم بررسی نحوی-معنایی پیرااضافه های زبان کردی(گویش سورانی) بر پایۀ نحو ذره بنیاد [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 107-138]

  • مسبوق، سید مهدی تجزیه به آحاد واژگان و کاربست آن در ترجمۀ قرآن (مطالعۀ مورد پژوهانۀ سوره های نور، فرقان و شعراء) [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 83-115]

  • مصطفوی، پونه گزاره‌های ملکی در زبان شهمیرزادی: یک بررسی رده‌شناختی [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 171-199]

  • ملکی، سیما بررسی ویژگی‌های سبکی تکرار کامل در رمان سووشون و بوف کور [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 85-105]

  • ملکی مقدم، اردشیر دستوری‌شدگی در ترکی آذربایجانی: مطالعه‌ی موردی مقوله پس‏اضافه [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 69-89]

  • مهرارا، حسین پیوستار نمادپردازی آوایی در اشعار حافظ «برطبق نظریة هینتون» [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 59-85]

  • مولایی کوهبنانی، حامد نقش ویژگی‌های رده‌شناختی ساخت موصولی در تعیین ترتیب سازه‌ای فارسی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 87-114]

  • میرزایی نیا، صابر دستوری‌شدگی در ترکی آذربایجانی: مطالعه‌ی موردی مقوله پس‏اضافه [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 69-89]

ن

  • نجفی ایوکی، علی ضربان های گفت وگویی در نمایشنامه" مخبأ رقم13 "محمود تیمور (با رویکرد نظریه ی زبان بنیاد پل کاستانیو) [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 243-267]

  • نژادانصاری مهابادی، داریوش طبقه‌بندی آشکار معانی غیرمعرفتی فعلهای وجهی توانستن، شدن و بایستن بر پایه‌ی الگوی معناشناختی-کاربردشناختی دپراتره [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 115-148]

  • نعمت تبریزی، امیررضا تأثیر آموزش فرم و معنا محور با میانجیگری زبان مادری بر عملکرد شفاهی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 165-184]

  • نعمتی، آزاده میزان رازگونگی متون خبری فارسی و انگلیسی: بررسی موردی انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 175-193]

  • نوارچی، عاطفه از تصویر تا تصور : بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 67-84]

و

  • وکیلی فرد، امیررضا آموزش شبکه های فعلی زبان فارسی: مقایسة عملکرد فارسی آموزان غیرایرانی در پاسخگویی به پرسش‌های استنتاجی و جایگزینی [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 139-163]

  • وکیلی فرد، امیررضا تاثیر آموزش به شیوه‌ی معمول و ترکیبی بر خلاقیت، انگیزش و یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی [دوره 10، شماره 28، 1397، صفحه 219-241]

  • ولدی، امیر تأثیر آموزش فرم و معنا محور با میانجیگری زبان مادری بر عملکرد شفاهی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 165-184]

ه

  • همتی، فاطمه تأثیر آموزش فرم و معنا محور با میانجیگری زبان مادری بر عملکرد شفاهی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 26، 1397، صفحه 165-184]

ی

  • یزدانی، سارا بررسی رده شناختی نحوی و معنایی اسامی درون مرکز و برون مرکز زبان فارسی در داستان های کودک و نوجوان [دوره 10، شماره 29، 1397، صفحه 461-81]

  • یوسفی، نورالدین نگاهی جامعه شناختی به کنش گفتار انتقاد در زبان فارسی [دوره 10، شماره 27، 1397، صفحه 27-47]