آ
-
آموزش
جایگاه دستور زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 123-142]
ا
-
ادات نفی не
نگاهی به درستنویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]
-
ارتباط بدنی
واژه، طرحوارة تصوری و تفاوتهای فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]
-
استعاره
خلاقیت زبانآموزان غیرفارسیزبان دانشگاه بینالمللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]
-
استعارۀ مرده
خلاقیت زبانآموزان غیرفارسیزبان دانشگاه بینالمللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]
-
استعارۀ نو
خلاقیت زبانآموزان غیرفارسیزبان دانشگاه بینالمللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]
-
انسجام بارز
مطالعه توصیفی نظام ساماندهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]
-
انشا
مطالعه توصیفی نظام ساماندهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]
-
انگلیسی
بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]
ب
-
باقیمانده
ویژگیهای خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]
-
بررسی مقابلهای نظام ساماندهی مطالب نوشتاری
مطالعه توصیفی نظام ساماندهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]
-
بند خلأدار
ویژگیهای خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]
-
بوف کور
رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]
پ
-
پاراگراف
مطالعه توصیفی نظام ساماندهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]
-
پیشزمینه
«حذف فعل» از منظر معنیشناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]
-
پیشوند نفی не
نگاهی به درستنویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]
ت
-
تحولات آوایی
ویژگیهای آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]
-
تحولات زبانی
ویژگیهای آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]
-
تدریس فرهنگ
دیدگاههای زبانآموزان در مورد مفهوم فرهنگ و بازتابِ آن در آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان ایرانی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 143-174]
-
ترکی
بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]
-
تشخیص استعاره
خلاقیت زبانآموزان غیرفارسیزبان دانشگاه بینالمللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]
-
تعامل
دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهرهوری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]
-
تقابل
ویژگیهای خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]
-
توازن
ویژگیهای خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]
-
توانایی بیان
دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهرهوری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]
ج
-
جفری لیچ
رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]
-
جملۀ لفظی
خلاقیت زبانآموزان غیرفارسیزبان دانشگاه بینالمللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]
-
جنسیت
بررسی زبان جنسیتی در مطبوعات اجتماعی ایران: مطالعة موردی چهار مجلة خانوادگی پرتیراژ [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 133-157]
-
جنسیتزدگی زبان
بررسی زبان جنسیتی در مطبوعات اجتماعی ایران: مطالعة موردی چهار مجلة خانوادگی پرتیراژ [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 133-157]
خ
-
خلأ نحوی
ویژگیهای خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]
-
خلاقیت
خلاقیت زبانآموزان غیرفارسیزبان دانشگاه بینالمللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]
-
خواننده
مطالعه توصیفی نظام ساماندهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]
-
خوشة دوهمخوانی
توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]
د
-
دانش واژگانی
آموزش مستقیم واژه در متن: مقایسة تأثیر دو رویکرد یادگیری مستقیم و تصادفی در یادگیری واژه [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 77-102]
-
درستنویسی
نگاهی به درستنویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]
-
دستور زبان
جایگاه دستور زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 123-142]
ر
-
رئالیسم
رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]
-
رسایی
توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]
-
رسایی افتان
توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]
-
رسایی خیزان
توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]
-
رمزگردانی
رمزگردانی دوزبانههای ترکیآذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]
-
روانشناسی زبان
واژه، طرحوارة تصوری و تفاوتهای فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]
-
ریشهشناسی
بررسی ریشهشناختی واژههایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]
ز
-
زبان
رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]
-
زبان
بررسی زبان جنسیتی در مطبوعات اجتماعی ایران: مطالعة موردی چهار مجلة خانوادگی پرتیراژ [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 133-157]
-
زبان درونه
رمزگردانی دوزبانههای ترکیآذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]
-
زبانشناسی شناختی
واژه، طرحوارة تصوری و تفاوتهای فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]
-
زبان طبری
ویژگیهای آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]
-
زبان غیربومی
جایگاه دستور زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 123-142]
-
زبان فارسی
واژگانیشدگی، چارچوبی برای تبیین فعلِ غیرساده حرکتی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 31-57]
-
زبان ماتریس
رمزگردانی دوزبانههای ترکیآذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]
-
زبانهای ایرانی
بررسی ریشهشناختی واژههایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]
س
-
سطوح تسلط بر ارتباط صورت- معنی
آموزش مستقیم واژه در متن: مقایسة تأثیر دو رویکرد یادگیری مستقیم و تصادفی در یادگیری واژه [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 77-102]
-
سوررئالیسم
رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]
-
سووشون
رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]
ص
-
صورتهای تصریفی
نقشزدودگی و همتابینی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 55-75]
ط
-
طرحوارة تصوری
واژه، طرحوارة تصوری و تفاوتهای فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]
ع
-
عربی
بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]
-
عقاید زبانآموزان
دیدگاههای زبانآموزان در مورد مفهوم فرهنگ و بازتابِ آن در آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان ایرانی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 143-174]
ف
-
فارسی
بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]
-
فرایند آوایی
ابیانه و گویش آن [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 101-125]
-
فرایند صرفی
ابیانه و گویش آن [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 101-125]
-
فرایند نحوی
ابیانه و گویش آن [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 101-125]
-
فرهنگ
مطالعه توصیفی نظام ساماندهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]
-
فرهنگ
جایگاه دستور زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 123-142]
-
فرهنگ
دیدگاههای زبانآموزان در مورد مفهوم فرهنگ و بازتابِ آن در آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان ایرانی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 143-174]
-
فعالیت معنادار
دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهرهوری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]
-
فعل حرکتی
واژگانیشدگی، چارچوبی برای تبیین فعلِ غیرساده حرکتی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 31-57]
-
فعل غیرساده
واژگانیشدگی، چارچوبی برای تبیین فعلِ غیرساده حرکتی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 31-57]
-
فیروزآبادی
بررسی ریشهشناختی واژههایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]
ق
-
قالب معنایی
«حذف فعل» از منظر معنیشناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]
-
قانون اتصال هجا
توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]
-
قرآن طبری
ویژگیهای آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]
ک
-
کار
دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهرهوری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]
-
کار گروهی
دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهرهوری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]
-
کلمة اختصاری
بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]
گ
-
گونة متعارف
نقشزدودگی و همتابینی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 55-75]
-
گویش ابیانهای
ابیانه و گویش آن [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 101-125]
-
گویشهای جنوب غربی
بررسی ریشهشناختی واژههایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]
-
گویشهای فارس
بررسی ریشهشناختی واژههایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]
م
-
متون طبری
ویژگیهای آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]
-
مدل زبان ماتریس
رمزگردانی دوزبانههای ترکیآذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]
-
مرز هجای CVC
توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]
-
مسئول
مطالعه توصیفی نظام ساماندهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]
-
مطبوعات اجتماعی
بررسی زبان جنسیتی در مطبوعات اجتماعی ایران: مطالعة موردی چهار مجلة خانوادگی پرتیراژ [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 133-157]
-
معنیشناسی قالبی
«حذف فعل» از منظر معنیشناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]
-
منابع واقعی زبان
دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهرهوری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]
ن
-
نشانههای نفی
نگاهی به درستنویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]
-
نظریة صفر
رمزگردانی دوزبانههای ترکیآذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]
-
نفی
نگاهی به درستنویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]
-
نفی آشکار
نگاهی به درستنویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]
-
نفی پنهان
نگاهی به درستنویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]
-
نقشزدودگی
نقشزدودگی و همتابینی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 55-75]
-
نقش مدرس
دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهرهوری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]
-
نمابرداری
«حذف فعل» از منظر معنیشناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]
-
نویسنده
مطالعه توصیفی نظام ساماندهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]
و
-
واحد واژگانی
«حذف فعل» از منظر معنیشناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]
-
واژگانیشدگی
واژگانیشدگی، چارچوبی برای تبیین فعلِ غیرساده حرکتی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 31-57]
-
واژه
واژه، طرحوارة تصوری و تفاوتهای فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]
ه
-
همتابینی
نقشزدودگی و همتابینی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 55-75]
ی
-
یادگیری تصادفی
آموزش مستقیم واژه در متن: مقایسة تأثیر دو رویکرد یادگیری مستقیم و تصادفی در یادگیری واژه [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 77-102]
-
یادگیری فرهنگ
دیدگاههای زبانآموزان در مورد مفهوم فرهنگ و بازتابِ آن در آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان ایرانی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 143-174]
-
یادگیری مستقیم
آموزش مستقیم واژه در متن: مقایسة تأثیر دو رویکرد یادگیری مستقیم و تصادفی در یادگیری واژه [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 77-102]