آ

  • آموزش جایگاه دستور‌‌ زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 123-142]

ا

  • ادات نفی не نگاهی به درست‌نویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]

  • ارتباط ‌بدنی واژه، طرحوارة تصوری و تفاوت‌های فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]

  • استعاره خلاقیت زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان دانشگاه بین‌المللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]

  • استعارۀ مرده خلاقیت زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان دانشگاه بین‌المللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]

  • استعارۀ نو خلاقیت زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان دانشگاه بین‌المللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]

  • انسجام بارز مطالعه توصیفی نظام سامان‌دهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]

  • انشا مطالعه توصیفی نظام سامان‌دهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]

  • انگلیسی بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]

ب

  • باقی‌مانده ویژگی­های خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]

  • بررسی مقابله‌ای نظام سامان‌دهی مطالب نوشتاری مطالعه توصیفی نظام سامان‌دهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]

  • بند خلأدار ویژگی­های خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]

  • بوف کور رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]

پ

  • پاراگراف مطالعه توصیفی نظام سامان‌دهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]

  • پیش‌زمینه «حذف فعل» از منظر معنی‌شناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]

  • پیشوند نفی не نگاهی به درست‌نویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]

ت

  • تحولات آوایی ویژگی‌های آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]

  • تحولات زبانی ویژگی‌های آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]

  • تدریس فرهنگ دیدگاه‌های زبان‌آموزان در مورد مفهوم فرهنگ و بازتابِ آن در آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان ایرانی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 143-174]

  • ترکی بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]

  • تشخیص استعاره خلاقیت زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان دانشگاه بین‌المللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]

  • تعامل دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهره‌وری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]

  • تقابل ویژگی­های خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]

  • توازن ویژگی­های خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]

  • توانایی بیان دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهره‌وری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]

ج

  • جفری لیچ رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]

  • جملۀ لفظی خلاقیت زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان دانشگاه بین‌المللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]

  • جنسیت بررسی زبان جنسیتی در مطبوعات اجتماعی ایران: مطالعة موردی چهار مجلة خانوادگی پرتیراژ [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 133-157]

  • جنسیت‌زدگی زبان بررسی زبان جنسیتی در مطبوعات اجتماعی ایران: مطالعة موردی چهار مجلة خانوادگی پرتیراژ [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 133-157]

خ

  • خلأ نحوی ویژگی­های خلأ نحوی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 75-100]

  • خلاقیت خلاقیت زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان دانشگاه بین‌المللیِ امام خمینی و توانایی آنها در تشخیص استعارات زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 59-73]

  • خواننده مطالعه توصیفی نظام سامان‌دهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]

  • خوشة دوهمخوانی توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]

د

  • دانش واژگانی آموزش مستقیم واژه در متن: مقایسة تأثیر دو رویکرد یادگیری مستقیم و تصادفی در یادگیری واژه [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 77-102]

  • درست­نویسی نگاهی به درست‌نویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]

  • دستور زبان جایگاه دستور‌‌ زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 123-142]

ر

  • رئالیسم رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]

  • رسایی توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]

  • رسایی افتان توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]

  • رسایی خیزان توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]

  • رمزگردانی رمزگردانی دوزبانه‌‌‌‌‌های ترکی‌‌‌‌‌آذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]

  • روان‌شناسی ‌زبان واژه، طرحوارة تصوری و تفاوت‌های فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]

  • ریشه‌شناسی بررسی ریشه‌شناختی واژه‌هایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]

ز

  • زبان رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]

  • زبان بررسی زبان جنسیتی در مطبوعات اجتماعی ایران: مطالعة موردی چهار مجلة خانوادگی پرتیراژ [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 133-157]

  • زبان درونه رمزگردانی دوزبانه‌‌‌‌‌های ترکی‌‌‌‌‌آذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]

  • زبان‌شناسی ‌شناختی واژه، طرحوارة تصوری و تفاوت‌های فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]

  • زبان طبری ویژگی‌های آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]

  • زبان غیربومی جایگاه دستور‌‌ زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 123-142]

  • زبان فارسی واژگانی‌شدگی، چارچوبی برای تبیین فعلِ غیر‌ساده حرکتی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 31-57]

  • زبان ماتریس رمزگردانی دوزبانه‌‌‌‌‌های ترکی‌‌‌‌‌آذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]

  • زبان‌های ایرانی بررسی ریشه‌شناختی واژه‌هایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]

س

  • سطوح تسلط بر ارتباط صورت- معنی آموزش مستقیم واژه در متن: مقایسة تأثیر دو رویکرد یادگیری مستقیم و تصادفی در یادگیری واژه [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 77-102]

  • سوررئالیسم رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]

  • سووشون رهیافتی تطبیقی بر کاربرد زبان در دو مکتب رئالیسم و سوررئالیسم از رهگذر بررسی رمان سووشون و بوف کور [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 7-32]

ص

  • صورت‌های تصریفی نقش‌زدودگی و همتابینی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 55-75]

ط

  • طرحوارة تصوری واژه، طرحوارة تصوری و تفاوت‌های فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]

ع

  • عربی بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]

  • عقاید زبان­آموزان دیدگاه‌های زبان‌آموزان در مورد مفهوم فرهنگ و بازتابِ آن در آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان ایرانی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 143-174]

ف

  • فارسی بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]

  • فرایند آوایی ابیانه و گویش آن [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 101-125]

  • فرایند صرفی ابیانه و گویش آن [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 101-125]

  • فرایند نحوی ابیانه و گویش آن [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 101-125]

  • فرهنگ مطالعه توصیفی نظام سامان‌دهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]

  • فرهنگ جایگاه دستور‌‌ زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 123-142]

  • فرهنگ دیدگاه‌های زبان‌آموزان در مورد مفهوم فرهنگ و بازتابِ آن در آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان ایرانی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 143-174]

  • فعالیت معنا‌دار دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهره‌وری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]

  • فعل حرکتی واژگانی‌شدگی، چارچوبی برای تبیین فعلِ غیر‌ساده حرکتی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 31-57]

  • فعل غیرساده واژگانی‌شدگی، چارچوبی برای تبیین فعلِ غیر‌ساده حرکتی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 31-57]

  • فیروزآبادی بررسی ریشه‌شناختی واژه‌هایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]

ق

  • قالب معنایی «حذف فعل» از منظر معنی‌شناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]

  • قانون اتصال هجا توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]

  • قرآن طبری ویژگی‌های آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]

ک

  • کار دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهره‌وری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]

  • کار گروهی دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهره‌وری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]

  • کلمة اختصاری بررسی تطبیقی کلمات اختصاری در فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 103-122]

گ

  • گونة متعارف نقش‌زدودگی و همتابینی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 55-75]

  • گویش ابیانه­ای ابیانه و گویش آن [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 101-125]

  • گویش‌های جنوب غربی بررسی ریشه‌شناختی واژه‌هایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]

  • گویش‌های فارس بررسی ریشه‌شناختی واژه‌هایی از گویش فیروزآبادی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 81-99]

م

  • متون طبری ویژگی‌های آوایی« ترجمۀ قرآن به زبان طبری » [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 7-29]

  • مدل زبان ماتریس رمزگردانی دوزبانه‌‌‌‌‌های ترکی‌‌‌‌‌آذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]

  • مرز هجای CVC توزیع رسایی در خوشة دوهمخوانیِ مرز هجا در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 7-27]

  • مسئول مطالعه توصیفی نظام سامان‌دهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]

  • مطبوعات اجتماعی بررسی زبان جنسیتی در مطبوعات اجتماعی ایران: مطالعة موردی چهار مجلة خانوادگی پرتیراژ [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 133-157]

  • معنی‌شناسی قالبی «حذف فعل» از منظر معنی‌شناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]

  • منابع واقعی زبان دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهره‌وری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]

ن

  • نشانه­های نفی نگاهی به درست‌نویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]

  • نظریة صفر رمزگردانی دوزبانه‌‌‌‌‌های ترکی‌‌‌‌‌آذری فارسی در پرتو مدل زبان ماتریس و نظریة صفر [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 33-57]

  • نفی نگاهی به درست‌نویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]

  • نفی آشکار نگاهی به درست‌نویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]

  • نفی پنهان نگاهی به درست‌نویسی نشانۀ نفی НЕ در صفات زبان روسی در مقایسه با پیشوندهای نفی معادل آن در زبان فارسی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 59-79]

  • نقش‌زدودگی نقش‌زدودگی و همتابینی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 55-75]

  • نقش مدرس دستاوردهای رویکرد ارتباطی در بهره‌وری بیشتر واحد مکالمه [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 145-162]

  • نمابرداری «حذف فعل» از منظر معنی‌شناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]

  • نویسنده مطالعه توصیفی نظام سامان‌دهی مطالب در انشاهای انگلیسی دانشجویان ایرانی: میزان گرایش به انسجام بارز و نگارش [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 127-143]

و

  • واحد واژگانی «حذف فعل» از منظر معنی‌شناسی شناختی [دوره 7، شماره 16، 1394، صفحه 101-132]

  • واژگانی‌شدگی واژگانی‌شدگی، چارچوبی برای تبیین فعلِ غیر‌ساده حرکتی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 14، 1394، صفحه 31-57]

  • واژه واژه، طرحوارة تصوری و تفاوت‌های فردی، پژوهشی بر پایة ارتباط بدنی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 29-54]

ه

  • همتابینی نقش‌زدودگی و همتابینی در زبان فارسی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 55-75]

ی

  • یادگیری تصادفی آموزش مستقیم واژه در متن: مقایسة تأثیر دو رویکرد یادگیری مستقیم و تصادفی در یادگیری واژه [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 77-102]

  • یادگیری فرهنگ دیدگاه‌های زبان‌آموزان در مورد مفهوم فرهنگ و بازتابِ آن در آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان ایرانی [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 143-174]

  • یادگیری مستقیم آموزش مستقیم واژه در متن: مقایسة تأثیر دو رویکرد یادگیری مستقیم و تصادفی در یادگیری واژه [دوره 7، شماره 17، 1394، صفحه 77-102]