دوره 16 (1403)
دوره 15 (1402)
دوره 14 (1401)
دوره 13 (1400)
دوره 12 (1399)
دوره 11 (1398)
دوره 10 (1397)
دوره 9 (1396)
دوره 8 (1395)
دوره 7 (1394)
دوره 6 (1393)
دوره 5 (1392)
دوره 4 (1391)
دوره 3 (1390)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 15
مقاله پژوهشی
ارزیابی عملکرد مترجمان بوفکور بر اساس تحلیلعناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای دادهها
ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی
صفحه 39-68
بررسی تطبیقی ترجمههای فارسی و عربی ضربالمثلها در نمایشنامههای شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش»)
صفحه 69-94
بررسی مقابلهای معادلیابی دشواژهها در فرهنگهای هزاره و آریانپور
صفحه 95-120
تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی
صفحه 121-148
رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی
صفحه 149-176
رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی
صفحه 177-195
روند دستوریشدگی پسوندِ جمعساز /–gal/ در زبانهای ایرانی
صفحه 197-217
عوامل بازدارندهی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته
صفحه 219-246
مجهولسازی افعال لازم در زبان فارسی
صفحه 247-266
مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی
صفحه 267-295
مفهومسازی فرهنگی در داستانهای کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی
صفحه 297-317
مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور
صفحه 319-341
مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف
صفحه 343-367
واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی
صفحه 369-387