آ
-
آزمون فراخوانی آزاد
بررسی تاثیر کاربرد استعاره بر حافظه افراد دو زبانه [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 51-68]
-
آغازگر
توصیفی از گفتار دانشآموزان پایۀ اول ابتدایی در نظریۀ نقشگرای نظام مند هلیدی: فرانقش متنی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 93-131]
ا
-
استعاره
بررسی تاثیر کاربرد استعاره بر حافظه افراد دو زبانه [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 51-68]
-
اسم مرکب غیرفعلی
تولید اسمهای ساده و مرکب در بیماران زبانپریش فارسی زبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 177-194]
-
اسم مرکب فعلی
تولید اسمهای ساده و مرکب در بیماران زبانپریش فارسی زبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 177-194]
-
اعراب
رابطه نحو عربی و معنی شناسی (با عنایت به مسئله اعراب و با توجه ویژه به اعراب رفع) [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 1-22]
-
اعراب قرآن
نگاهی به ویژگیهای اعرابی کتاب إعراب القرآن نحاس و إملاء ما مَنَّ به الرَّحْمن عکبری (بررسی موردی) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 71-91]
-
افعال ایستا
تاثیر نمود فعل بر تظاهر « را » در جمله [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 217-236]
-
افعال حصولی
تاثیر نمود فعل بر تظاهر « را » در جمله [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 217-236]
-
افعال غایتمند
تاثیر نمود فعل بر تظاهر « را » در جمله [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 217-236]
-
افعال فعالیتی
تاثیر نمود فعل بر تظاهر « را » در جمله [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 217-236]
-
الهام
تحلیل و بازخوانی چند غزل مولانا بر مبنای نظریه یونگ [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 155-179]
-
انحطاط معنایی
فارسی کنونی به عنوان یک زبان جنسیت گرا [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 201-222]
-
انگیختگی
بررسی انگیختگی واژگانی در واژههای مرکب زبان فارسی در دو مقطع زمانی با فاصلۀ دویست سال (دویست سال پیش و مقطع کنونی) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 155-175]
ب
-
بازخورد
بررسی تاثیر بازخورد شفاهی بر مهارت نگارش زبان آموزان و نگرش زبان آموزان نسبت به آن [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 111-133]
-
بازخورد شفاهی
بررسی تاثیر بازخورد شفاهی بر مهارت نگارش زبان آموزان و نگرش زبان آموزان نسبت به آن [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 111-133]
-
بازخورد نوشتاری
بررسی تاثیر بازخورد شفاهی بر مهارت نگارش زبان آموزان و نگرش زبان آموزان نسبت به آن [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 111-133]
-
بینافرهنگی
بینامتنیت در شعر صلاح عبدالصبور [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 135-154]
-
بینامتنیت
بینامتنیت در شعر صلاح عبدالصبور [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 135-154]
پ
-
پایانبخش
توصیفی از گفتار دانشآموزان پایۀ اول ابتدایی در نظریۀ نقشگرای نظام مند هلیدی: فرانقش متنی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 93-131]
ت
-
ترجمۀ بینافرهنگی
بازی نشانهها و ترجمۀ شعر [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 133-153]
-
ترکیبپذیری
بررسی انگیختگی واژگانی در واژههای مرکب زبان فارسی در دو مقطع زمانی با فاصلۀ دویست سال (دویست سال پیش و مقطع کنونی) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 155-175]
-
تصریف
توصیف مشخصههای تصریفی زمان، شخص و شمار در فعلهای بسیط زبان مازندرانی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 195-216]
-
تطبیقی
ریشه شناسی عامیانه جاینام های ایرانی (جعل تاریخ و هویت) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 25-49]
-
تعامل
بررسی شرایط تولید و دریافت معنا در ارتباط گفتمانی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 23-49]
-
تفسیر
بررسی شرایط تولید و دریافت معنا در ارتباط گفتمانی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 23-49]
-
تقارن
فارسی کنونی به عنوان یک زبان جنسیت گرا [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 201-222]
-
تکیۀ زیروبمی
دیرکرد قلۀ هجا در ساخت نوایی واژهبستهای زبان فارسی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 51-69]
-
توانش
بررسی شرایط تولید و دریافت معنا در ارتباط گفتمانی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 23-49]
ج
-
جاینامهای ایرانی
ریشه شناسی عامیانه جاینام های ایرانی (جعل تاریخ و هویت) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 25-49]
-
جنسیت
تاثیر جنسیت بر نوع و میزان بهره گیری از راهبردهای فراگیری واژگان زبان انگلیسی در بین دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 181-200]
چ
-
چیدمان حروف
بررسی تاثیر چیدمان حروف در موسیقی و معنای ابیات وصفی معلقات سبع [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 69-110]
ح
-
حافظه
بررسی تاثیر کاربرد استعاره بر حافظه افراد دو زبانه [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 51-68]
د
-
دانشآموزان پایۀ اول ابتدایی
توصیفی از گفتار دانشآموزان پایۀ اول ابتدایی در نظریۀ نقشگرای نظام مند هلیدی: فرانقش متنی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 93-131]
-
دانشگاه آزاد اسلامی
تاثیر جنسیت بر نوع و میزان بهره گیری از راهبردهای فراگیری واژگان زبان انگلیسی در بین دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 181-200]
-
دوزبانگی
بررسی تاثیر کاربرد استعاره بر حافظه افراد دو زبانه [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 51-68]
-
دیدهورانه
تحلیل و بازخوانی چند غزل مولانا بر مبنای نظریه یونگ [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 155-179]
-
دیرکرد قلۀ هجا
دیرکرد قلۀ هجا در ساخت نوایی واژهبستهای زبان فارسی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 51-69]
ر
-
راهبرد یادگیری
تاثیر جنسیت بر نوع و میزان بهره گیری از راهبردهای فراگیری واژگان زبان انگلیسی در بین دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 181-200]
-
رمزگان فرهنگی
بازی نشانهها و ترجمۀ شعر [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 133-153]
-
ریشه شناسی عامیانه
ریشه شناسی عامیانه جاینام های ایرانی (جعل تاریخ و هویت) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 25-49]
-
ریشه شناسی فارسی
ریشه شناسی عامیانه جاینام های ایرانی (جعل تاریخ و هویت) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 25-49]
ز
-
زبان
بررسی شرایط تولید و دریافت معنا در ارتباط گفتمانی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 23-49]
-
زبان پریشی بروکا
تولید اسمهای ساده و مرکب در بیماران زبانپریش فارسی زبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 177-194]
-
زبان پریشی ترانسکرتیکال حرکتی
تولید اسمهای ساده و مرکب در بیماران زبانپریش فارسی زبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 177-194]
-
زبان جنسیتگرا
فارسی کنونی به عنوان یک زبان جنسیت گرا [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 201-222]
-
زبان در نابینایان
بررسی و توصیف چگونگی کاربرد و ادراک صورتهای اشاری در نابینایان فارسیزبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 1-24]
-
زبانشناسی تاریخی
ریشه شناسی عامیانه جاینام های ایرانی (جعل تاریخ و هویت) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 25-49]
-
زبان گفتاری
توصیفی از گفتار دانشآموزان پایۀ اول ابتدایی در نظریۀ نقشگرای نظام مند هلیدی: فرانقش متنی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 93-131]
-
زبان مازندرانی
توصیف مشخصههای تصریفی زمان، شخص و شمار در فعلهای بسیط زبان مازندرانی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 195-216]
-
زبان و هویت فرهنگی
ریشه شناسی عامیانه جاینام های ایرانی (جعل تاریخ و هویت) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 25-49]
-
زمان
توصیف مشخصههای تصریفی زمان، شخص و شمار در فعلهای بسیط زبان مازندرانی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 195-216]
س
-
ساخت سببی
ساخت سببی ریشه ای، تک واژی و کمکی در ترکی آذری [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 223-264]
-
ساخت منطقی
ساخت سببی ریشه ای، تک واژی و کمکی در ترکی آذری [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 223-264]
-
سببی ساده
ساخت سببی ریشه ای، تک واژی و کمکی در ترکی آذری [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 223-264]
-
سپهرنشانهای
بازی نشانهها و ترجمۀ شعر [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 133-153]
-
سکته
تولید اسمهای ساده و مرکب در بیماران زبانپریش فارسی زبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 177-194]
-
سیاهۀ راهبردهای یادگیری زبان (SILL)
تاثیر جنسیت بر نوع و میزان بهره گیری از راهبردهای فراگیری واژگان زبان انگلیسی در بین دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 181-200]
-
سیلان نشانهها
بازی نشانهها و ترجمۀ شعر [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 133-153]
ش
-
شخص
توصیف مشخصههای تصریفی زمان، شخص و شمار در فعلهای بسیط زبان مازندرانی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 195-216]
-
شمار
توصیف مشخصههای تصریفی زمان، شخص و شمار در فعلهای بسیط زبان مازندرانی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 195-216]
-
شیوۀ آفرینش هنری
تحلیل و بازخوانی چند غزل مولانا بر مبنای نظریه یونگ [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 155-179]
ص
-
صلاح عبدالصّبور
بینامتنیت در شعر صلاح عبدالصبور [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 135-154]
-
صورت
بررسی انگیختگی واژگانی در واژههای مرکب زبان فارسی در دو مقطع زمانی با فاصلۀ دویست سال (دویست سال پیش و مقطع کنونی) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 155-175]
-
صورتهای اشاری
بررسی و توصیف چگونگی کاربرد و ادراک صورتهای اشاری در نابینایان فارسیزبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 1-24]
ع
-
عدم تقارن
فارسی کنونی به عنوان یک زبان جنسیت گرا [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 201-222]
-
عکبری
نگاهی به ویژگیهای اعرابی کتاب إعراب القرآن نحاس و إملاء ما مَنَّ به الرَّحْمن عکبری (بررسی موردی) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 71-91]
-
علامت رفع
رابطه نحو عربی و معنی شناسی (با عنایت به مسئله اعراب و با توجه ویژه به اعراب رفع) [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 1-22]
ف
-
فرانقش متنی
توصیفی از گفتار دانشآموزان پایۀ اول ابتدایی در نظریۀ نقشگرای نظام مند هلیدی: فرانقش متنی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 93-131]
-
فعلهای بسیط
توصیف مشخصههای تصریفی زمان، شخص و شمار در فعلهای بسیط زبان مازندرانی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 195-216]
ک
-
کاربرد اشارهای
بررسی و توصیف چگونگی کاربرد و ادراک صورتهای اشاری در نابینایان فارسیزبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 1-24]
-
کاربرد نمادین
بررسی و توصیف چگونگی کاربرد و ادراک صورتهای اشاری در نابینایان فارسیزبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 1-24]
-
کلمۀ واجی
دیرکرد قلۀ هجا در ساخت نوایی واژهبستهای زبان فارسی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 51-69]
گ
-
گروههای فعلی
ساخت سببی ریشه ای، تک واژی و کمکی در ترکی آذری [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 223-264]
-
گفتمان
بررسی شرایط تولید و دریافت معنا در ارتباط گفتمانی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 23-49]
-
گفتمان شعر
بازی نشانهها و ترجمۀ شعر [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 133-153]
ل
-
لفظ
رابطه نحو عربی و معنی شناسی (با عنایت به مسئله اعراب و با توجه ویژه به اعراب رفع) [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 1-22]
م
-
معلقات سبع
بررسی تاثیر چیدمان حروف در موسیقی و معنای ابیات وصفی معلقات سبع [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 69-110]
-
معنا
بررسی انگیختگی واژگانی در واژههای مرکب زبان فارسی در دو مقطع زمانی با فاصلۀ دویست سال (دویست سال پیش و مقطع کنونی) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 155-175]
-
معنا
رابطه نحو عربی و معنی شناسی (با عنایت به مسئله اعراب و با توجه ویژه به اعراب رفع) [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 1-22]
-
معنا
بررسی شرایط تولید و دریافت معنا در ارتباط گفتمانی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 23-49]
-
مقایسه
نگاهی به ویژگیهای اعرابی کتاب إعراب القرآن نحاس و إملاء ما مَنَّ به الرَّحْمن عکبری (بررسی موردی) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 71-91]
-
مکاشفه
تحلیل و بازخوانی چند غزل مولانا بر مبنای نظریه یونگ [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 155-179]
-
مکالمهگرایی و نشانهشناسی
بینامتنیت در شعر صلاح عبدالصبور [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 135-154]
-
مهارت نگارش
بررسی تاثیر بازخورد شفاهی بر مهارت نگارش زبان آموزان و نگرش زبان آموزان نسبت به آن [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 111-133]
-
موارد بینشان
فارسی کنونی به عنوان یک زبان جنسیت گرا [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 201-222]
-
موارد نشاندار
فارسی کنونی به عنوان یک زبان جنسیت گرا [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 201-222]
-
موسیقی
بررسی تاثیر چیدمان حروف در موسیقی و معنای ابیات وصفی معلقات سبع [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 69-110]
ن
-
نابینای مطلق
بررسی و توصیف چگونگی کاربرد و ادراک صورتهای اشاری در نابینایان فارسیزبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 1-24]
-
نحاس
نگاهی به ویژگیهای اعرابی کتاب إعراب القرآن نحاس و إملاء ما مَنَّ به الرَّحْمن عکبری (بررسی موردی) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 71-91]
-
نحو
رابطه نحو عربی و معنی شناسی (با عنایت به مسئله اعراب و با توجه ویژه به اعراب رفع) [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 1-22]
-
نقشهای عمده
ساخت سببی ریشه ای، تک واژی و کمکی در ترکی آذری [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 223-264]
-
نگرش زبانآموزان
بررسی تاثیر بازخورد شفاهی بر مهارت نگارش زبان آموزان و نگرش زبان آموزان نسبت به آن [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 111-133]
-
نمود
تاثیر نمود فعل بر تظاهر « را » در جمله [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 217-236]
و
-
واژگان
تاثیر جنسیت بر نوع و میزان بهره گیری از راهبردهای فراگیری واژگان زبان انگلیسی در بین دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 181-200]
-
واژهبست
دیرکرد قلۀ هجا در ساخت نوایی واژهبستهای زبان فارسی [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 51-69]
-
وجوه اعراب
نگاهی به ویژگیهای اعرابی کتاب إعراب القرآن نحاس و إملاء ما مَنَّ به الرَّحْمن عکبری (بررسی موردی) [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 71-91]
ه
-
هستۀ معنایی
تولید اسمهای ساده و مرکب در بیماران زبانپریش فارسی زبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 177-194]
-
هستۀ نحوی
تولید اسمهای ساده و مرکب در بیماران زبانپریش فارسی زبان [دوره 3، شماره 5، 1390، صفحه 177-194]
-
هنرمند دیدهور
تحلیل و بازخوانی چند غزل مولانا بر مبنای نظریه یونگ [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 155-179]
ی
-
یونگ و مولانا
تحلیل و بازخوانی چند غزل مولانا بر مبنای نظریه یونگ [دوره 3، شماره 6، 1390، صفحه 155-179]