آ

  • آگاهی تکواژشناختی اثربخشی آموزش آگاهی تکواژی از طریق بازی‌ بر نارساخوانی افراد با ناتوانی یادگیری ویژه [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 7-26]

  • آگاهی واجی و میزان واژگان مطالعه میزان مهارت خواندن دانش‌آموزان اول ابتدایی در مناطق دوزبانه و تک‌زبانه [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 299-325]

  • آموزش استراتژِی محور تاثیر آموزش استراتژی محور بر عملکرد نگارش و یادگیری خود سامان در زبان دوم [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 23-45]

  • آموزش مهارت نوشتن بررسی آموزش نوشتن در کتاب‌های درسی آموزش فارسی و نگارش دوره ابتدایی برمبنای رویکرد فرآیندمحور و برنامۀ قصد‌شده [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 27-48]

  • آموزش واژه واژه‌های پایه‌ی زبان فارسی مبتنی‌بر متون مطبوعاتی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 353-378]

ا

  • ابزارهای پیش‌فرض بررسی متون توصیه ای در گفتمان پزشکی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 127-158]

  • ارائه علمی فارسی دسته‌بندی و بررسی عبارات نشانگر اهمیت مطلب بر اساس نقش کلامی و موقعیت قرارگیری در ارائه‌های علمی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 231-252]

  • ارتباط زبان ترکی و مغولی ارتباط زبانهای ترکی و مغولی و خطا در تشخیص واژه های دخیل ترکی و مغولی در زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 7-20]

  • استعاره عشق تحلیل انتقادی استعاره عشق در ترانه‌های فارسی: رهیافتی پیکره‌ای [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 73-98]

  • استعاره‌های مفهومی بررسی استعاره‌های مفهومی و طرح‌واره‌های تصویری ظرف «فوق»در زبان نهج‌البلاغه [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 49-76]

  • اسم‌ مرکب نشانداری در بیان شفاهی و تکرار بیماران زبان‌پریش: مطالعه‌ای‌ بر پایه رویکرد بهینگی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 247-273]

  • اصل نشانداری نگاهی بینازبانی به هم معنایی نزدیک در فعلهای دیداریِ زبانهای فارسی، انگلیسی، آلمانی و فرانسه بر پایة نظریة معناشناسی قالبی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 227-262]

  • افراشتگی واکه معکوس‌شدگی قاعده در زبان فارسی: تبدیل اختیاری واکة /e/ به واکة [a]در دو لهجة معیار و اصفهانی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 201-221]

  • افعال حرکتی انتقالی بررسی و مقایسه دو گروه کودکان و بزرگسالان در بیان روایت از دیدگاه رویداد‌های حرکتی تالمی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 59-76]

  • افعال حرکتی خود شامل بررسی و مقایسه دو گروه کودکان و بزرگسالان در بیان روایت از دیدگاه رویداد‌های حرکتی تالمی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 59-76]

  • اکتساب زبان اول روند اکتساب واژه های متضاد در کودکان فارسی زبان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 211-232]

  • الگوی لوینسون بررسی متون توصیه ای در گفتمان پزشکی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 127-158]

  • الگوی هایلند تحلیل ساختار و گفتمان بخش تقدیر پایان‌نامه‌های فارسی در دو مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 105-127]

  • انتقال زبانی تحلیل انتقال زبانی دانش آموزان لک زبان در یادگیری و کاربرد زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 99-117]

  • انطباق دوگانه تحلیل نحوی حالت دهی کنائی در منتخبی از زبانهای ایرانی: رویکردی کمینه گرا [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 77-108]

  • انگلیسی به عنوان زبان دوم تاثیر آموزش استراتژی محور بر عملکرد نگارش و یادگیری خود سامان در زبان دوم [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 23-45]

  • ایدئولوژی مطالعة ساخت‌های گفتمان‌مدار معنایی در روزنامه الحیاه عربستان با تکیه بر الگوی ون دایک [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 331-355]

  • ایدئولوژی بررسی ایدئولوژیکی ترجمه شفاهی سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل: ترجمه انگلیسی شبکه های پرس تی وی ایران و فرانس 24 فرانسه [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 7-21]

ب

  • بازادغام توزیع پرسشواژه در جملات پرسشی تک‌پرسشواژه‌ای در فارسی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 129-150]

  • بازخورد مقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 327-352]

  • بازی زبانی تأثیر بازی‌های زبانی مبتنی بر گفتمان کلاسی بر دایره‌ی واژگان کودکان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 47-62]

  • بافت متن خوانش گفتمانی خاستگاه‌ فقر فرهنگی در داستان‌های کوتاه ذنون أیوب ( مطالعه موردی مجموعۀ «الضحایا») [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 183-209]

  • بافت موقعیتی خوانش گفتمانی خاستگاه‌ فقر فرهنگی در داستان‌های کوتاه ذنون أیوب ( مطالعه موردی مجموعۀ «الضحایا») [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 183-209]

  • برج معماری در ادبیات، ترس و لرز اثر املی نوتوم [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 357-376]

  • برخط مقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 327-352]

  • بزرگسالان طراحی و اجرای مقدماتی آزمون تعیین سطح درک خوانداری بزرگسالان: شواهدی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 265-297]

پ

  • پارتریج ترجمة زبان مخفی در رمان‌های خاطرات یک بچه چلمن و دنیای معرکة تام گیتس [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 161-182]

  • پایان‌نامه تحلیل ساختار و گفتمان بخش تقدیر پایان‌نامه‌های فارسی در دو مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 105-127]

  • پرسش‌های چندپرسش‌واژه‌ای همپایه پرسش‌های چند پرسشواژه‌ای پیوندی در زبان‌فارسی: تحلیلی رده‌ای- نحوی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 159-177]

  • پژوهش پیکره بنیاد واژه‌های پایه‌ی زبان فارسی مبتنی‌بر متون مطبوعاتی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 353-378]

  • پیش آوری‌کانون توزیع پرسشواژه در جملات پرسشی تک‌پرسشواژه‌ای در فارسی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 129-150]

  • پیکره دسته‌بندی و بررسی عبارات نشانگر اهمیت مطلب بر اساس نقش کلامی و موقعیت قرارگیری در ارائه‌های علمی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 231-252]

  • پیکرۀ متون مطبوعاتی واژه‌های پایه‌ی زبان فارسی مبتنی‌بر متون مطبوعاتی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 353-378]

  • پیوستگی رشد پیوستگی علّی در گفتمان روایتی کودکان تک‌زبانۀ فارسی‌زبان [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 151-175]

ت

  • تابلو رویکرد نظریۀ بهینگی به «دوگان‌سازی ناقص پیشوندی» در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 233-264]

  • تاریخگذاری نسبی تاریخگذاری نسبی دگرگونیهای آوایی در زبانهای ایرانی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 63-81]

  • تحصیلات بررسی قدرت و قاطعیت گفتار گویشوران کرد‌زبان براساس رویکرد تسلط لیکاف [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 103-126]

  • تحلیل انتقادی تحلیل انتقادی استعاره عشق در ترانه‌های فارسی: رهیافتی پیکره‌ای [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 73-98]

  • تحلیل پیکره‌ای تحلیل انتقادی استعاره عشق در ترانه‌های فارسی: رهیافتی پیکره‌ای [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 73-98]

  • تحلیل گفتمان تحلیل ساختار و گفتمان بخش تقدیر پایان‌نامه‌های فارسی در دو مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 105-127]

  • تحلیل گفتمان خوانش گفتمانی خاستگاه‌ فقر فرهنگی در داستان‌های کوتاه ذنون أیوب ( مطالعه موردی مجموعۀ «الضحایا») [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 183-209]

  • تحلیل گفتمان انتقادی مطالعة ساخت‌های گفتمان‌مدار معنایی در روزنامه الحیاه عربستان با تکیه بر الگوی ون دایک [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 331-355]

  • تحلیل گفتمان پزشکی بررسی متون توصیه ای در گفتمان پزشکی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 127-158]

  • تحلیل محتوا بررسی آموزش نوشتن در کتاب‌های درسی آموزش فارسی و نگارش دوره ابتدایی برمبنای رویکرد فرآیندمحور و برنامۀ قصد‌شده [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 27-48]

  • تحلیل مرحله‌ای مقایسه‌مراحل در چکیده‌های مقالات رشته‌های علوم انسانی و پایه/ پزشکی طبق مدل دادلی ایوانز [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 203-226]

  • ترادف نزدیک نگاهی بینازبانی به هم معنایی نزدیک در فعلهای دیداریِ زبانهای فارسی، انگلیسی، آلمانی و فرانسه بر پایة نظریة معناشناسی قالبی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 227-262]

  • ترانه‌های فارسی تحلیل انتقادی استعاره عشق در ترانه‌های فارسی: رهیافتی پیکره‌ای [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 73-98]

  • ترجمه بررسی ایدئولوژیکی ترجمه شفاهی سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل: ترجمه انگلیسی شبکه های پرس تی وی ایران و فرانس 24 فرانسه [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 7-21]

  • ترجمه شفاهی همزمان بررسی ایدئولوژیکی ترجمه شفاهی سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل: ترجمه انگلیسی شبکه های پرس تی وی ایران و فرانس 24 فرانسه [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 7-21]

  • ترجمه قرضی تحلیل انتقال زبانی دانش آموزان لک زبان در یادگیری و کاربرد زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 99-117]

  • ترکیب تحلیلی ساخت‌محور از ترکیبات نام‌اندام "سر" در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 129-159]

  • تصحیح افراطی معکوس‌شدگی قاعده در زبان فارسی: تبدیل اختیاری واکة /e/ به واکة [a]در دو لهجة معیار و اصفهانی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 201-221]

  • تضاد دوسویه روند اکتساب واژه های متضاد در کودکان فارسی زبان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 211-232]

  • تضعیف بررسی متون توصیه ای در گفتمان پزشکی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 127-158]

  • تعامل دیگری و نقش آن در گفتمان مولانا [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 253-279]

  • تعریف‌نگاری تعریف نگاری فعل و زبان شناسی شناختی: مطالعۀ موردی فعل افشاندن [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 179-208]

  • تعریف‌نگاری روابط معنایی در تعریف نگاری در فرهنگ‌های یک‌زبانه [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 177-200]

  • تعمیم کلی تحلیل انتقال زبانی دانش آموزان لک زبان در یادگیری و کاربرد زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 99-117]

  • تقویت بررسی متون توصیه ای در گفتمان پزشکی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 127-158]

  • تکیه‌ی دومین ‌تحلیل نوایی ساخت اضافه در چهارچوب واجشناسی نوایی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 109-128]

  • توازن آوایی بررسی و تحلیل قاعده افزایی در شعر عرار [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 29-58]

  • توازن واژگانی بررسی و تحلیل قاعده افزایی در شعر عرار [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 29-58]

  • توزیع پرسشواژه توزیع پرسشواژه در جملات پرسشی تک‌پرسشواژه‌ای در فارسی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 129-150]

ج

  • جامعه‌شناسی زبان روابط معنایی در زبان مخفی جوانان [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 281-309]

  • جامعه گفتمانی مقایسه‌مراحل در چکیده‌های مقالات رشته‌های علوم انسانی و پایه/ پزشکی طبق مدل دادلی ایوانز [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 203-226]

  • جزء قیدی بررسی تطبیقی واحدهای زبانی «وصف فعل و صفت» در عربی با «قید» در فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 77-101]

  • جمله‌وارة قیدی بررسی تطبیقی واحدهای زبانی «وصف فعل و صفت» در عربی با «قید» در فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 77-101]

  • جنسیت بررسی قدرت و قاطعیت گفتار گویشوران کرد‌زبان براساس رویکرد تسلط لیکاف [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 103-126]

چ

  • چارچوب نحوی چارچوب‌های نحویِ و کارکردهای کلامی تقابل واژگانی در زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 149-177]

  • چکیده مقالات مقایسه‌مراحل در چکیده‌های مقالات رشته‌های علوم انسانی و پایه/ پزشکی طبق مدل دادلی ایوانز [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 203-226]

  • چند‌معنایی تعریف نگاری فعل و زبان شناسی شناختی: مطالعۀ موردی فعل افشاندن [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 179-208]

  • چندمعنایی ساختی تحلیلی ساخت‌محور از ترکیبات نام‌اندام "سر" در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 129-159]

  • چیستا یثربی بررسی الگوی روایی زمان در نمایشنامه « عکس عروسی» [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 7-27]

ح

  • حالت دهی کنائی تحلیل نحوی حالت دهی کنائی در منتخبی از زبانهای ایرانی: رویکردی کمینه گرا [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 77-108]

  • حالت دهی وابسته تحلیل نحوی حالت دهی کنائی در منتخبی از زبانهای ایرانی: رویکردی کمینه گرا [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 77-108]

  • حالت ذاتی تحلیل نحوی حالت دهی کنائی در منتخبی از زبانهای ایرانی: رویکردی کمینه گرا [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 77-108]

  • حالت ساختاری تحلیل نحوی حالت دهی کنائی در منتخبی از زبانهای ایرانی: رویکردی کمینه گرا [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 77-108]

  • حالت فاعلی – مفعولی ساخت مجهول در گویش تالشی ( سه سار ) [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 311-330]

  • حالت کنایی – مطلق ساخت مجهول در گویش تالشی ( سه سار ) [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 311-330]

  • حذف بندی پرسش‌های چند پرسشواژه‌ای پیوندی در زبان‌فارسی: تحلیلی رده‌ای- نحوی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 159-177]

خ

  • خاطرات یک بچه چلمن ترجمة زبان مخفی در رمان‌های خاطرات یک بچه چلمن و دنیای معرکة تام گیتس [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 161-182]

  • خود/دیگری بازنمایی خود و دیگری در رمان فارسی: خود ایرانی و دیگری غیر ایرانی در سه رمان تنگسیر، سووشون و همسایه‏ ها [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 21-47]

د

  • داستان کوتاه خوانش گفتمانی خاستگاه‌ فقر فرهنگی در داستان‌های کوتاه ذنون أیوب ( مطالعه موردی مجموعۀ «الضحایا») [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 183-209]

  • داستان گلابی بررسی و مقایسه دو گروه کودکان و بزرگسالان در بیان روایت از دیدگاه رویداد‌های حرکتی تالمی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 59-76]

  • دامنه ‌نمایی توزیع پرسشواژه در جملات پرسشی تک‌پرسشواژه‌ای در فارسی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 129-150]

  • دانش‌آموزان ابتدایی تأثیر بازی‌های زبانی مبتنی بر گفتمان کلاسی بر دایره‌ی واژگان کودکان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 47-62]

  • دانشجویان کارشناسی ارشد طراحی و اجرای مقدماتی آزمون تعیین سطح درک خوانداری بزرگسالان: شواهدی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 265-297]

  • دایره‌ی واژگان تأثیر بازی‌های زبانی مبتنی بر گفتمان کلاسی بر دایره‌ی واژگان کودکان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 47-62]

  • درک خوانداری طراحی و اجرای مقدماتی آزمون تعیین سطح درک خوانداری بزرگسالان: شواهدی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 265-297]

  • درک مطلب مطالعه میزان مهارت خواندن دانش‌آموزان اول ابتدایی در مناطق دوزبانه و تک‌زبانه [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 299-325]

  • دستور ساختی تعریف نگاری فعل و زبان شناسی شناختی: مطالعۀ موردی فعل افشاندن [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 179-208]

  • دستور صورتگرا بررسی تطبیقی واحدهای زبانی «وصف فعل و صفت» در عربی با «قید» در فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 77-101]

  • دقت بازخورد مقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 327-352]

  • دگرگونی آوایی تاریخگذاری نسبی دگرگونیهای آوایی در زبانهای ایرانی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 63-81]

  • دنیای معرکة تام گیتس ترجمة زبان مخفی در رمان‌های خاطرات یک بچه چلمن و دنیای معرکة تام گیتس [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 161-182]

  • دوگان سازی ناقص پیشوندی رویکرد نظریۀ بهینگی به «دوگان‌سازی ناقص پیشوندی» در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 233-264]

  • دیرکرد قله‌ی هجا ‌تحلیل نوایی ساخت اضافه در چهارچوب واجشناسی نوایی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 109-128]

  • دیگری دیگری و نقش آن در گفتمان مولانا [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 253-279]

ذ

  • ذنون أیوب خوانش گفتمانی خاستگاه‌ فقر فرهنگی در داستان‌های کوتاه ذنون أیوب ( مطالعه موردی مجموعۀ «الضحایا») [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 183-209]

ر

  • راهکار‌های ترجمه بیکر ترجمة زبان مخفی در رمان‌های خاطرات یک بچه چلمن و دنیای معرکة تام گیتس [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 161-182]

  • راوی معماری در ادبیات، ترس و لرز اثر املی نوتوم [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 357-376]

  • رده زبانی پرسش‌های چند پرسشواژه‌ای پیوندی در زبان‌فارسی: تحلیلی رده‌ای- نحوی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 159-177]

  • رده شناسی مقایسه‌ افعال حرکتی در دو زبان فارسی و انگلیسی از دیدگاه شناختی و رده‌شناختی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 223-246]

  • رده شناسی زبانشناختی نگاهی بینازبانی به هم معنایی نزدیک در فعلهای دیداریِ زبانهای فارسی، انگلیسی، آلمانی و فرانسه بر پایة نظریة معناشناسی قالبی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 227-262]

  • رمان فارسی بازنمایی خود و دیگری در رمان فارسی: خود ایرانی و دیگری غیر ایرانی در سه رمان تنگسیر، سووشون و همسایه‏ ها [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 21-47]

  • روابط علّی رشد پیوستگی علّی در گفتمان روایتی کودکان تک‌زبانۀ فارسی‌زبان [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 151-175]

  • روابط مفهومی روابط معنایی در تعریف نگاری در فرهنگ‌های یک‌زبانه [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 177-200]

  • روایت بررسی و مقایسه دو گروه کودکان و بزرگسالان در بیان روایت از دیدگاه رویداد‌های حرکتی تالمی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 59-76]

  • روایت بررسی الگوی روایی زمان در نمایشنامه « عکس عروسی» [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 7-27]

  • روزنامه الحیاه مطالعة ساخت‌های گفتمان‌مدار معنایی در روزنامه الحیاه عربستان با تکیه بر الگوی ون دایک [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 331-355]

  • رویدادهای حرکتی بررسی و مقایسه دو گروه کودکان و بزرگسالان در بیان روایت از دیدگاه رویداد‌های حرکتی تالمی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 59-76]

  • رویکرد برآیندی بررسی آموزش نوشتن در کتاب‌های درسی آموزش فارسی و نگارش دوره ابتدایی برمبنای رویکرد فرآیندمحور و برنامۀ قصد‌شده [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 27-48]

  • رویکرد تحلیل گفتمان تاریخی بازنمایی خود و دیگری در رمان فارسی: خود ایرانی و دیگری غیر ایرانی در سه رمان تنگسیر، سووشون و همسایه‏ ها [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 21-47]

  • رویکرد تسلط لیکاف بررسی قدرت و قاطعیت گفتار گویشوران کرد‌زبان براساس رویکرد تسلط لیکاف [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 103-126]

  • رویکرد حاشیۀ نحوی حرکت در دو رویکرد حاشیه‌های نحوی و خطی شدن ‌چرخه‌ای : شواهدی از قلب نحوی در کردی کلهری [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 209-229]

  • رویکرد خطی‌شدن چرخه‌ای حرکت در دو رویکرد حاشیه‌های نحوی و خطی شدن ‌چرخه‌ای : شواهدی از قلب نحوی در کردی کلهری [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 209-229]

  • رویکرد فرآیندمحور بررسی آموزش نوشتن در کتاب‌های درسی آموزش فارسی و نگارش دوره ابتدایی برمبنای رویکرد فرآیندمحور و برنامۀ قصد‌شده [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 27-48]

  • رویکرد فرآیندی بررسی آموزش نوشتن در کتاب‌های درسی آموزش فارسی و نگارش دوره ابتدایی برمبنای رویکرد فرآیندمحور و برنامۀ قصد‌شده [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 27-48]

ز

  • زبان‌پریشی نشانداری در بیان شفاهی و تکرار بیماران زبان‌پریش: مطالعه‌ای‌ بر پایه رویکرد بهینگی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 247-273]

  • زبان‌شناسی پیکره چارچوب‌های نحویِ و کارکردهای کلامی تقابل واژگانی در زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 149-177]

  • زبانشناسی تاریخی تاریخگذاری نسبی دگرگونیهای آوایی در زبانهای ایرانی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 63-81]

  • زبان‌شناسی شناختی تعریف نگاری فعل و زبان شناسی شناختی: مطالعۀ موردی فعل افشاندن [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 179-208]

  • زبان عامیانه روابط معنایی در زبان مخفی جوانان [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 281-309]

  • زبان ‌فارسی پرسش‌های چند پرسشواژه‌ای پیوندی در زبان‌فارسی: تحلیلی رده‌ای- نحوی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 159-177]

  • زبان مخفی ترجمة زبان مخفی در رمان‌های خاطرات یک بچه چلمن و دنیای معرکة تام گیتس [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 161-182]

  • زبان مخفی روابط معنایی در زبان مخفی جوانان [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 281-309]

  • زبان مغولی ارتباط زبانهای ترکی و مغولی و خطا در تشخیص واژه های دخیل ترکی و مغولی در زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 7-20]

  • زبانهای ایرانی تاریخگذاری نسبی دگرگونیهای آوایی در زبانهای ایرانی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 63-81]

  • زمانمندی بررسی الگوی روایی زمان در نمایشنامه « عکس عروسی» [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 7-27]

ژ

  • ژانر تقدیر تحلیل ساختار و گفتمان بخش تقدیر پایان‌نامه‌های فارسی در دو مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 105-127]

  • ژرار ژنت بررسی الگوی روایی زمان در نمایشنامه « عکس عروسی» [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 7-27]

س

  • ساخت آزمون طراحی و اجرای مقدماتی آزمون تعیین سطح درک خوانداری بزرگسالان: شواهدی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 265-297]

  • ساخت مجهول ساخت مجهول در گویش تالشی ( سه سار ) [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 311-330]

  • ساخت معلوم ساخت مجهول در گویش تالشی ( سه سار ) [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 311-330]

  • ساخت‌های گفتمان‌مدار مطالعة ساخت‌های گفتمان‌مدار معنایی در روزنامه الحیاه عربستان با تکیه بر الگوی ون دایک [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 331-355]

  • ساده‌سازی تحلیل انتقال زبانی دانش آموزان لک زبان در یادگیری و کاربرد زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 99-117]

  • سقوط معماری در ادبیات، ترس و لرز اثر املی نوتوم [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 357-376]

  • سلسله مراتب معماری در ادبیات، ترس و لرز اثر املی نوتوم [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 357-376]

  • سورانی بررسی قدرت و قاطعیت گفتار گویشوران کرد‌زبان براساس رویکرد تسلط لیکاف [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 103-126]

  • سوره نبأ تحلیل نشانه شناختی گفتمان در سوره "نبأ" بر اساس الگوی تنشی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 119-148]

ش

  • شبکة معنایی بررسی استعاره‌های مفهومی و طرح‌واره‌های تصویری ظرف «فوق»در زبان نهج‌البلاغه [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 49-76]

  • شبکه های خبری بررسی ایدئولوژیکی ترجمه شفاهی سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل: ترجمه انگلیسی شبکه های پرس تی وی ایران و فرانس 24 فرانسه [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 7-21]

  • شبکۀ روابط معنایی روابط معنایی در زبان مخفی جوانان [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 281-309]

  • شبکۀ واژگانی تعریف نگاری فعل و زبان شناسی شناختی: مطالعۀ موردی فعل افشاندن [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 179-208]

  • شمول معنایی تعریف نگاری فعل و زبان شناسی شناختی: مطالعۀ موردی فعل افشاندن [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 179-208]

ص

  • صحت و سرعت خواندن مطالعه میزان مهارت خواندن دانش‌آموزان اول ابتدایی در مناطق دوزبانه و تک‌زبانه [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 299-325]

  • صرف ساختی تحلیلی ساخت‌محور از ترکیبات نام‌اندام "سر" در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 129-159]

ض

  • ضرب آهنگ تحلیل نشانه شناختی گفتمان در سوره "نبأ" بر اساس الگوی تنشی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 119-148]

ط

  • طرحواره‌های تصویری بررسی استعاره‌های مفهومی و طرح‌واره‌های تصویری ظرف «فوق»در زبان نهج‌البلاغه [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 49-76]

  • طرحوارۀ ساختی تحلیلی ساخت‌محور از ترکیبات نام‌اندام "سر" در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 129-159]

ظ

  • ظرف «فوق» بررسی استعاره‌های مفهومی و طرح‌واره‌های تصویری ظرف «فوق»در زبان نهج‌البلاغه [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 49-76]

ع

  • عبارات فراکلامی دسته‌بندی و بررسی عبارات نشانگر اهمیت مطلب بر اساس نقش کلامی و موقعیت قرارگیری در ارائه‌های علمی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 231-252]

  • عبارات نشانگر اهمیت مطلب دسته‌بندی و بررسی عبارات نشانگر اهمیت مطلب بر اساس نقش کلامی و موقعیت قرارگیری در ارائه‌های علمی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 231-252]

  • عرار بررسی و تحلیل قاعده افزایی در شعر عرار [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 29-58]

  • عملکرد در نوشتن تاثیر آموزش استراتژی محور بر عملکرد نگارش و یادگیری خود سامان در زبان دوم [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 23-45]

ف

  • فرهنگ بزرگ سخن روابط معنایی در تعریف نگاری در فرهنگ‌های یک‌زبانه [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 177-200]

  • فرهنگ/نافرهنگ بازنمایی خود و دیگری در رمان فارسی: خود ایرانی و دیگری غیر ایرانی در سه رمان تنگسیر، سووشون و همسایه‏ ها [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 21-47]

  • فرهنگ‌نویسی تعریف نگاری فعل و زبان شناسی شناختی: مطالعۀ موردی فعل افشاندن [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 179-208]

  • فرهنگ‌نویسی روابط معنایی در تعریف نگاری در فرهنگ‌های یک‌زبانه [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 177-200]

  • فضا معماری در ادبیات، ترس و لرز اثر املی نوتوم [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 357-376]

  • فعل تعریف نگاری فعل و زبان شناسی شناختی: مطالعۀ موردی فعل افشاندن [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 179-208]

  • فعل حرکتی مقایسه‌ افعال حرکتی در دو زبان فارسی و انگلیسی از دیدگاه شناختی و رده‌شناختی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 223-246]

  • فعل ربطی توزیع پرسشواژه در جملات پرسشی تک‌پرسشواژه‌ای در فارسی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 129-150]

  • فعل‌- محور مقایسه‌ افعال حرکتی در دو زبان فارسی و انگلیسی از دیدگاه شناختی و رده‌شناختی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 223-246]

ق

  • قاطعیت گفتار بررسی قدرت و قاطعیت گفتار گویشوران کرد‌زبان براساس رویکرد تسلط لیکاف [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 103-126]

  • قاعده افزایی بررسی و تحلیل قاعده افزایی در شعر عرار [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 29-58]

  • قالب ادراکی نگاهی بینازبانی به هم معنایی نزدیک در فعلهای دیداریِ زبانهای فارسی، انگلیسی، آلمانی و فرانسه بر پایة نظریة معناشناسی قالبی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 227-262]

  • قلب نحوی حرکت در دو رویکرد حاشیه‌های نحوی و خطی شدن ‌چرخه‌ای : شواهدی از قلب نحوی در کردی کلهری [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 209-229]

  • قمر- محور مقایسه‌ افعال حرکتی در دو زبان فارسی و انگلیسی از دیدگاه شناختی و رده‌شناختی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 223-246]

  • قید بررسی تطبیقی واحدهای زبانی «وصف فعل و صفت» در عربی با «قید» در فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 77-101]

ک

  • کارکرد کلامی چارچوب‌های نحویِ و کارکردهای کلامی تقابل واژگانی در زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 149-177]

  • کتاب‌های نسخه‌نویسی پزشکی فارسی بررسی متون توصیه ای در گفتمان پزشکی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 127-158]

  • کردی کلهری حرکت در دو رویکرد حاشیه‌های نحوی و خطی شدن ‌چرخه‌ای : شواهدی از قلب نحوی در کردی کلهری [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 209-229]

  • کلمات کلیدی: زبان ترکی ارتباط زبانهای ترکی و مغولی و خطا در تشخیص واژه های دخیل ترکی و مغولی در زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 7-20]

  • کلیدواژه‌ها: تقابل چارچوب‌های نحویِ و کارکردهای کلامی تقابل واژگانی در زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 149-177]

  • کودکان تک‌زبانۀ فارسی‎‌زبان رشد پیوستگی علّی در گفتمان روایتی کودکان تک‌زبانۀ فارسی‌زبان [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 151-175]

گ

  • گروه حرف‌اضافه‌ای بررسی تطبیقی واحدهای زبانی «وصف فعل و صفت» در عربی با «قید» در فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 77-101]

  • گفتمان تحلیل نشانه شناختی گفتمان در سوره "نبأ" بر اساس الگوی تنشی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 119-148]

  • گفتمان روایتی رشد پیوستگی علّی در گفتمان روایتی کودکان تک‌زبانۀ فارسی‌زبان [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 151-175]

  • گفتمان کلاسی تأثیر بازی‌های زبانی مبتنی بر گفتمان کلاسی بر دایره‌ی واژگان کودکان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 47-62]

  • گوناگونی آزاد معکوس‌شدگی قاعده در زبان فارسی: تبدیل اختیاری واکة /e/ به واکة [a]در دو لهجة معیار و اصفهانی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 201-221]

  • گویش تالشی سه سار ساخت مجهول در گویش تالشی ( سه سار ) [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 311-330]

ل

  • لکی تحلیل انتقال زبانی دانش آموزان لک زبان در یادگیری و کاربرد زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 99-117]

  • لهجة اصفهانی معکوس‌شدگی قاعده در زبان فارسی: تبدیل اختیاری واکة /e/ به واکة [a]در دو لهجة معیار و اصفهانی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 201-221]

م

  • متون توصیه بررسی متون توصیه ای در گفتمان پزشکی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 127-158]

  • مجلات برخط پزشکی بررسی متون توصیه ای در گفتمان پزشکی فارسی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 127-158]

  • محدودیت رویکرد نظریۀ بهینگی به «دوگان‌سازی ناقص پیشوندی» در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 233-264]

  • محدودیت پایایی نشانداری در بیان شفاهی و تکرار بیماران زبان‌پریش: مطالعه‌ای‌ بر پایه رویکرد بهینگی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 247-273]

  • محدودیت نشانداری نشانداری در بیان شفاهی و تکرار بیماران زبان‌پریش: مطالعه‌ای‌ بر پایه رویکرد بهینگی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 247-273]

  • مدل دادلی- ایوانز مقایسه‌مراحل در چکیده‌های مقالات رشته‌های علوم انسانی و پایه/ پزشکی طبق مدل دادلی ایوانز [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 203-226]

  • مرحله مقایسه‌مراحل در چکیده‌های مقالات رشته‌های علوم انسانی و پایه/ پزشکی طبق مدل دادلی ایوانز [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 203-226]

  • معکوس روند اکتساب واژه های متضاد در کودکان فارسی زبان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 211-232]

  • معکوس‌شدگی قاعده معکوس‌شدگی قاعده در زبان فارسی: تبدیل اختیاری واکة /e/ به واکة [a]در دو لهجة معیار و اصفهانی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 201-221]

  • معماری معماری در ادبیات، ترس و لرز اثر املی نوتوم [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 357-376]

  • معنا‌‌شناسی ساخت‌گرا روابط معنایی در زبان مخفی جوانان [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 281-309]

  • معناشناسی قالبی نگاهی بینازبانی به هم معنایی نزدیک در فعلهای دیداریِ زبانهای فارسی، انگلیسی، آلمانی و فرانسه بر پایة نظریة معناشناسی قالبی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 227-262]

  • معنای پیش‌نمونه بررسی استعاره‌های مفهومی و طرح‌واره‌های تصویری ظرف «فوق»در زبان نهج‌البلاغه [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 49-76]

  • مکمل و مدرج روند اکتساب واژه های متضاد در کودکان فارسی زبان [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 211-232]

  • من دیگری و نقش آن در گفتمان مولانا [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 253-279]

  • مهارت‌های پایه نوشتن بررسی آموزش نوشتن در کتاب‌های درسی آموزش فارسی و نگارش دوره ابتدایی برمبنای رویکرد فرآیندمحور و برنامۀ قصد‌شده [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 27-48]

  • مهارت‌های سطح بالای نوشتن بررسی آموزش نوشتن در کتاب‌های درسی آموزش فارسی و نگارش دوره ابتدایی برمبنای رویکرد فرآیندمحور و برنامۀ قصد‌شده [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 27-48]

  • مولانا دیگری و نقش آن در گفتمان مولانا [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 253-279]

ن

  • ناتوانی یادگیری ویژه اثربخشی آموزش آگاهی تکواژی از طریق بازی‌ بر نارساخوانی افراد با ناتوانی یادگیری ویژه [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 7-26]

  • نارساخوانی اثربخشی آموزش آگاهی تکواژی از طریق بازی‌ بر نارساخوانی افراد با ناتوانی یادگیری ویژه [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 7-26]

  • نام‌اندام تحلیلی ساخت‌محور از ترکیبات نام‌اندام "سر" در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 129-159]

  • نرخ فرکانس پایه ‌تحلیل نوایی ساخت اضافه در چهارچوب واجشناسی نوایی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 109-128]

  • نشانه شناسی تنشی تحلیل نشانه شناختی گفتمان در سوره "نبأ" بر اساس الگوی تنشی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 119-148]

  • نشانه شناسی فرهنگی بازنمایی خود و دیگری در رمان فارسی: خود ایرانی و دیگری غیر ایرانی در سه رمان تنگسیر، سووشون و همسایه‏ ها [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 21-47]

  • نشانه- معناشناسی دیگری و نقش آن در گفتمان مولانا [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 253-279]

  • نظریۀ بهینگی رویکرد نظریۀ بهینگی به «دوگان‌سازی ناقص پیشوندی» در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 233-264]

  • نظریۀ تناظر رویکرد نظریۀ بهینگی به «دوگان‌سازی ناقص پیشوندی» در زبان فارسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 233-264]

  • نگارش مقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 327-352]

  • نمایشنامه بررسی الگوی روایی زمان در نمایشنامه « عکس عروسی» [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 7-27]

  • نهج‌البلاغه بررسی استعاره‌های مفهومی و طرح‌واره‌های تصویری ظرف «فوق»در زبان نهج‌البلاغه [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 49-76]

و

  • واج‌شناسی نوایی ‌تحلیل نوایی ساخت اضافه در چهارچوب واجشناسی نوایی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 109-128]

  • واژگان دخیل ترکی و مغولی در فارسی ارتباط زبانهای ترکی و مغولی و خطا در تشخیص واژه های دخیل ترکی و مغولی در زبان فارسی [دوره 11، شماره 30، 1398، صفحه 7-20]

  • واژه‌های پایه واژه‌های پایه‌ی زبان فارسی مبتنی‌بر متون مطبوعاتی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 353-378]

  • واژه‌های پربسامد فارسی واژه‌های پایه‌ی زبان فارسی مبتنی‌بر متون مطبوعاتی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 353-378]

  • واژه های کلیدی: عنصرمعنایی مقایسه‌ افعال حرکتی در دو زبان فارسی و انگلیسی از دیدگاه شناختی و رده‌شناختی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 223-246]

  • واژه‌های کلیدی: نشانداری نشانداری در بیان شفاهی و تکرار بیماران زبان‌پریش: مطالعه‌ای‌ بر پایه رویکرد بهینگی [دوره 11، شماره 31، 1398، صفحه 247-273]

  • ون‌دایک مطالعة ساخت‌های گفتمان‌مدار معنایی در روزنامه الحیاه عربستان با تکیه بر الگوی ون دایک [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 331-355]

ه

  • هم‌پایگی پرسش‌های چند پرسشواژه‌ای پیوندی در زبان‌فارسی: تحلیلی رده‌ای- نحوی [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 159-177]

  • هم‌معنایی تعریف نگاری فعل و زبان شناسی شناختی: مطالعۀ موردی فعل افشاندن [دوره 11، شماره 32، 1398، صفحه 179-208]

ی

  • یادگیری خودسامان تاثیر آموزش استراتژی محور بر عملکرد نگارش و یادگیری خود سامان در زبان دوم [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 23-45]

  • یادگیری مجازی مقایسه تاثیر بازخورد برخط معلم و همتایان بر بهبود کیفیت نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 33، 1398، صفحه 327-352]