آ
-
آغازگر
ساخت اطلاع و ساخت آغازگری در زبان فارسی: مطالعه ای پیکره-محور [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 213-242]
-
آگهی تجاری
کاربردشناسی و کاربست آن در آگهیهای تجاری: آگهی دورتو [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 209-227]
-
آموزش زبان انگلیسی
تأثیر الگوی کلاس درس معکوس بر ایجاد درگیری کلاسی در دانشجویان رشته زبان انگلیسی برای بهبود مهارت نوشتاری [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 88-105]
-
آموزش زبان فارسی
دوگانههای واژگانی در شاهنامه فردوسی و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 117-145]
-
آموزش زبان فارسی
تأثیر نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن و انگیزه فارسی آموزان خارجی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 107-135]
-
آمیختگی مفهومی
صفت های مرکب زبان فارسی از دیدگاه نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 167-197]
-
آواشناسی صوتشناختی
بررسی صوت شناختی پارامترهای زمان بنیان منطقه گیرش در انسایشیهای زبان ترکی تبریزی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 33-53]
ا
-
ابلیس
مفهوم سازی تاثیر شیطان/ابلیس در نظام هدایت/ضلالت برمبنای مقوله حرکت در قرآن کریم: رویکرد شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 257-285]
-
اجزای کلام
بررسی و دستهبندی صفتهای مفعولی با رویکرد سرنمون ردهشناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 33-63]
-
اختلال در گفتار
مشکلات تلفظی کودکان3 تا 8 سالۀ فارسی زبان دارای تأخیر در گفتار: شهرستان بیرجند [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 213-233]
-
اخلاق
خوانش مفاهیم اخلاقی نهجالبلاغه با تکیه بر استلزام ارتباطی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 137-166]
-
اخم
نقش حالات چهره در دستور زبانهای اشاره از منظر دستور شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 287-316]
-
ارزش
دگردیسی نشانه معناشناختی "شایعه" در نظام های گفتمانی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 143-166]
-
استعاره
بررسی مقایسهای برگردان استعارههایی از سوره بقره به زبان فرانسوی از منظر راهبردهای نیومارک: مطالعه موردی ترجمههای رژیس بلاشر و ژاک برک [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 65-97]
-
استعاره
صفت های مرکب زبان فارسی از دیدگاه نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 167-197]
-
استعاره مفهومی
بررسی استعاره های مفهومی خشم در قران کریم: نظریه های عصب-زیستی و کنش مفهومی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 35-64]
-
استعاره مفهومی
مفهوم سازی تاثیر شیطان/ابلیس در نظام هدایت/ضلالت برمبنای مقوله حرکت در قرآن کریم: رویکرد شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 257-285]
-
استعارۀ مفهومی
بازنمایی خط ذهنی زمان در ساختار زبانی گویشوران فارسی زبان [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 9-32]
-
استعارۀ مفهومی
تحلیلی شناختی از مفهوم سازی «خشم الهی» در حوزه دنیا در قرآن کریم [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 99-125]
-
استلزام ارتباطی
خوانش مفاهیم اخلاقی نهجالبلاغه با تکیه بر استلزام ارتباطی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 137-166]
-
استنباط معنا
نقش اندازۀ نمونههای واژهیاب در فراگیری واژه [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 257-281]
-
اسطوره
استعاره، اسطوره و ایدئولوژی در سرخط انتخاباتی روزنامههای ایران براساس انگاره چارتریس بلک (2005) [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 9-31]
-
اصول ادب
کاربردشناسی و کاربست آن در آگهیهای تجاری: آگهی دورتو [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 209-227]
-
اصول همکاری گرایس
خوانش مفاهیم اخلاقی نهجالبلاغه با تکیه بر استلزام ارتباطی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 137-166]
-
اضطراب
رابطه بین کمال گرایی، اضطراب و دستاوردهای زبانی انگلیسی آموزان ایرانی : میانجیگری انواع خودها [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 157-183]
-
اطلاع کهنه
ساخت اطلاع و ساخت آغازگری در زبان فارسی: مطالعه ای پیکره-محور [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 213-242]
-
اطلاع نو
ساخت اطلاع و ساخت آغازگری در زبان فارسی: مطالعه ای پیکره-محور [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 213-242]
-
افعال لحظه ای
فعل های لحظهای و انواع نمود دستوری در زبان فارسی برهم کنش [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 199-225]
-
الگوی خشم
تحلیلی شناختی از مفهوم سازی «خشم الهی» در حوزه دنیا در قرآن کریم [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 99-125]
-
الگوی کلاس درس معکوس
تأثیر الگوی کلاس درس معکوس بر ایجاد درگیری کلاسی در دانشجویان رشته زبان انگلیسی برای بهبود مهارت نوشتاری [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 88-105]
-
الهی قمشهای
آسیب شناسی ترجمه "مای شبیه به لیس" در جزء اول و دوم قرآن کریم بر اساس نظریه کارمن گارسس [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 9-34]
-
اُمبرتو اکو
نگاه هرمنوتیکی به ترجمۀ فرانسوی برخی از واژه های عرفانی منطق الطیر عطار با پایه آراء اُمبرتو اکو [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 283-309]
-
انتخابات
استعاره، اسطوره و ایدئولوژی در سرخط انتخاباتی روزنامههای ایران براساس انگاره چارتریس بلک (2005) [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 9-31]
-
اندازۀ نمونههای واژهیاب
نقش اندازۀ نمونههای واژهیاب در فراگیری واژه [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 257-281]
-
انگاره گذرایی و فرانقش اندیشگانی
واکاوی سبک نوشتاری دادنامههای حقوقی و کیفری بر پایه فرانقش اندیشگانی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 311-331]
-
انگیزه
تأثیر نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن و انگیزه فارسی آموزان خارجی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 107-135]
-
ایدئولوژی
زمان دستوری و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 185-211]
-
ایدئولوژی
استعاره، اسطوره و ایدئولوژی در سرخط انتخاباتی روزنامههای ایران براساس انگاره چارتریس بلک (2005) [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 9-31]
-
ایدئولوژی
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «چشمهایش» از بزرگ علوی بر اساس نظریۀ نورمن فرکلاف [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 115-142]
ب
-
بار شناختی
پیچیدگی بازنمودی زمانهای دستوری مطلق در درک شنیداری جمله های فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 55-80]
-
بازاریسازی گفتمان آموزش عالی
واکاوی گفتمان تبلیغات تلویزیونی مؤسّسات آمادگی کنکور: بررسی موردی سه تبلیغ تلویزیونی مؤسسه مدرسان شریف، پارسه و ماهان [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 301-326]
-
بحث ما مشبهه بلیس
آسیب شناسی ترجمه "مای شبیه به لیس" در جزء اول و دوم قرآن کریم بر اساس نظریه کارمن گارسس [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 9-34]
-
برک
بررسی مقایسهای برگردان استعارههایی از سوره بقره به زبان فرانسوی از منظر راهبردهای نیومارک: مطالعه موردی ترجمههای رژیس بلاشر و ژاک برک [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 65-97]
-
برونمرکز
نقش هسته معنایی و جایگاه سازه در پردازش اسم های مرکب غیرفعلی: شواهدی از بیماران زبانپریش بروکا و افراد طبیعی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 269-299]
-
بزرگ علوی
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «چشمهایش» از بزرگ علوی بر اساس نظریۀ نورمن فرکلاف [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 115-142]
-
بلاشر
بررسی مقایسهای برگردان استعارههایی از سوره بقره به زبان فرانسوی از منظر راهبردهای نیومارک: مطالعه موردی ترجمههای رژیس بلاشر و ژاک برک [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 65-97]
-
بلاغت تبلیغات
کاربردشناسی و کاربست آن در آگهیهای تجاری: آگهی دورتو [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 209-227]
-
بند اسم مصدری
دسته بندی انواع بند متمم در ساختهای کنترلی زبان فارسی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 127-156]
-
بند التزامی
دسته بندی انواع بند متمم در ساختهای کنترلی زبان فارسی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 127-156]
-
بند غیرشخصی
دسته بندی انواع بند متمم در ساختهای کنترلی زبان فارسی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 127-156]
-
بیماری کووید-19
بیماری «کووید-19» یا «ویروس چینی»؟ [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 65-87]
-
بیناذهنیّت
ذهنیّت به عنوان یک بُعد معنایی وابسته به بافت و مدرّج بودگی در وج نمایی فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 147-183]
-
بینامتنیت
زمان دستوری و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 185-211]
پ
-
پارامترهای زمان بنیان
بررسی صوت شناختی پارامترهای زمان بنیان منطقه گیرش در انسایشیهای زبان ترکی تبریزی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 33-53]
-
پرسشواژه
ساخت های انکاری در زبان فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 189-207]
-
پیچیدگی بازنمودی
پیچیدگی بازنمودی زمانهای دستوری مطلق در درک شنیداری جمله های فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 55-80]
-
پیشرفت زبانی
رابطه بین کمال گرایی، اضطراب و دستاوردهای زبانی انگلیسی آموزان ایرانی : میانجیگری انواع خودها [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 157-183]
-
پیکره
روش برچسبگذاری واج گونهای پیکرههای گفتاری بر اساس الفبای آوانگاری بین المللی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 185-212]
ت
-
تاکیدی
تاثیر سلسلهمراتب ردهشناختی شخص و شمار در تحول تاریخی ضمیرهای انعکاسی فارسی نو [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 89-114]
-
تبلیغات رسانهای
واکاوی گفتمان تبلیغات تلویزیونی مؤسّسات آمادگی کنکور: بررسی موردی سه تبلیغ تلویزیونی مؤسسه مدرسان شریف، پارسه و ماهان [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 301-326]
-
تحصیلات تکمیلی
واکاوی گفتمان تبلیغات تلویزیونی مؤسّسات آمادگی کنکور: بررسی موردی سه تبلیغ تلویزیونی مؤسسه مدرسان شریف، پارسه و ماهان [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 301-326]
-
تحلیل انتقادی استعاره
استعاره، اسطوره و ایدئولوژی در سرخط انتخاباتی روزنامههای ایران براساس انگاره چارتریس بلک (2005) [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 9-31]
-
تحلیل انتقادی گفتمان
واکاوی گفتمان تبلیغات تلویزیونی مؤسّسات آمادگی کنکور: بررسی موردی سه تبلیغ تلویزیونی مؤسسه مدرسان شریف، پارسه و ماهان [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 301-326]
-
تحلیل گفتمان
کاربردشناسی و کاربست آن در آگهیهای تجاری: آگهی دورتو [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 209-227]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
زمان دستوری و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 185-211]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «چشمهایش» از بزرگ علوی بر اساس نظریۀ نورمن فرکلاف [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 115-142]
-
تحلیل گفتمان حقوقی
واکاوی مشخصه های سبک شناختی متن قراردادهای تسهیلات بانکی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 249-270]
-
تخصیص معنایی
وامواژههای فارسی و تحوّلات حوزۀ معنایی آنها در زبان ترکی آذری دو سوی رود ارس [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 271-299]
-
ترجمه
بررسی مقایسهای برگردان استعارههایی از سوره بقره به زبان فرانسوی از منظر راهبردهای نیومارک: مطالعه موردی ترجمههای رژیس بلاشر و ژاک برک [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 65-97]
-
ترجمه
نگاه هرمنوتیکی به ترجمۀ فرانسوی برخی از واژه های عرفانی منطق الطیر عطار با پایه آراء اُمبرتو اکو [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 283-309]
-
ترجمههای مکارم شیرازی
آسیب شناسی ترجمه "مای شبیه به لیس" در جزء اول و دوم قرآن کریم بر اساس نظریه کارمن گارسس [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 9-34]
-
ترکی آذری
همسانی ساختاری بند و گروه حرف تعریف: حالت و مطابقه در ترکی آذری [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 301-324]
-
تصاحب زبانی
نقد پسااستعماری با رویکرد تصاحب زبانی: موردپژوهیِ «خنده لهجه نداره» و ترجمۀ آن [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 229-248]
-
تطابق
همسانی ساختاری بند و گروه حرف تعریف: حالت و مطابقه در ترکی آذری [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 301-324]
-
تعمیم بینازبانی
ساختهای همسانی در زبان فارسی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 243-267]
-
تعمیم معنایی
وامواژههای فارسی و تحوّلات حوزۀ معنایی آنها در زبان ترکی آذری دو سوی رود ارس [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 271-299]
-
تغییر زمان دستوری
زمان دستوری و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 185-211]
-
تکواژ ابزارساز
نگاهی به شبکه معنایی دو تکواژ /-oir (e)/ و /- atoire/ در زبان فرانسه با رویکرد تطبیقی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 317-340]
-
تکواژ مکان ساز
نگاهی به شبکه معنایی دو تکواژ /-oir (e)/ و /- atoire/ در زبان فرانسه با رویکرد تطبیقی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 317-340]
-
تکیه
مطالعۀ صوت شناختی واکه های ترکی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 227-255]
ج
-
جایگاه سازه
نقش هسته معنایی و جایگاه سازه در پردازش اسم های مرکب غیرفعلی: شواهدی از بیماران زبانپریش بروکا و افراد طبیعی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 269-299]
-
جایگاه واژهها
مشکلات تلفظی کودکان3 تا 8 سالۀ فارسی زبان دارای تأخیر در گفتار: شهرستان بیرجند [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 213-233]
-
جایگزینی واژگانی
وامواژههای فارسی و تحوّلات حوزۀ معنایی آنها در زبان ترکی آذری دو سوی رود ارس [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 271-299]
چ
-
چرخۀ کنترل
نقش حالات چهره در دستور زبانهای اشاره از منظر دستور شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 287-316]
-
چشمهایش
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «چشمهایش» از بزرگ علوی بر اساس نظریۀ نورمن فرکلاف [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 115-142]
ح
-
حالات چهره
نقش حالات چهره در دستور زبانهای اشاره از منظر دستور شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 287-316]
-
حالت نعل اسبی لب
نقش حالات چهره در دستور زبانهای اشاره از منظر دستور شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 287-316]
-
حرکت
مفهوم سازی تاثیر شیطان/ابلیس در نظام هدایت/ضلالت برمبنای مقوله حرکت در قرآن کریم: رویکرد شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 257-285]
-
حکم
واکاوی سبک نوشتاری دادنامههای حقوقی و کیفری بر پایه فرانقش اندیشگانی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 311-331]
-
حوزۀ مبدأ
تحلیلی شناختی از مفهوم سازی «خشم الهی» در حوزه دنیا در قرآن کریم [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 99-125]
-
حوزۀ مقصد
تحلیلی شناختی از مفهوم سازی «خشم الهی» در حوزه دنیا در قرآن کریم [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 99-125]
خ
-
خرمشاهی و فولادوند
آسیب شناسی ترجمه "مای شبیه به لیس" در جزء اول و دوم قرآن کریم بر اساس نظریه کارمن گارسس [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 9-34]
-
خط ذهنی زمان
بازنمایی خط ذهنی زمان در ساختار زبانی گویشوران فارسی زبان [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 9-32]
-
خلاقیت
صفت های مرکب زبان فارسی از دیدگاه نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 167-197]
-
خنده لهجه نداره
نقد پسااستعماری با رویکرد تصاحب زبانی: موردپژوهیِ «خنده لهجه نداره» و ترجمۀ آن [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 229-248]
-
خواندن
بررسی ارتباط مهارت خواندن واژهها و درک نحوی با درک متن در کودکان نارساخوان و طبیعی فارسیزبان [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 9-32]
-
خود
رابطه بین کمال گرایی، اضطراب و دستاوردهای زبانی انگلیسی آموزان ایرانی : میانجیگری انواع خودها [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 157-183]
-
خودانگاره معلم
بررسی رابطه بین خودکارآمدی،خودانگاره و فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی ایرانی: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 33-55]
-
خودکارآمدی معلم
بررسی رابطه بین خودکارآمدی،خودانگاره و فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی ایرانی: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 33-55]
-
خودی/غیر خودی
استعاره، اسطوره و ایدئولوژی در سرخط انتخاباتی روزنامههای ایران براساس انگاره چارتریس بلک (2005) [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 9-31]
د
-
درک شنیداری
پیچیدگی بازنمودی زمانهای دستوری مطلق در درک شنیداری جمله های فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 55-80]
-
درگیری تحصیلی
تأثیر الگوی کلاس درس معکوس بر ایجاد درگیری کلاسی در دانشجویان رشته زبان انگلیسی برای بهبود مهارت نوشتاری [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 88-105]
-
درونمرکز
نقش هسته معنایی و جایگاه سازه در پردازش اسم های مرکب غیرفعلی: شواهدی از بیماران زبانپریش بروکا و افراد طبیعی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 269-299]
-
دستور شناختی
نقش حالات چهره در دستور زبانهای اشاره از منظر دستور شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 287-316]
-
دستور نقش و ارجاع
فعل های لحظهای و انواع نمود دستوری در زبان فارسی برهم کنش [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 199-225]
-
دستور واژی-نقشی
تاثیر «تاکید» بر جایگاه شناسه های واژه بستی گویش وفسی بر پایه دستور واژی-نقشی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 57-89]
-
دستور وفسی
تاثیر «تاکید» بر جایگاه شناسه های واژه بستی گویش وفسی بر پایه دستور واژی-نقشی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 57-89]
-
دوگانههای واژگانی
دوگانههای واژگانی در شاهنامه فردوسی و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 117-145]
-
دیرش بست
بررسی صوت شناختی پارامترهای زمان بنیان منطقه گیرش در انسایشیهای زبان ترکی تبریزی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 33-53]
-
دیرش سایش
بررسی صوت شناختی پارامترهای زمان بنیان منطقه گیرش در انسایشیهای زبان ترکی تبریزی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 33-53]
ذ
-
ذهنیّت
ذهنیّت به عنوان یک بُعد معنایی وابسته به بافت و مدرّج بودگی در وج نمایی فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 147-183]
ر
-
رابط نحو-نوا
تاثیر «تاکید» بر جایگاه شناسه های واژه بستی گویش وفسی بر پایه دستور واژی-نقشی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 57-89]
-
ردهشناسی تاریخی
تاثیر سلسلهمراتب ردهشناختی شخص و شمار در تحول تاریخی ضمیرهای انعکاسی فارسی نو [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 89-114]
ز
-
زبان آذری معاصر
وامواژههای فارسی و تحوّلات حوزۀ معنایی آنها در زبان ترکی آذری دو سوی رود ارس [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 271-299]
-
زبان اشاره ایرانی
نقش حالات چهره در دستور زبانهای اشاره از منظر دستور شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 287-316]
-
زبان ترکی
بررسی صوت شناختی پارامترهای زمان بنیان منطقه گیرش در انسایشیهای زبان ترکی تبریزی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 33-53]
-
زبانشناسی شناختی
تحلیلی شناختی از مفهوم سازی «خشم الهی» در حوزه دنیا در قرآن کریم [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 99-125]
-
زبانشناسی نقشگرای هلیدی
واکاوی مشخصه های سبک شناختی متن قراردادهای تسهیلات بانکی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 249-270]
-
زبان فارسی
بازنمایی خط ذهنی زمان در ساختار زبانی گویشوران فارسی زبان [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 9-32]
-
زبان فارسی
فعل های لحظهای و انواع نمود دستوری در زبان فارسی برهم کنش [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 199-225]
-
زبان فارسی
ساخت های انکاری در زبان فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 189-207]
-
زبان فرانسه
بررسی مقایسهای برگردان استعارههایی از سوره بقره به زبان فرانسوی از منظر راهبردهای نیومارک: مطالعه موردی ترجمههای رژیس بلاشر و ژاک برک [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 65-97]
-
زمان دستوری
پیچیدگی بازنمودی زمانهای دستوری مطلق در درک شنیداری جمله های فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 55-80]
-
زمان واکنش
پیچیدگی بازنمودی زمانهای دستوری مطلق در درک شنیداری جمله های فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 55-80]
س
-
ساختار بلاغی
ساختار بلاغی مقدمه در مقالات مروری انگلیسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 167-188]
-
ساختار نحوی واژه
نگاهی به شبکه معنایی دو تکواژ /-oir (e)/ و /- atoire/ در زبان فرانسه با رویکرد تطبیقی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 317-340]
-
ساختاطلاع
ساخت اطلاع و ساخت آغازگری در زبان فارسی: مطالعه ای پیکره-محور [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 213-242]
-
ساخت انکاری
ساخت های انکاری در زبان فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 189-207]
-
ساخت پرسشی
ساخت های انکاری در زبان فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 189-207]
-
ساختهای تشابهی
ساختهای همسانی در زبان فارسی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 243-267]
-
ساختهای ملکی
همسانی ساختاری بند و گروه حرف تعریف: حالت و مطابقه در ترکی آذری [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 301-324]
-
ساختهای همسانی
ساختهای همسانی در زبان فارسی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 243-267]
-
سازة فرکانسی
مطالعۀ صوت شناختی واکه های ترکی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 227-255]
-
سبک زنانه
وجه نمایی در رُمان «شوهر عزیز من» ، بر پایه دیدگاه فاولر [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 327-352]
-
سبکشناسی
وجه نمایی در رُمان «شوهر عزیز من» ، بر پایه دیدگاه فاولر [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 327-352]
-
سرنمون ردهشناختی
بررسی و دستهبندی صفتهای مفعولی با رویکرد سرنمون ردهشناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 33-63]
-
سن و جنسیت
مشکلات تلفظی کودکان3 تا 8 سالۀ فارسی زبان دارای تأخیر در گفتار: شهرستان بیرجند [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 213-233]
-
سورۀ بقره
بررسی مقایسهای برگردان استعارههایی از سوره بقره به زبان فرانسوی از منظر راهبردهای نیومارک: مطالعه موردی ترجمههای رژیس بلاشر و ژاک برک [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 65-97]
ش
-
شاهنامه فردوسی
دوگانههای واژگانی در شاهنامه فردوسی و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 117-145]
-
شایعه
دگردیسی نشانه معناشناختی "شایعه" در نظام های گفتمانی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 143-166]
-
شبکه معنایی
نگاهی به شبکه معنایی دو تکواژ /-oir (e)/ و /- atoire/ در زبان فرانسه با رویکرد تطبیقی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 317-340]
-
شناخت اجتماعی
بیماری «کووید-19» یا «ویروس چینی»؟ [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 65-87]
-
شناسه های وفسی
تاثیر «تاکید» بر جایگاه شناسه های واژه بستی گویش وفسی بر پایه دستور واژی-نقشی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 57-89]
-
شوهر عزیز من
وجه نمایی در رُمان «شوهر عزیز من» ، بر پایه دیدگاه فاولر [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 327-352]
-
شیطان
مفهوم سازی تاثیر شیطان/ابلیس در نظام هدایت/ضلالت برمبنای مقوله حرکت در قرآن کریم: رویکرد شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 257-285]
ص
-
صفت مفعولی
بررسی و دستهبندی صفتهای مفعولی با رویکرد سرنمون ردهشناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 33-63]
-
صفت های مرکب زبان فارسی
صفت های مرکب زبان فارسی از دیدگاه نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 167-197]
ض
-
ضمایر انعکاسی
تاثیر سلسلهمراتب ردهشناختی شخص و شمار در تحول تاریخی ضمیرهای انعکاسی فارسی نو [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 89-114]
-
ضمیر همگانی
دسته بندی انواع بند متمم در ساختهای کنترلی زبان فارسی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 127-156]
ط
-
طیفهای نقشی
تحلیلی گفتمانشناختی بر طیفهای نقشی گفتمان نماها در نقد ترجمه: کاربردهای آموزشی و پژوهشی در مدیریت گفتمان [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 91-116]
ع
-
عناصر انسجام متنی
واکاوی مشخصه های سبک شناختی متن قراردادهای تسهیلات بانکی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 249-270]
-
عینیّت
ذهنیّت به عنوان یک بُعد معنایی وابسته به بافت و مدرّج بودگی در وج نمایی فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 147-183]
ف
-
فارسی نو
تاثیر سلسلهمراتب ردهشناختی شخص و شمار در تحول تاریخی ضمیرهای انعکاسی فارسی نو [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 89-114]
-
فرایند اشتقاق
نگاهی به شبکه معنایی دو تکواژ /-oir (e)/ و /- atoire/ در زبان فرانسه با رویکرد تطبیقی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 317-340]
-
فرسودگی شغلی
بررسی رابطه بین خودکارآمدی،خودانگاره و فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی ایرانی: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 33-55]
-
فرکلاف
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «چشمهایش» از بزرگ علوی بر اساس نظریۀ نورمن فرکلاف [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 115-142]
-
فریبا کلهر
وجه نمایی در رُمان «شوهر عزیز من» ، بر پایه دیدگاه فاولر [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 327-352]
-
فضای واکه
مطالعۀ صوت شناختی واکه های ترکی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 227-255]
ق
-
قرآن
بررسی استعاره های مفهومی خشم در قران کریم: نظریه های عصب-زیستی و کنش مفهومی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 35-64]
-
قرآن
بررسی مقایسهای برگردان استعارههایی از سوره بقره به زبان فرانسوی از منظر راهبردهای نیومارک: مطالعه موردی ترجمههای رژیس بلاشر و ژاک برک [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 65-97]
-
قرآنکریم
تحلیلی شناختی از مفهوم سازی «خشم الهی» در حوزه دنیا در قرآن کریم [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 99-125]
-
قرآن کریم
مفهوم سازی تاثیر شیطان/ابلیس در نظام هدایت/ضلالت برمبنای مقوله حرکت در قرآن کریم: رویکرد شناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 257-285]
-
قرارداد تسهیلاتی
واکاوی مشخصه های سبک شناختی متن قراردادهای تسهیلات بانکی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 249-270]
ک
-
کاربردشناسی
خوانش مفاهیم اخلاقی نهجالبلاغه با تکیه بر استلزام ارتباطی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 137-166]
-
کاربردشناسی
کاربردشناسی و کاربست آن در آگهیهای تجاری: آگهی دورتو [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 209-227]
-
کاربردیشدگی
تحلیلی گفتمانشناختی بر طیفهای نقشی گفتمان نماها در نقد ترجمه: کاربردهای آموزشی و پژوهشی در مدیریت گفتمان [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 91-116]
-
کمالگرایی
رابطه بین کمال گرایی، اضطراب و دستاوردهای زبانی انگلیسی آموزان ایرانی : میانجیگری انواع خودها [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 157-183]
-
کنترل (غیر)اجباری
دسته بندی انواع بند متمم در ساختهای کنترلی زبان فارسی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 127-156]
-
کُنشیّت
ذهنیّت به عنوان یک بُعد معنایی وابسته به بافت و مدرّج بودگی در وج نمایی فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 147-183]
-
کودکان فارسیزبان
بررسی ارتباط مهارت خواندن واژهها و درک نحوی با درک متن در کودکان نارساخوان و طبیعی فارسیزبان [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 9-32]
-
کیفیت واکه
مطالعۀ صوت شناختی واکه های ترکی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 227-255]
گ
-
گارسن دو تاسی
نگاه هرمنوتیکی به ترجمۀ فرانسوی برخی از واژه های عرفانی منطق الطیر عطار با پایه آراء اُمبرتو اکو [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 283-309]
-
گرایس
کاربردشناسی و کاربست آن در آگهیهای تجاری: آگهی دورتو [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 209-227]
-
گروه حرف تعریف
همسانی ساختاری بند و گروه حرف تعریف: حالت و مطابقه در ترکی آذری [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 301-324]
-
گفتمان نژادپرستانه
بیماری «کووید-19» یا «ویروس چینی»؟ [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 65-87]
-
گفتماننماها
تحلیلی گفتمانشناختی بر طیفهای نقشی گفتمان نماها در نقد ترجمه: کاربردهای آموزشی و پژوهشی در مدیریت گفتمان [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 91-116]
ل
-
لایه گروه کارگفت
ندا و منادا در مرز نحو و کاربردشناسی در زبان فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 235-256]
-
لایه گروه متممساز
ندا و منادا در مرز نحو و کاربردشناسی در زبان فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 235-256]
م
-
مؤسّسههای کنکور
واکاوی گفتمان تبلیغات تلویزیونی مؤسّسات آمادگی کنکور: بررسی موردی سه تبلیغ تلویزیونی مؤسسه مدرسان شریف، پارسه و ماهان [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 301-326]
-
مؤلفههای سبکی
واکاوی مشخصه های سبک شناختی متن قراردادهای تسهیلات بانکی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 249-270]
-
مایع ظرفشویی «دورتو»
کاربردشناسی و کاربست آن در آگهیهای تجاری: آگهی دورتو [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 209-227]
-
متن دورگه
نقد پسااستعماری با رویکرد تصاحب زبانی: موردپژوهیِ «خنده لهجه نداره» و ترجمۀ آن [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 229-248]
-
متون حقوقی
واکاوی سبک نوشتاری دادنامههای حقوقی و کیفری بر پایه فرانقش اندیشگانی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 311-331]
-
مجاز
صفت های مرکب زبان فارسی از دیدگاه نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 167-197]
-
مدت زمان افزایش دامنه
بررسی صوت شناختی پارامترهای زمان بنیان منطقه گیرش در انسایشیهای زبان ترکی تبریزی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 33-53]
-
مدل معادلات ساختاری
بررسی رابطه بین خودکارآمدی،خودانگاره و فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی ایرانی: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 33-55]
-
مدلهای ذهنی رفتار
بیماری «کووید-19» یا «ویروس چینی»؟ [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 65-87]
-
مرز نحو و کاربردشناسی
ندا و منادا در مرز نحو و کاربردشناسی در زبان فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 235-256]
-
مسیر دوگانه
نقش هسته معنایی و جایگاه سازه در پردازش اسم های مرکب غیرفعلی: شواهدی از بیماران زبانپریش بروکا و افراد طبیعی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 269-299]
-
مشکلات تلفظی کودکان
مشکلات تلفظی کودکان3 تا 8 سالۀ فارسی زبان دارای تأخیر در گفتار: شهرستان بیرجند [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 213-233]
-
مشکینی
آسیب شناسی ترجمه "مای شبیه به لیس" در جزء اول و دوم قرآن کریم بر اساس نظریه کارمن گارسس [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 9-34]
-
مطالعاتترجمه
نقد پسااستعماری با رویکرد تصاحب زبانی: موردپژوهیِ «خنده لهجه نداره» و ترجمۀ آن [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 229-248]
-
مطالعه پیکرهای
ساخت اطلاع و ساخت آغازگری در زبان فارسی: مطالعه ای پیکره-محور [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 213-242]
-
معانی ضمنی
خوانش مفاهیم اخلاقی نهجالبلاغه با تکیه بر استلزام ارتباطی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 137-166]
-
معلمان زبان انگلیسی
بررسی رابطه بین خودکارآمدی،خودانگاره و فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی ایرانی: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 33-55]
-
مقاله های مروری نظری انگلیسی
ساختار بلاغی مقدمه در مقالات مروری انگلیسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 167-188]
-
مقدمه
ساختار بلاغی مقدمه در مقالات مروری انگلیسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 167-188]
-
منادا
ندا و منادا در مرز نحو و کاربردشناسی در زبان فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 235-256]
-
منطق آنالوگ
دگردیسی نشانه معناشناختی "شایعه" در نظام های گفتمانی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 143-166]
-
منطق الطیر
نگاه هرمنوتیکی به ترجمۀ فرانسوی برخی از واژه های عرفانی منطق الطیر عطار با پایه آراء اُمبرتو اکو [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 283-309]
-
منطق دیجیتال
دگردیسی نشانه معناشناختی "شایعه" در نظام های گفتمانی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 143-166]
-
مهارت خواندن
تأثیر نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن و انگیزه فارسی آموزان خارجی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 107-135]
-
مهارت نوشتاری
تأثیر الگوی کلاس درس معکوس بر ایجاد درگیری کلاسی در دانشجویان رشته زبان انگلیسی برای بهبود مهارت نوشتاری [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 88-105]
ن
-
نارساخوانی
بررسی ارتباط مهارت خواندن واژهها و درک نحوی با درک متن در کودکان نارساخوان و طبیعی فارسیزبان [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 9-32]
-
نحو
بررسی ارتباط مهارت خواندن واژهها و درک نحوی با درک متن در کودکان نارساخوان و طبیعی فارسیزبان [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 9-32]
-
ندا
ندا و منادا در مرز نحو و کاربردشناسی در زبان فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 235-256]
-
نشانداری
بررسی و دستهبندی صفتهای مفعولی با رویکرد سرنمون ردهشناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 33-63]
-
نشانهگذاری ساختاری و بالقوگی رفتاری
بررسی و دستهبندی صفتهای مفعولی با رویکرد سرنمون ردهشناختی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 33-63]
-
نظام الفبای آوانگاری بینالمللی (آی.پی.ای)
روش برچسبگذاری واج گونهای پیکرههای گفتاری بر اساس الفبای آوانگاری بین المللی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 185-212]
-
نظام گفتمانی
دگردیسی نشانه معناشناختی "شایعه" در نظام های گفتمانی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 143-166]
-
نظریه کارمن گارسس
آسیب شناسی ترجمه "مای شبیه به لیس" در جزء اول و دوم قرآن کریم بر اساس نظریه کارمن گارسس [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 9-34]
-
نظریه کنش مفهومی
بررسی استعاره های مفهومی خشم در قران کریم: نظریه های عصب-زیستی و کنش مفهومی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 35-64]
-
نظریه هیجان اصلی
بررسی استعاره های مفهومی خشم در قران کریم: نظریه های عصب-زیستی و کنش مفهومی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 35-64]
-
نقد پسااستعماری
نقد پسااستعماری با رویکرد تصاحب زبانی: موردپژوهیِ «خنده لهجه نداره» و ترجمۀ آن [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 229-248]
-
نقد ترجمه
زمان دستوری و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 185-211]
-
نقد ترجمه
تحلیلی گفتمانشناختی بر طیفهای نقشی گفتمان نماها در نقد ترجمه: کاربردهای آموزشی و پژوهشی در مدیریت گفتمان [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 91-116]
-
نقشه مفهومی
تأثیر نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن و انگیزه فارسی آموزان خارجی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 107-135]
-
نمود دستوری
فعل های لحظهای و انواع نمود دستوری در زبان فارسی برهم کنش [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 199-225]
-
نمود واژگانی
فعل های لحظهای و انواع نمود دستوری در زبان فارسی برهم کنش [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 199-225]
-
نهاد
ساخت اطلاع و ساخت آغازگری در زبان فارسی: مطالعه ای پیکره-محور [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 213-242]
-
نهج البلاغه
خوانش مفاهیم اخلاقی نهجالبلاغه با تکیه بر استلزام ارتباطی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 137-166]
و
-
واج
روش برچسبگذاری واج گونهای پیکرههای گفتاری بر اساس الفبای آوانگاری بین المللی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 185-212]
-
واجگونه
روش برچسبگذاری واج گونهای پیکرههای گفتاری بر اساس الفبای آوانگاری بین المللی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 185-212]
-
واژگان
بررسی ارتباط مهارت خواندن واژهها و درک نحوی با درک متن در کودکان نارساخوان و طبیعی فارسیزبان [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 9-32]
-
واژگان و عناصر عرفانی
نگاه هرمنوتیکی به ترجمۀ فرانسوی برخی از واژه های عرفانی منطق الطیر عطار با پایه آراء اُمبرتو اکو [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 283-309]
-
واژهبست ضمیری
تاثیر سلسلهمراتب ردهشناختی شخص و شمار در تحول تاریخی ضمیرهای انعکاسی فارسی نو [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 89-114]
-
واژه بستهای وفسی
تاثیر «تاکید» بر جایگاه شناسه های واژه بستی گویش وفسی بر پایه دستور واژی-نقشی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 57-89]
-
واژههای فارسی دخیل
وامواژههای فارسی و تحوّلات حوزۀ معنایی آنها در زبان ترکی آذری دو سوی رود ارس [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 271-299]
-
واژهیاب
نقش اندازۀ نمونههای واژهیاب در فراگیری واژه [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 257-281]
-
وجهنمایی فارسی
ذهنیّت به عنوان یک بُعد معنایی وابسته به بافت و مدرّج بودگی در وج نمایی فارسی [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 147-183]
-
وجهیت
وجه نمایی در رُمان «شوهر عزیز من» ، بر پایه دیدگاه فاولر [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 327-352]
-
ون دایک
بیماری «کووید-19» یا «ویروس چینی»؟ [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 65-87]
-
ویروس چینی
بیماری «کووید-19» یا «ویروس چینی»؟ [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 65-87]
-
ویژگیهای معنایی و کاربردی
ساخت های انکاری در زبان فارسی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 189-207]
ه
-
هجا
مطالعۀ صوت شناختی واکه های ترکی [دوره 13، شماره 40، 1400، صفحه 227-255]
-
هرمنوتیک
نگاه هرمنوتیکی به ترجمۀ فرانسوی برخی از واژه های عرفانی منطق الطیر عطار با پایه آراء اُمبرتو اکو [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 283-309]
-
هسته معنایی
نقش هسته معنایی و جایگاه سازه در پردازش اسم های مرکب غیرفعلی: شواهدی از بیماران زبانپریش بروکا و افراد طبیعی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 269-299]
-
همخوان های انسایشی
بررسی صوت شناختی پارامترهای زمان بنیان منطقه گیرش در انسایشیهای زبان ترکی تبریزی [دوره 13، شماره 41، 1400، صفحه 33-53]
-
هیجان خشم
بررسی استعاره های مفهومی خشم در قران کریم: نظریه های عصب-زیستی و کنش مفهومی [دوره 13، شماره 38، 1400، صفحه 35-64]
ی
-
یادگیری واژگان
نقش اندازۀ نمونههای واژهیاب در فراگیری واژه [دوره 13، شماره 39، 1400، صفحه 257-281]