آ

  • آموزش بررسی خطاهای زبان‏آموزان در ترجمۀ «که» قیدی به زبان عربی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 87-117]

ا

  • انسجام نقد بافتاری ترجمه­های کتاب شازده‏کوچولو [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 175-201]

  • اوستا بازمانده‏ های ماده‏های «ائوریست» باستان (ماضی نامعیّن، مادۀ «س»دار) در فارسی نو [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 177-198]

ب

  • بافتار نقد بافتاری ترجمه­های کتاب شازده‏کوچولو [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 175-201]

  • برهم‌کنش[5] دو تبیین قاعده بنیاد برای رفتار قاعده مند صورت های فعل [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 37-59]

  • برون‏فکنی اندیشه واکاوی موردی فرایند درک نوشتاری در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 143-174]

پ

  • پرسش‏واژه در جای اصلی ساخت‌های پرسش‏واژه‌ای در زبان فارسی(روی‏کردی کمینه‌گرا) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 199-221]

  • پرسش‏واژۀ حرکت‏ کرده ساخت‌های پرسش‏واژه‌ای در زبان فارسی(روی‏کردی کمینه‌گرا) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 199-221]

  • پسوند / u دربارۀ وند / u ـ / در گونۀ زبانی کرمانی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 73-96]

  • پیشوند و پسوند ساخت اشتقاقی واژه در گویش سیستانی/ [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 145-161]

ت

  • تحلیل گفتمان بررسی نام‌گذاری مضامین دفاع مقدس بر‏مبنای نظریۀ نظام­مند نقشی هلیدی در اشعار قیصر امین‌پور [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 201-225]

  • تحلیل گفتمان انتقادی واقع ‏نشدن فعل در عنوانهای خبری روزنامه های فارسی زبان [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 1-19]

  • ترجمه بررسی خطاهای زبان‏آموزان در ترجمۀ «که» قیدی به زبان عربی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 87-117]

  • ترکیبات ثابت بررسی صفت‏های کوتاه در مقایسه با صفت‏های بلند [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 125-142]

  • تعزیه بررسی کنش‌های کلامی تعزیه‌نامه و نمود آن در اجرا [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 20-48]

  • تکیه بررسی صفت‏های کوتاه در مقایسه با صفت‏های بلند [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 125-142]

  • تکیۀ زیر‏و‏بمی بررسی آوایی تکیۀ واژگانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 97-124]

  • تکیۀ واژگانی بررسی آوایی تکیۀ واژگانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 97-124]

  • تناوب[3] دو تبیین قاعده بنیاد برای رفتار قاعده مند صورت های فعل [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 37-59]

ج

  • جملۀ پرسش‏واژه­ای ساخت‌های پرسش‏واژه‌ای در زبان فارسی(روی‏کردی کمینه‌گرا) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 199-221]

ح

  • حذف[7] دو تبیین قاعده بنیاد برای رفتار قاعده مند صورت های فعل [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 37-59]

  • حرف «که» بررسی خطاهای زبان‏آموزان در ترجمۀ «که» قیدی به زبان عربی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 87-117]

خ

  • خطا­ها بررسی خطاهای زبان‏آموزان در ترجمۀ «که» قیدی به زبان عربی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 87-117]

د

  • داده­های شفاهی واکاوی موردی فرایند درک نوشتاری در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 143-174]

  • درج[8] دو تبیین قاعده بنیاد برای رفتار قاعده مند صورت های فعل [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 37-59]

  • درک نوشتاری واکاوی موردی فرایند درک نوشتاری در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 143-174]

  • دستور سیستمی- نقشی تحلیل سورۀ یاسین بر اساس نظریۀ سیستمی- نقشی هلیدی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 7-35]

ر

  • راه‏کار‏های درک واکاوی موردی فرایند درک نوشتاری در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 143-174]

  • رده­شناسی معرفی روی‏کرد معیار در رده­شناسی صرفی و نمود آن در برخی گویش­ها و زبان­های رایج در ایران [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 49-71]

  • روی‏کرد معیار معرفی روی‏کرد معیار در رده­شناسی صرفی و نمود آن در برخی گویش­ها و زبان­های رایج در ایران [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 49-71]

ز

  • زبان­شناسی متن نقد بافتاری ترجمه­های کتاب شازده‏کوچولو [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 175-201]

  • زبان فارسی واکاوی موردی فرایند درک نوشتاری در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 143-174]

  • زبان محاوره بررسی صفت‏های کوتاه در مقایسه با صفت‏های بلند [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 125-142]

س

  • ساختار‏های گفتمان ‌ مدار واقع ‏نشدن فعل در عنوانهای خبری روزنامه های فارسی زبان [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 1-19]

  • ساخت اشتقاقی ساخت اشتقاقی واژه در گویش سیستانی/ [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 145-161]

  • ساخت گذرایی تحلیل سورۀ یاسین بر اساس نظریۀ سیستمی- نقشی هلیدی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 7-35]

  • ساخت مبتدایی تحلیل سورۀ یاسین بر اساس نظریۀ سیستمی- نقشی هلیدی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 7-35]

  • ساخت مرکب ساخت اشتقاقی واژه در گویش سیستانی/ [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 145-161]

  • ساخت وجهی تحلیل سورۀ یاسین بر اساس نظریۀ سیستمی- نقشی هلیدی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 7-35]

  • سببی نگاه زایشی به مقولۀ دستوری مصدر در زبان فارسی(ره‏یافت‌ها و راه‏حل‌ها) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 163-175]

  • سبک علمی بررسی صفت‏های کوتاه در مقایسه با صفت‏های بلند [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 125-142]

ش

  • شازده‏کوچولو نقد بافتاری ترجمه­های کتاب شازده‏کوچولو [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 175-201]

  • شدت انرژی کل بررسی آوایی تکیۀ واژگانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 97-124]

  • شعر دفاع مقدس بررسی نام‌گذاری مضامین دفاع مقدس بر‏مبنای نظریۀ نظام­مند نقشی هلیدی در اشعار قیصر امین‌پور [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 201-225]

ص

  • صرف معرفی روی‏کرد معیار در رده­شناسی صرفی و نمود آن در برخی گویش­ها و زبان­های رایج در ایران [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 49-71]

  • صفت‏های بلند بررسی صفت‏های کوتاه در مقایسه با صفت‏های بلند [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 125-142]

  • صفت‏های کوتاه بررسی صفت‏های کوتاه در مقایسه با صفت‏های بلند [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 125-142]

  • صوت‏شناختی بررسی آوایی تکیۀ واژگانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 97-124]

  • صورت­های مکمل معرفی روی‏کرد معیار در رده­شناسی صرفی و نمود آن در برخی گویش­ها و زبان­های رایج در ایران [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 49-71]

  • صیغگان معرفی روی‏کرد معیار در رده­شناسی صرفی و نمود آن در برخی گویش­ها و زبان­های رایج در ایران [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 49-71]

ض

  • ضمیر انتزاعی نگاه زایشی به مقولۀ دستوری مصدر در زبان فارسی(ره‏یافت‌ها و راه‏حل‌ها) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 163-175]

ع

  • عنوان خبری واقع ‏نشدن فعل در عنوانهای خبری روزنامه های فارسی زبان [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 1-19]

غ

  • غلت‌شدگی[9] دو تبیین قاعده بنیاد برای رفتار قاعده مند صورت های فعل [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 37-59]

ف

  • فارسی باستان بازمانده‏ های ماده‏های «ائوریست» باستان (ماضی نامعیّن، مادۀ «س»دار) در فارسی نو [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 177-198]

  • فارسی میانه و نو بازمانده‏ های ماده‏های «ائوریست» باستان (ماضی نامعیّن، مادۀ «س»دار) در فارسی نو [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 177-198]

  • فعل واقع ‏نشدن فعل در عنوانهای خبری روزنامه های فارسی زبان [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 1-19]

  • فعل کنشی صریح بررسی کنش‌های کلامی تعزیه‌نامه و نمود آن در اجرا [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 20-48]

ق

  • قرآن تحلیل سورۀ یاسین بر اساس نظریۀ سیستمی- نقشی هلیدی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 7-35]

  • قیصر امین‌پور بررسی نام‌گذاری مضامین دفاع مقدس بر‏مبنای نظریۀ نظام­مند نقشی هلیدی در اشعار قیصر امین‌پور [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 201-225]

ک

  • کنش با‏گفته بررسی کنش‌های کلامی تعزیه‌نامه و نمود آن در اجرا [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 20-48]

  • کنش در‏گفته بررسی کنش‌های کلامی تعزیه‌نامه و نمود آن در اجرا [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 20-48]

  • کنش کلامی بررسی کنش‌های کلامی تعزیه‌نامه و نمود آن در اجرا [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 20-48]

گ

  • گونۀ گفتاری کرمان دربارۀ وند / u ـ / در گونۀ زبانی کرمانی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 73-96]

  • گویش سیستانی ساخت اشتقاقی واژه در گویش سیستانی/ [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 145-161]

م

  • مجهول نگاه زایشی به مقولۀ دستوری مصدر در زبان فارسی(ره‏یافت‌ها و راه‏حل‌ها) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 163-175]

  • محرک هدف بررسی آوایی تکیۀ واژگانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 97-124]

  • مختصات ساختاری دربارۀ وند / u ـ / در گونۀ زبانی کرمانی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 73-96]

  • مختصات صرفی دربارۀ وند / u ـ / در گونۀ زبانی کرمانی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 73-96]

  • مختصات معنایی دربارۀ وند / u ـ / در گونۀ زبانی کرمانی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 73-96]

  • مشخصگر نگاه زایشی به مقولۀ دستوری مصدر در زبان فارسی(ره‏یافت‌ها و راه‏حل‌ها) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 163-175]

  • مصدر نگاه زایشی به مقولۀ دستوری مصدر در زبان فارسی(ره‏یافت‌ها و راه‏حل‌ها) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 163-175]

  • معادل­یابی بررسی خطاهای زبان‏آموزان در ترجمۀ «که» قیدی به زبان عربی [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 87-117]

  • معرفگی باز‏هم «را»: این بار در محاوره [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 61-86]

ن

  • نام‌گذاری بررسی نام‌گذاری مضامین دفاع مقدس بر‏مبنای نظریۀ نظام­مند نقشی هلیدی در اشعار قیصر امین‌پور [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 201-225]

  • نشانگر حالت باز‏هم «را»: این بار در محاوره [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 61-86]

  • نشانگر غایتمندی باز‏هم «را»: این بار در محاوره [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 61-86]

  • نشانگر مفعول باز‏هم «را»: این بار در محاوره [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 61-86]

  • نظریۀ فاز ساخت‌های پرسش‏واژه‌ای در زبان فارسی(روی‏کردی کمینه‌گرا) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 199-221]

  • نقد ترجمه نقد بافتاری ترجمه­های کتاب شازده‏کوچولو [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 175-201]

  • نقش تتا نگاه زایشی به مقولۀ دستوری مصدر در زبان فارسی(ره‏یافت‌ها و راه‏حل‌ها) [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 163-175]

و

  • واج‌شناسی زایشی[1] دو تبیین قاعده بنیاد برای رفتار قاعده مند صورت های فعل [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 37-59]

  • واژ- واجی[4] دو تبیین قاعده بنیاد برای رفتار قاعده مند صورت های فعل [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 37-59]

ه

  • هلیدی بررسی نام‌گذاری مضامین دفاع مقدس بر‏مبنای نظریۀ نظام­مند نقشی هلیدی در اشعار قیصر امین‌پور [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 201-225]

  • هم‏بسته­های تولیدی بررسی آوایی تکیۀ واژگانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 97-124]

  • همایندی معرفی روی‏کرد معیار در رده­شناسی صرفی و نمود آن در برخی گویش­ها و زبان­های رایج در ایران [دوره 5، شماره 9، 1392، صفحه 49-71]

  • همگونی[6] دو تبیین قاعده بنیاد برای رفتار قاعده مند صورت های فعل [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 37-59]

  • هند‏و‏اروپایی بازمانده‏ های ماده‏های «ائوریست» باستان (ماضی نامعیّن، مادۀ «س»دار) در فارسی نو [دوره 5، شماره 901، 1392، صفحه 177-198]