آ

  • آسیایی، مارال نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکه‌ای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]

  • آقاگل زاده، فردوس مفهوم‌سازی‌ فرهنگی در داستان‌های کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]

  • آهنگر، عباسعلی اسم‌‌صفت ها در زبان فارسی: رویکردی برون‌اسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]

  • آهنگری، سعیده بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]

ا

  • ابراهیمی، شیما بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوش‌فرهنگی زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]

  • احمدی بیغش، خدیجه ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]

  • ارجمندی، معصومه گفتمان کاوی دو متن قانون اساسی ایران در قرن بیستم و رابطه آن با قدرت [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 205-240]

  • استاجی، اعظم بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]

  • اسداللهی، الله شکر فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]

  • اسودی، علی ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]

  • اصغری، جواد بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]

  • اصغری، سیده زهرا تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصه‌های آکوستیک واکه‌های تولیدی کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده فارسی‌زبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]

  • افخمی نیا، مهدی فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]

  • افراشی، آزیتا احساسِ عاطفۀ نفرت مجازهای مفهومیِ عاطفۀ «نفرت»: تحلیلی شناختی-عصبی-زیستی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 7-26]

  • افروز، محمود ارزیابی عملکرد مترجمان بوف‌کور بر اساس تحلیل‌عناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای داده‌ها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]

  • افشار، محمد رضا مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]

  • اکبری منیع، رضوان تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصه‌های آکوستیک واکه‌های تولیدی کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده فارسی‌زبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]

  • امیدی اسکوئی، صدیقه نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]

  • انوشه، مزدک ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جمله‌های هم‌پایه‌ پرسش‌واژه‌ای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]

ب

  • بختیاری، آرمان بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشته‌هایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]

  • بختیاری، شهلا رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]

  • بقایی، سیده عاطفه رده‌شناسی ساخت شرطی در زبان فارسی‌نو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]

  • بهنام، بیوک بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]

  • بیگدلی، ندا شواهد درکی برای انطباق واجی واکه‌های انگلیسی با نظام واکه‌ای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]

پ

  • پاشازانوس، احمد بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]

  • پیش قدم، رضا بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوش‌فرهنگی زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]

ت

  • تازیک، خلیل بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]

  • تدین، پریا مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]

  • ترابی، محمدعلی نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]

  • تنهایی اهری، نسرین رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]

  • تهرانی دوست، مهدی پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

  • توکلی گارماسه، مسعود ماهیت دوگانه در مفهوم سازی استعاری عشق در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 309-331]

ج

  • جعفری، زینب فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]

  • جعفری، فاطمه خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]

  • جعفری گهر، منوچهر عوامل بازدارنده‌ی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]

  • جلائی، مریم بررسی تطبیقی ترجمه‌های فارسی و عربی ضرب‌المثل‌ها در نمایشنامه‌های شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]

  • جلیلی فر، علیرضا عوامل بازدارنده‌ی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]

  • جلیلی مرند، ناهید از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]

چ

  • چگنی، مژگان تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]

ح

  • حبیب زاده، حامد بررسی تطبیقی ترجمه‌های فارسی و عربی ضرب‌المثل‌ها در نمایشنامه‌های شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]

  • حساس خواه، ژاله گفتمان کاوی دو متن قانون اساسی ایران در قرن بیستم و رابطه آن با قدرت [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 205-240]

  • حیدری، بهمن سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]

  • حیدری، عبدالحسین تحلیل نقش‌‌‌نماهای اسم فارسی در گفتار گویشوران ترکی‌‌‌آذربایجانی بر اساس مدل چهار تکواژ [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 157-176]

خ

  • خالقی، محمدرضا پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

  • خانی، رضا بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]

  • خوش حرف، مجید مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]

  • خیرآبادی، معصومه مفهوم‌سازی‌ فرهنگی در داستان‌های کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]

د

  • درخشان، علی تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنش‌های گفتاری معذرت‌خواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]

  • دستلان، مرتضی بازتحلیل واژگانی، جلوه‌ای از فارسی سازی وام‌ واژه‌ها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]

  • دهخوارقانی، ساناز از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]

  • دهقان، مسعود گواه‌نمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]

  • دواتگری اصل، هانیه نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]

ر

  • رئیسی، لیلا ساختار‌ تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادل‌یابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]

  • رئیسی مبارکه، نفیسه ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 39-68]

  • راه انداز، سعید نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکه‌ای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]

  • رحمانی، اسحق ساختار‌ تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادل‌یابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]

  • رحیمیان، جلال بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]

  • رضوی خاوه، سید محمد علی بررسی تطبیقی ترجمه‌های فارسی و عربی ضرب‌المثل‌ها در نمایشنامه‌های شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]

  • رضوی طاهری، محیاسادات مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]

  • روشن، بلقیس تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]

ز

  • زارع زردینی، مرضیه بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هسته‌ای ایران بر اساس الگوی ون‌لیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]

  • زرشناس، زهره ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]

  • زنجانبر، امیر حسین رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]

  • زند، فاطمه بررسی مقابله‌ای معادل‌یابی دشواژه‌ها در فرهنگ‌های هزاره و آریان‌پور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]

  • زندی، بهمن تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]

س

  • ساداتی نوش آبادی، سید مهدی ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جمله‌های هم‌پایه‌ پرسش‌واژه‌ای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]

  • سبزواری، مهدی ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جمله‌های هم‌پایه‌ پرسش‌واژه‌ای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]

  • سرفرازی، طیبه بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]

  • سعیدنیا، گلرخ بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هسته‌ای ایران بر اساس الگوی ون‌لیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]

  • سلیمانی فرد، فائزه بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]

  • سمائی، سید مهدی تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]

  • سیاوشی، هدی اسم‌‌صفت ها در زبان فارسی: رویکردی برون‌اسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]

ش

  • شرفی، ساسان مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]

  • شریفی، شهلا بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]

  • شعبانی، منصور تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]

  • شعیری، حمید رضا رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]

  • شکرآمیز، منصوره مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]

  • شکی، فرزانه تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنش‌های گفتاری معذرت‌خواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]

  • شوکتی مقرب، سمیه بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]

  • شیبانی فرد، فاطمه ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]

  • شیرازی زاده، محسن نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]

ص

  • صادقی، وحید شواهد درکی برای انطباق واجی واکه‌های انگلیسی با نظام واکه‌ای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]

  • صبوری، نرجس بانو ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جمله‌های هم‌پایه‌ پرسش‌واژه‌ای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]

  • صفری، علی تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]

  • صیادی نژاد، روح الله بررسی تطبیقی ترجمه‌های فارسی و عربی ضرب‌المثل‌ها در نمایشنامه‌های شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]

ط

  • طاهری، اسفندیار روند دستوری‌شدگی پسوندِ جمع‌ساز /–gal/ در زبان‌های ایرانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 197-217]

ظ

  • ظهرابی، محمد مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]

ع

  • عامری، حیات رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]

  • عامری، علیرضا رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]

  • عبدالهی، عاطفه بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و به‌کارگیری آن: پژوهش قوم‌نگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]

  • علی اکبری، محمد بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]

  • علیزاده، علی اسم‌‌صفت ها در زبان فارسی: رویکردی برون‌اسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]

  • علی نژاد، بتول فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]

غ

  • غنچه پور، موسی تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]

  • غیاثی زارچ، ابوالقاسم خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]

ف

  • فتاحی، مهدی سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]

  • فرخی، محمد حسن تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]

ق

  • قطره، فریبا نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکه‌ای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]

  • قهرمانی قاجار، سوسن رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]

ک

  • کرد زعفرانلو کامبوزیا، عالیه مفهوم‌سازی‌ فرهنگی در داستان‌های کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]

  • کرمی، عطیه گواه‌نمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]

  • کریم لو، نعیمه فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]

  • کریمی دوستان، غلامحسین رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]

  • کریمی علویجه، خدیجه بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و به‌کارگیری آن: پژوهش قوم‌نگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]

  • کلانتری خاندانی، عزت اله تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]

  • کوشکی، فاطمه احساسِ عاطفۀ نفرت مجازهای مفهومیِ عاطفۀ «نفرت»: تحلیلی شناختی-عصبی-زیستی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 7-26]

  • کیخائی، یحیی پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

گ

  • گرجیان، بهمن مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]

  • گلشائی، رامین پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

  • گلفام، ارسلان مفهوم‌سازی‌ فرهنگی در داستان‌های کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]

م

  • مباشری، محبوبه مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]

  • محمدی اوندی، بهنام واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]

  • محمدی اوندی، سارا واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]

  • مرعشی، حمید مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]

  • مشکین فام، بتول بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هسته‌ای ایران بر اساس الگوی ون‌لیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]

  • معینی سام، بهزاد واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]

  • مومنی، فرشته فرایند درهم‌شدگی در دگرگونی واجی ستاک‌های گذشته با پایانة «- شت»‏ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 257-279]

  • میرزائی، آزاده مجهول‌سازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]

  • میری، ملیحه بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]

ن

  • نظری رباطی، فاطمه زهرا بررسی مقابله‌ای معادل‌یابی دشواژه‌ها در فرهنگ‌های هزاره و آریان‌پور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]

  • نعمتی، فاطمه تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصه‌های آکوستیک واکه‌های تولیدی کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده فارسی‌زبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]

  • نغزگوی‌کهن، مهرداد رده‌شناسی ساخت شرطی در زبان فارسی‌نو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]

  • نقی زاده، محمود واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]

  • نوری زاده، نرگس رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]

  • نیازی، شهریار بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]

  • نیک نسب، لیلا تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]

و

  • ورمزیاری، حمید مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]

  • ویسی، الخاص مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]

ه

  • هاشمی، انسیه سادات بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]

  • هومان فرد، محمد حامد عوامل بازدارنده‌ی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]