آ
-
آب
رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]
-
آزمون رشد زبان
بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]
-
آموزش تشریحی
تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنشهای گفتاری معذرتخواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]
-
آموزش تلویحی
تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنشهای گفتاری معذرتخواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]
-
آموزش زبان انگلیسی
مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]
-
آموزش زبان انگلیسی
رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]
-
آموزش زبان انگلیسی
بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و بهکارگیری آن: پژوهش قومنگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]
-
آموزش زبان انگلیسی به کمک اینترنت
بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]
-
آموزش زبانفارسی
خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]
-
آموزشِ زبانِ فارسی به غیر فارسیزبانان
ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 39-68]
-
آنتوان برمن
بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]
-
آواشناسی تعاملی
فرایند درهمشدگی در دگرگونی واجی ستاکهای گذشته با پایانة «- شت» [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 257-279]
ا
-
اختلال طیف اتیسم
بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]
-
ادغام
فرایند درهمشدگی در دگرگونی واجی ستاکهای گذشته با پایانة «- شت» [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 257-279]
-
ادغام متقارن
ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جملههای همپایه پرسشواژهای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]
-
ارتباط کلامی
فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]
-
ارزشگذاریِ مشخصهها
ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جملههای همپایه پرسشواژهای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]
-
ارزیابی
ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]
-
ارزیابی ترجمه
ارزیابی عملکرد مترجمان بوفکور بر اساس تحلیلعناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای دادهها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]
-
استعارة مفهومی
ماهیت دوگانه در مفهوم سازی استعاری عشق در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 309-331]
-
استعاره بدیع
پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]
-
استعاره متعارف
پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]
-
استعاره مفهومی
پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]
-
اسلوب تعجب
ساختار تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادلیابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]
-
اسمشدگی
اسمصفت ها در زبان فارسی: رویکردی بروناسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]
-
اسمصفت
اسمصفت ها در زبان فارسی: رویکردی بروناسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]
-
اسمصفت بیانی
اسمصفت ها در زبان فارسی: رویکردی بروناسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]
-
اسمصفتکیفیت
اسمصفت ها در زبان فارسی: رویکردی بروناسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]
-
اسمصفتنتیجهای
اسمصفت ها در زبان فارسی: رویکردی بروناسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]
-
اصول گرایس
مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]
-
اعمالِ بازخورد
عوامل بازدارندهی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]
-
اقناع
گواهنمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]
-
التقای واکهای
نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکهای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]
-
الریاض عربستان
بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هستهای ایران بر اساس الگوی ونلیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]
-
الگوی ارزیابی ترجمه
بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]
-
الگوی واژهسازی
تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]
-
امتناع
تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنشهای گفتاری معذرتخواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]
-
انطباق واجی
شواهد درکی برای انطباق واجی واکههای انگلیسی با نظام واکهای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]
-
ایدئولوژی
نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]
ب
-
بار معنایی
ارزیابی عملکرد مترجمان بوفکور بر اساس تحلیلعناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای دادهها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]
-
بازتحلیل واژگانی
بازتحلیل واژگانی، جلوهای از فارسی سازی وام واژهها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]
-
برجستهسازی و حاشیهرانی
بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]
-
برجستهسازی و حاشیهرانی
بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هستهای ایران بر اساس الگوی ونلیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]
-
بررسیِ مقابلهای
بررسی مقابلهای معادلیابی دشواژهها در فرهنگهای هزاره و آریانپور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]
-
برنامه درسی پنهان
بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]
-
بسامد
ردهشناسی ساخت شرطی در زبان فارسینو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]
-
بوفکور
ارزیابی عملکرد مترجمان بوفکور بر اساس تحلیلعناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای دادهها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]
-
بومواژه
بازتحلیل واژگانی، جلوهای از فارسی سازی وام واژهها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]
پ
-
پردازش زبان مجازی
پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]
-
پِرس
رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]
-
پروین اعتصامی
مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]
-
پژوهش قومنگارانه در فضای اینترنت
بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و بهکارگیری آن: پژوهش قومنگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]
-
پسر
واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]
-
پسوند
از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]
-
پسوند جمعساز
روند دستوریشدگی پسوندِ جمعساز /–gal/ در زبانهای ایرانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 197-217]
-
پهلوی اشکانی
بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشتههایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]
-
پیبستهای واکهای
نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکهای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]
ت
-
تحقیق ترکیبی
بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]
-
تحقیق کمی
بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]
-
تحقیق کیفی
بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]
-
تحلیل انتقادی گفتمان
مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]
-
تحلیلخطای نوشتاری
خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]
-
تحلیل عناصر معنایی
ارزیابی عملکرد مترجمان بوفکور بر اساس تحلیلعناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای دادهها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]
-
تحلیل گفتمان انتقادی- حقوقی
گفتمان کاوی دو متن قانون اساسی ایران در قرن بیستم و رابطه آن با قدرت [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 205-240]
-
تحلیل مثبت
بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]
-
تحلیل محتوای کیفی
بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و بهکارگیری آن: پژوهش قومنگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]
-
تحلیل منفی
بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]
-
ترتیبِ خطی
ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جملههای همپایه پرسشواژهای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]
-
ترجمه
ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]
-
ترجمه
بررسی تطبیقی ترجمههای فارسی و عربی ضربالمثلها در نمایشنامههای شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]
-
ترجمه متون ادبی
ارزیابی عملکرد مترجمان بوفکور بر اساس تحلیلعناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای دادهها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]
-
ترکیآذربایجانی
تحلیل نقشنماهای اسم فارسی در گفتار گویشوران ترکیآذربایجانی بر اساس مدل چهار تکواژ [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 157-176]
-
تروپیسم
فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]
-
تشرین سوریه
بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هستهای ایران بر اساس الگوی ونلیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]
-
تعجب در گفتار و نوشتار
ساختار تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادلیابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]
-
تعجب سماعی در عربی
ساختار تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادلیابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]
-
تغییرمقوله
تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]
-
تفکر نقاد
مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]
-
تکرار
فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]
-
تکواژ
از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]
-
توئیتر
تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]
-
توافق هستهای ایران (برجام)
بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هستهای ایران بر اساس الگوی ونلیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]
-
توسعة واژه
مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]
-
تولید محتوا
رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]
ج
-
جملههای همپایة پرسشواژهای دارای حرکت موازی
ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جملههای همپایه پرسشواژهای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]
-
جهش واجی
فرایند درهمشدگی در دگرگونی واجی ستاکهای گذشته با پایانة «- شت» [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 257-279]
ح
-
حذف
تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]
-
حُسن تعابیراصطلاحی
ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]
-
حفظ از طریق متن و جمله
مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]
-
حواس
بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوشفرهنگی زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]
-
حیات طیبه
رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]
خ
-
خانوادۀ زبانهای دراویدی
ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]
-
خطای املا
خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]
-
خطای واژه
خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]
-
خواندن و درک مفهوم
نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]
-
خودمختاری
مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]
-
خود و دیگری
بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]
-
خوشة همخوانی
سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]
د
-
داستان کودک
مفهومسازی فرهنگی در داستانهای کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]
-
دانش واژگان
نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]
-
دستور زبان
نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]
-
دستور زبان فارسی
ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 39-68]
-
دستوریشدگی
روند دستوریشدگی پسوندِ جمعساز /–gal/ در زبانهای ایرانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 197-217]
-
دشواژه
بررسی مقابلهای معادلیابی دشواژهها در فرهنگهای هزاره و آریانپور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]
ر
-
راهبرد
مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]
-
راهبرد یادگیری واژه
مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]
-
راهکارهای ترجمه
بررسی مقابلهای معادلیابی دشواژهها در فرهنگهای هزاره و آریانپور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]
-
ردهشناسی
ردهشناسی ساخت شرطی در زبان فارسینو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]
-
رضایی اصفهانی
بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]
-
رودبار جنوب
ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]
-
روش پتانسیل وابسته به رویداد
پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]
-
روش حفظی
مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]
-
روشهای تجربی
بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]
-
روشهای غیرتجربی
بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]
-
رویکرد بروناسکلتی
اسمصفت ها در زبان فارسی: رویکردی بروناسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]
-
رویکرد دستورِ آموزشی
ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 39-68]
ز
-
زبان
فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]
-
زبان
تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]
-
زبان آموزان ایرانی
نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]
-
زبان انگلیسی
بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]
-
زباندوم
خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]
-
زبانشناسی تاریخی
بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشتههایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]
-
زبانشناسی حقوقی
گواهنمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]
-
زبانشناسی فرهنگی
مفهومسازی فرهنگی در داستانهای کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]
-
زبانشناسی کاربردی
بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]
-
زبان عربی
بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]
-
زبان فارسی
مفهومسازی فرهنگی در داستانهای کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]
-
زبان فارسی
تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]
-
زبان فارسی
مجهولسازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]
-
زبان فارسی گفتاری
نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکهای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]
-
زبان فارسیِ نو
ردهشناسی ساخت شرطی در زبان فارسینو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]
-
زبان گفتاری
بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]
-
زبانهای ایرانی
بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشتههایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]
-
زبانهای ایرانی
روند دستوریشدگی پسوندِ جمعساز /–gal/ در زبانهای ایرانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 197-217]
س
-
ساخت
تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]
-
ساختار خرد
مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]
-
ساخت شرطی
ردهشناسی ساخت شرطی در زبان فارسینو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]
-
ساختمان فعل
ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]
-
ساختهای گواهنما
گواهنمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]
-
سازه
تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصههای آکوستیک واکههای تولیدی کودکان ناشنوای کاشتحلزونشده فارسیزبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]
-
سازههای استدلالی-گفتمانی
گفتمان کاوی دو متن قانون اساسی ایران در قرن بیستم و رابطه آن با قدرت [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 205-240]
-
ستاک گذشته
فرایند درهمشدگی در دگرگونی واجی ستاکهای گذشته با پایانة «- شت» [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 257-279]
-
سن کاشت
تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصههای آکوستیک واکههای تولیدی کودکان ناشنوای کاشتحلزونشده فارسیزبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]
-
سوژه های تخیلی
رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]
-
سیر تحول آوایی
سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]
ش
-
شباهت صوتی
شواهد درکی برای انطباق واجی واکههای انگلیسی با نظام واکهای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]
-
شرطی باز
ردهشناسی ساخت شرطی در زبان فارسینو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]
-
شغلساز
از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]
-
شکسپیر
بررسی تطبیقی ترجمههای فارسی و عربی ضربالمثلها در نمایشنامههای شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]
-
شناخت فرهنگی
مفهومسازی فرهنگی در داستانهای کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]
-
شهروندی دیجیتال
بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و بهکارگیری آن: پژوهش قومنگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]
ص
-
صرفِ ساخت بنیاد
تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]
-
صورتبندیهای ایدئولوژیک قدرت
گفتمان کاوی دو متن قانون اساسی ایران در قرن بیستم و رابطه آن با قدرت [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 205-240]
ض
-
ضدالمثل
بررسی تطبیقی ترجمههای فارسی و عربی ضربالمثلها در نمایشنامههای شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]
-
ضربالمثل
بررسی تطبیقی ترجمههای فارسی و عربی ضربالمثلها در نمایشنامههای شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]
ط
-
طبیعت
رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]
ع
-
علم صرف
از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]
-
عناصر صرفی
نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکهای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]
-
عواطف
ماهیت دوگانه در مفهوم سازی استعاری عشق در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 309-331]
-
عواملِ بازدارنده
عوامل بازدارندهی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]
ف
-
فارسی
فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]
-
فارسی
تحلیل نقشنماهای اسم فارسی در گفتار گویشوران ترکیآذربایجانی بر اساس مدل چهار تکواژ [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 157-176]
-
فارسی
سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]
-
فارسی
واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]
-
فارسیسازی
بازتحلیل واژگانی، جلوهای از فارسی سازی وام واژهها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]
-
فارسی معیار
تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]
-
فرانقش
مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]
-
فرایندها
بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]
-
فرقة حروفیه
بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشتههایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]
-
فرکلاف
مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]
-
فرهنگ آریانپور
بررسی مقابلهای معادلیابی دشواژهها در فرهنگهای هزاره و آریانپور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]
-
فرهنگ گسترده پیشرو آریانپور
مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]
-
فرهنگ معاصر پویا
مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]
-
فرهنگ معاصر هزاره
مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]
-
فرهنگنگاری
تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]
-
فرهنگ هزاره
بررسی مقابلهای معادلیابی دشواژهها در فرهنگهای هزاره و آریانپور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]
-
فضای آمیخته
رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]
-
فضای مجازی
بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و بهکارگیری آن: پژوهش قومنگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]
-
فضای واکهای
شواهد درکی برای انطباق واجی واکههای انگلیسی با نظام واکهای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]
-
فضای واکهای
تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصههای آکوستیک واکههای تولیدی کودکان ناشنوای کاشتحلزونشده فارسیزبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]
-
فضای واکه ای
فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]
-
فعل ناگذر ناکنایی
مجهولسازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]
-
فعل ناگذر نامفعولی
مجهولسازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]
-
فهم متقابل
تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]
-
فوکونیه
رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]
ق
-
قاضی یا بازپرس
گواهنمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]
-
قدرت
نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]
-
قرآن کریم
ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]
-
قصهگویی
بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]
ک
-
کاربردشناسی
تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنشهای گفتاری معذرتخواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]
-
کاربردشناسی زبان
مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]
-
کاشت حلزون
تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصههای آکوستیک واکههای تولیدی کودکان ناشنوای کاشتحلزونشده فارسیزبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]
-
کتاب آموزشِ نوینِ زبان فارسی
ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 39-68]
-
کتابهای ویژن
رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]
-
کردی
سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]
-
کلید واژه ها: ترامپ
تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]
گ
-
گذرایی
بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]
-
گونۀ زبانی براهویی رودبار
ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]
-
گویش
تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]
-
گویش گرگانی
بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشتههایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]
-
گویشهای ایرانی
روند دستوریشدگی پسوندِ جمعساز /–gal/ در زبانهای ایرانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 197-217]
-
گیلکی
تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]
م
-
مؤلفههای جامعهشناختی- معنایی(Van Leeuwen
نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]
-
ماهیت دوگانه
ماهیت دوگانه در مفهوم سازی استعاری عشق در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 309-331]
-
مجهول
مجهولسازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]
-
مجهول بیشخص
مجهولسازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]
-
مدلِ چهارتکواژ
تحلیل نقشنماهای اسم فارسی در گفتار گویشوران ترکیآذربایجانی بر اساس مدل چهار تکواژ [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 157-176]
-
مدل چهاروجهی ایدئولوژیک وندایک
بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]
-
مدل ساختاری
نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]
-
مدل گارسس
ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]
-
معادلیابی تعجب سماعی
ساختار تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادلیابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]
-
معذرتخواهی
تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنشهای گفتاری معذرتخواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]
-
معناشناسی قالبی
مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]
-
معنای تلویحی
مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]
-
معنی شناسی شناختی
رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]
-
مفهومسازی عشق
ماهیت دوگانه در مفهوم سازی استعاری عشق در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 309-331]
-
مفهومسازیهای فرهنگی
مفهومسازی فرهنگی در داستانهای کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]
-
مقوله دستوری
تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]
-
مناظرات
مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]
-
منطقیسازی
بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]
-
مهارت گفتار
مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]
-
مولفه N400
پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]
-
میانرودان
واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]
ن
-
ناتالی ساروت
فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]
-
نخستین سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ایران/ آمریکا/ فرانسه
بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]
-
نشانه شناسی
رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]
-
نشانهشناسی اجتماعی
رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]
-
نشانه-معناشناسی گفتمانی
رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]
-
نظریة بهینگی
سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]
-
نظریة همگونی ادراکی
شواهد درکی برای انطباق واجی واکههای انگلیسی با نظام واکهای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]
-
نظریه استعمار الکترونیکی مکفیل
بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]
-
نقد داستان کودک
رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]
-
نقش بازنمودی
رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]
-
نقشگرایی
بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]
-
نقشنماهای اسم
تحلیل نقشنماهای اسم فارسی در گفتار گویشوران ترکیآذربایجانی بر اساس مدل چهار تکواژ [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 157-176]
-
نگارش به زبان دوم
عوامل بازدارندهی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]
-
نگارشِ دانشگاهی
عوامل بازدارندهی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]
-
نمایش
فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]
-
نوه
واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]
و
-
واجشناسی وامواژهها
شواهد درکی برای انطباق واجی واکههای انگلیسی با نظام واکهای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]
-
واژگان سلسلهمراتبی
تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]
-
واژه
از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]
-
واژههای چندنقشی
تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]
-
واکههای خیشومی شده
فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]
-
واکه های دهانی
فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]
-
واکههای فارسی
تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصههای آکوستیک واکههای تولیدی کودکان ناشنوای کاشتحلزونشده فارسیزبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]
-
وام گیری
بازتحلیل واژگانی، جلوهای از فارسی سازی وام واژهها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]
-
وامواژه
بازتحلیل واژگانی، جلوهای از فارسی سازی وام واژهها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]
-
ون دایک
تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]
ه
-
هجابندی
نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکهای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]
-
هند و اروپایی
واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]
-
هورامی
سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]
-
هوشفرهنگی
بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوشفرهنگی زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]
-
هَیَجامَد
بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوشفرهنگی زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]
-
هیجان
بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوشفرهنگی زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]
ی
-
یادافزا
مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]
-
یادگیری زبان فارسی
بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوشفرهنگی زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]