آ

  • آب رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]

  • آزمون رشد زبان بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]

  • آموزش تشریحی تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنش‌های گفتاری معذرت‌خواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]

  • آموزش تلویحی تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنش‌های گفتاری معذرت‌خواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]

  • آموزش زبان انگلیسی مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]

  • آموزش زبان انگلیسی رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]

  • آموزش زبان انگلیسی بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و به‌کارگیری آن: پژوهش قوم‌نگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]

  • آموزش زبان انگلیسی به کمک اینترنت بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]

  • آموزش زبان‌فارسی خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]

  • آموزشِ زبانِ فارسی به غیر فارسی‌زبانان ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 39-68]

  • آنتوان برمن بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]

  • آواشناسی تعاملی فرایند درهم‌شدگی در دگرگونی واجی ستاک‌های گذشته با پایانة «- شت»‏ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 257-279]

ا

  • اختلال طیف اتیسم بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]

  • ادغام فرایند درهم‌شدگی در دگرگونی واجی ستاک‌های گذشته با پایانة «- شت»‏ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 257-279]

  • ادغام متقارن ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جمله‌های هم‌پایه‌ پرسش‌واژه‌ای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]

  • ارتباط کلامی فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]

  • ارزش‌گذاریِ مشخصه‌ها ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جمله‌های هم‌پایه‌ پرسش‌واژه‌ای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]

  • ارزیابی ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]

  • ارزیابی ترجمه ارزیابی عملکرد مترجمان بوف‌کور بر اساس تحلیل‌عناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای داده‌ها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]

  • استعارة مفهومی ماهیت دوگانه در مفهوم سازی استعاری عشق در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 309-331]

  • استعاره بدیع پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

  • استعاره متعارف پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

  • استعاره مفهومی پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

  • اسلوب تعجب ساختار‌ تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادل‌یابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]

  • اسم‌شدگی اسم‌‌صفت ها در زبان فارسی: رویکردی برون‌اسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]

  • اسم‌‌صفت اسم‌‌صفت ها در زبان فارسی: رویکردی برون‌اسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]

  • اسم‌صفت بیانی اسم‌‌صفت ها در زبان فارسی: رویکردی برون‌اسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]

  • اسم‌صفت‌کیفیت اسم‌‌صفت ها در زبان فارسی: رویکردی برون‌اسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]

  • اسم‌صفت‌نتیجه‌ای اسم‌‌صفت ها در زبان فارسی: رویکردی برون‌اسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]

  • اصول گرایس مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]

  • اعمالِ بازخورد عوامل بازدارنده‌ی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]

  • اقناع گواه‌نمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]

  • التقای واکه‌ای نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکه‌ای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]

  • الریاض عربستان بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هسته‌ای ایران بر اساس الگوی ون‌لیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]

  • الگوی ارزیابی ترجمه بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]

  • الگوی واژه‌سازی تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]

  • امتناع تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنش‌های گفتاری معذرت‌خواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]

  • انطباق واجی شواهد درکی برای انطباق واجی واکه‌های انگلیسی با نظام واکه‌ای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]

  • ایدئولوژی نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]

ب

  • بار معنایی ارزیابی عملکرد مترجمان بوف‌کور بر اساس تحلیل‌عناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای داده‌ها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]

  • بازتحلیل واژگانی بازتحلیل واژگانی، جلوه‌ای از فارسی سازی وام‌ واژه‌ها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]

  • برجسته‌سازی و حاشیه‌رانی بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]

  • برجسته‌سازی و حاشیه‌رانی بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هسته‌ای ایران بر اساس الگوی ون‌لیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]

  • بررسیِ مقابله‌ای بررسی مقابله‌ای معادل‌یابی دشواژه‌ها در فرهنگ‌های هزاره و آریان‌پور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]

  • برنامه درسی پنهان بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]

  • بسامد رده‌شناسی ساخت شرطی در زبان فارسی‌نو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]

  • بوف‌کور ارزیابی عملکرد مترجمان بوف‌کور بر اساس تحلیل‌عناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای داده‌ها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]

  • بوم‌واژه بازتحلیل واژگانی، جلوه‌ای از فارسی سازی وام‌ واژه‌ها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]

پ

  • پردازش زبان مجازی پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

  • پِرس رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]

  • پروین اعتصامی مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]

  • پژوهش قوم‌نگارانه در فضای اینترنت بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و به‌کارگیری آن: پژوهش قوم‌نگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]

  • پسر واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]

  • پسوند از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]

  • پسوند جمع‌ساز روند دستوری‌شدگی پسوندِ جمع‌ساز /–gal/ در زبان‌های ایرانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 197-217]

  • پهلوی اشکانی بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشته‌هایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]

  • پی‌بست‌های واکه‌ای نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکه‌ای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]

ت

  • تحقیق ترکیبی بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]

  • تحقیق کمی بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]

  • تحقیق کیفی بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]

  • تحلیل انتقادی گفتمان مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]

  • تحلیل‌خطای نوشتاری خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]

  • تحلیل عناصر معنایی ارزیابی عملکرد مترجمان بوف‌کور بر اساس تحلیل‌عناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای داده‌ها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]

  • تحلیل گفتمان انتقادی بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]

  • تحلیل گفتمان انتقادی نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]

  • تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]

  • تحلیل گفتمان انتقادی بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]

  • تحلیل گفتمان انتقادی- حقوقی گفتمان کاوی دو متن قانون اساسی ایران در قرن بیستم و رابطه آن با قدرت [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 205-240]

  • تحلیل مثبت بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]

  • تحلیل محتوای کیفی بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و به‌کارگیری آن: پژوهش قوم‌نگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]

  • تحلیل منفی بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]

  • ترتیبِ خطی ادغام متقارن در نحو زبان فارسی براساس شواهدی از جمله‌های هم‌پایه‌ پرسش‌واژه‌ای دارای حرکت موازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 7-36]

  • ترجمه ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]

  • ترجمه بررسی تطبیقی ترجمه‌های فارسی و عربی ضرب‌المثل‌ها در نمایشنامه‌های شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]

  • ترجمه متون ادبی ارزیابی عملکرد مترجمان بوف‌کور بر اساس تحلیل‌عناصر و بارمعنایی واژگان: ارائه مدل تحلیلی جدید بر مبنای داده‌ها [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 9-37]

  • ترکی‌‌آذربایجانی تحلیل نقش‌‌‌نماهای اسم فارسی در گفتار گویشوران ترکی‌‌‌آذربایجانی بر اساس مدل چهار تکواژ [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 157-176]

  • تروپیسم فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]

  • تشرین سوریه بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هسته‌ای ایران بر اساس الگوی ون‌لیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]

  • تعجب در گفتار و نوشتار ساختار‌ تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادل‌یابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]

  • تعجب سماعی در عربی ساختار‌ تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادل‌یابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]

  • تغییرمقوله تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]

  • تفکر نقاد مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]

  • تکرار فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]

  • تکواژ از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]

  • توئیتر تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]

  • توافق هسته‌ای ایران (برجام) بازنمایی کنشگران اجتماعی گفتمان توافق هسته‌ای ایران بر اساس الگوی ون‌لیوون در دو روزنامه "الریاض" عربستان و "تشرین" سوریه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 61-86]

  • توسعة واژه مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]

  • تولید محتوا رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]

ج

ح

  • حذف تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]

  • حُسن تعابیراصطلاحی ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]

  • حفظ از طریق متن و جمله مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]

  • حواس بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوش‌فرهنگی زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]

  • حیات طیبه رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]

خ

  • خانوادۀ زبانهای دراویدی ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]

  • خطای املا خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]

  • خطای واژه خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]

  • خواندن و درک مفهوم نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]

  • خودمختاری مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]

  • خود و دیگری بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]

  • خوشة همخوانی سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]

د

  • داستان کودک مفهوم‌سازی‌ فرهنگی در داستان‌های کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]

  • دانش واژگان نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]

  • دستور زبان نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]

  • دستور زبان فارسی ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 39-68]

  • دستوری‌شدگی روند دستوری‌شدگی پسوندِ جمع‌ساز /–gal/ در زبان‌های ایرانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 197-217]

  • دشواژه بررسی مقابله‌ای معادل‌یابی دشواژه‌ها در فرهنگ‌های هزاره و آریان‌پور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]

ر

  • راهبرد مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]

  • راهبرد یادگیری واژه مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]

  • راهکارهای ترجمه بررسی مقابله‌ای معادل‌یابی دشواژه‌ها در فرهنگ‌های هزاره و آریان‌پور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]

  • رده‌شناسی رده‌شناسی ساخت شرطی در زبان فارسی‌نو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]

  • رضایی اصفهانی بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]

  • رودبار جنوب ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]

  • روش پتانسیل وابسته به رویداد پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

  • روش حفظی مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]

  • روش‌های تجربی بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]

  • روش‌های غیرتجربی بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]

  • رویکرد برون‌اسکلتی اسم‌‌صفت ها در زبان فارسی: رویکردی برون‌اسکلتی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 7-34]

  • رویکرد دستورِ آموزشی ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 39-68]

ز

  • زبان فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]

  • زبان تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]

  • زبان آموزان ایرانی نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]

  • زبان انگلیسی بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]

  • زبان‌دوم خطاهای مشترک نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان دوره عمومی مطالعه موردی زبان آموزان مرکز زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 177-204]

  • زبان‌شناسی تاریخی بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشته‌هایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]

  • زبان‌شناسی حقوقی گواه‌نمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]

  • زبان‌شناسی فرهنگی مفهوم‌سازی‌ فرهنگی در داستان‌های کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]

  • زبان‌شناسی کاربردی بررسی روند استفاده از روش های تحقیق در رشته ی زبانشناسی کاربردی در مقالات تحقیقاتی چاپ شده بین سال های 1986 تا 2015 [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 87-109]

  • زبان عربی بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]

  • زبان فارسی مفهوم‌سازی‌ فرهنگی در داستان‌های کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]

  • زبان فارسی تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]

  • زبان فارسی مجهول‌سازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]

  • زبان فارسی گفتاری نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکه‌ای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]

  • زبان فارسیِ ‌نو رده‌شناسی ساخت شرطی در زبان فارسی‌نو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]

  • زبان گفتاری بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]

  • زبان‌های ایرانی بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشته‌هایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]

  • زبان‌های ایرانی روند دستوری‌شدگی پسوندِ جمع‌ساز /–gal/ در زبان‌های ایرانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 197-217]

س

  • ساخت تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]

  • ساختار خرد مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]

  • ساخت شرطی رده‌شناسی ساخت شرطی در زبان فارسی‌نو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]

  • ساختمان فعل ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]

  • ساخت‌های گواه‌نما گواه‌نمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]

  • سازه تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصه‌های آکوستیک واکه‌های تولیدی کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده فارسی‌زبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]

  • سازه‌های استدلالی-گفتمانی گفتمان کاوی دو متن قانون اساسی ایران در قرن بیستم و رابطه آن با قدرت [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 205-240]

  • ستاک گذشته‌ فرایند درهم‌شدگی در دگرگونی واجی ستاک‌های گذشته با پایانة «- شت»‏ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 257-279]

  • سن کاشت تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصه‌های آکوستیک واکه‌های تولیدی کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده فارسی‌زبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]

  • سوژه ­های تخیلی رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]

  • سیر تحول آوایی سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]

ش

  • شباهت صوتی شواهد درکی برای انطباق واجی واکه‌های انگلیسی با نظام واکه‌ای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]

  • شرطی باز رده‌شناسی ساخت شرطی در زبان فارسی‌نو [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 187-212]

  • شغل‌ساز از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]

  • شکسپیر بررسی تطبیقی ترجمه‌های فارسی و عربی ضرب‌المثل‌ها در نمایشنامه‌های شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]

  • شناخت فرهنگی مفهوم‌سازی‌ فرهنگی در داستان‌های کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]

  • شهروندی دیجیتال بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و به‌کارگیری آن: پژوهش قوم‌نگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]

ص

  • صرفِ ساخت بنیاد تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]

  • صورت‌بندی‌های ایدئولوژیک قدرت گفتمان کاوی دو متن قانون اساسی ایران در قرن بیستم و رابطه آن با قدرت [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 205-240]

ض

  • ضدالمثل بررسی تطبیقی ترجمه‌های فارسی و عربی ضرب‌المثل‌ها در نمایشنامه‌های شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]

  • ضرب‌المثل بررسی تطبیقی ترجمه‌های فارسی و عربی ضرب‌المثل‌ها در نمایشنامه‌های شکسپیر (مطالعه موردی: هشت ترجمه از «هملت» و چهار ترجمه از «رام کردن زن سرکش») [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 69-94]

ط

  • طبیعت رویکرد قرآنی به تولید محتوا برای آموزش زبان انگلیسی: آب در کتاب الهی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 205-228]

ع

  • علم صرف از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]

  • عناصر صرفی نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکه‌ای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]

  • عواطف ماهیت دوگانه در مفهوم سازی استعاری عشق در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 309-331]

  • عواملِ بازدارنده عوامل بازدارنده‌ی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]

ف

  • فارسی فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]

  • فارسی تحلیل نقش‌‌‌نماهای اسم فارسی در گفتار گویشوران ترکی‌‌‌آذربایجانی بر اساس مدل چهار تکواژ [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 157-176]

  • فارسی سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]

  • فارسی واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]

  • فارسی‌سازی بازتحلیل واژگانی، جلوه‌ای از فارسی سازی وام‌ واژه‌ها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]

  • فارسی معیار تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]

  • فرانقش مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]

  • فرایندها بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]

  • فرقة حروفیه بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشته‌هایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]

  • فرکلاف مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]

  • فرهنگ آریان‌پور بررسی مقابله‌ای معادل‌یابی دشواژه‌ها در فرهنگ‌های هزاره و آریان‌پور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]

  • فرهنگ گسترده پیشرو آریان‌پور مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]

  • فرهنگ معاصر پویا مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]

  • فرهنگ معاصر هزاره مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]

  • فرهنگ‌نگاری تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]

  • فرهنگ هزاره بررسی مقابله‌ای معادل‌یابی دشواژه‌ها در فرهنگ‌های هزاره و آریان‌پور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 95-120]

  • فضای آمیخته رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]

  • فضای مجازی بررسی آگاهی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی نسبت به مفهوم شهروندی دیجیتال و به‌کارگیری آن: پژوهش قوم‌نگارانه در فضای اینترنت [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 385-414]

  • فضای واکه‌ای شواهد درکی برای انطباق واجی واکه‌های انگلیسی با نظام واکه‌ای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]

  • فضای واکه‌ای تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصه‌های آکوستیک واکه‌های تولیدی کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده فارسی‌زبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]

  • فضای واکه ای فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]

  • فعل ناگذر ناکنایی مجهول‌سازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]

  • فعل ناگذر نامفعولی مجهول‌سازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]

  • فهم متقابل تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]

  • فوکونیه رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]

ق

  • قاضی یا بازپرس گواه‌نمایی در اقناع بازپرس [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 281-307]

  • قدرت نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]

  • قرآن کریم ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]

  • قصه‌گویی بررسی تأثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم (طیف خفیف تا متوسط) [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 109-129]

ک

  • کاربردشناسی تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنش‌های گفتاری معذرت‌خواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]

  • کاربردشناسی زبان مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]

  • کاشت حلزون تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصه‌های آکوستیک واکه‌های تولیدی کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده فارسی‌زبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]

  • کتاب آموزشِ نوینِ زبان فارسی ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتاب های آموزش نوین زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 39-68]

  • کتاب‌های ویژن رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]

  • کردی سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]

  • کلید واژه ‌ها: ترامپ تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]

گ

  • گذرایی بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]

  • گونۀ زبانی براهویی رودبار ساختمان فعل در گونۀ زبانی براهوییِ رودبار جنوب [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 177-204]

  • گویش تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]

  • گویش گرگانی بررسی پیوندهای زبانی میان پهلوی اشکانی و نوشته‌هایی از گویش گرگانی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 111-130]

  • گویش‌های ایرانی روند دستوری‌شدگی پسوندِ جمع‌ساز /–gal/ در زبان‌های ایرانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 197-217]

  • گیلکی تمایز میان زبان و گویش: بررسی وضعیت گونۀ گیلکی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 121-148]

م

  • مؤلفه‌های جامعه‌شناختی- معنایی(Van Leeuwen نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانه شناسی کاربردی برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 267-295]

  • ماهیت دوگانه ماهیت دوگانه در مفهوم سازی استعاری عشق در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 309-331]

  • مجهول مجهول‌سازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]

  • مجهول بی‌شخص مجهول‌سازی افعال لازم در زبان فارسی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 247-266]

  • مدلِ چهارتکواژ تحلیل نقش‌‌‌نماهای اسم فارسی در گفتار گویشوران ترکی‌‌‌آذربایجانی بر اساس مدل چهار تکواژ [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 157-176]

  • مدل چهاروجهی ایدئولوژیک ون‌دایک بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]

  • مدل ساختاری نقش دانش واژگان و دستور در مهارت خواندن در انگلیسی بعنوان زبان خارجی : بررسی دو مدل ساختاری-علّی از روابط [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 363-384]

  • مدل گارسس ارزیابی حُسن تعابیر قرآنی، در برخی از ترجمه های فارسی بر اساس مدل کارمن گارسس [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 27-46]

  • معادل‌یابی تعجب سماعی ساختار‌ تعجب سماعی در زبان گفتار و نوشتار عربی معاصر با تکیه بر معادل‌یابی آن در فارسی (مورد پژوهانه کتاب «الشمس فی یوم غائم» و «زهرة العمر») [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 229-250]

  • معذرت‌خواهی تأثیر روش آموزش کاربردشناسی تشریحی وتلویحی بر درک کنش‌های گفتاری معذرت‌خواهی و امتناع در بین دانشجویان زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 151-175]

  • معناشناسی قالبی مقایسۀ ساختار خرد سه فرهنگ انگلیسی به فارسی براساس نظریۀ معناشناسی قالبی فیلمور [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 319-341]

  • معنای تلویحی مشکلات داوطلبان آزمون شنیداری تافل در استنباط معانی تلویحی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 267-295]

  • معنی­ شناسی شناختی رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]

  • مفهوم‌سازی عشق ماهیت دوگانه در مفهوم سازی استعاری عشق در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 309-331]

  • مفهوم‌سازی‌های فرهنگی مفهوم‌سازی‌ فرهنگی در داستان‌های کودکان به زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 297-317]

  • مقوله دستوری تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]

  • مناظرات مناظرات پروین اعتصامی از منظر سیاسی – اجتماعی بر اساس الگوی فرکلاف [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 343-367]

  • منطقی‌سازی بررسی کارآمدی الگوی برمن در ارزیابی ترجمه قرآن؛ مورد مطالعه گرایش منطقی سازی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 111-138]

  • مهارت گفتار مقایسه تأثیر آموزش خودمختاری و تفکر نقاد بر مهارت گفتار زبان آموزان انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 241-265]

  • مولفه N400 پردازش زبان لفظی و مجازی با استفاده از روش پتانسیل وابسته به رویداد ( ای. آر. پی ) [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 131-150]

  • میانرودان واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]

ن

  • ناتالی ساروت فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]

  • نخستین سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ایران/ آمریکا/ فرانسه بازنمایی هویت و غیریت در نخستین سخنرانی رؤسای جمهور پس از انتخابات: مطالعه موردی انتخابات ایران، آمریکا، فرانسه [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 81-107]

  • نشانه­ شناسی رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]

  • نشانه‌شناسی اجتماعی رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]

  • نشانه-معناشناسی گفتمانی رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]

  • نظریة بهینگی سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]

  • نظریة همگونی ادراکی شواهد درکی برای انطباق واجی واکه‌های انگلیسی با نظام واکه‌ای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]

  • نظریه استعمار الکترونیکی مک‌فیل بازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 47-79]

  • نقد داستان کودک رده بندی نشانه شناختی «سوژه های تخیلی» در داستانهای کودک: از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 177-195]

  • نقش‌ بازنمودی رابطه متن و تصویر در کتاب های انگلیسیvisionبراساس نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 149-176]

  • نقش‌گرایی بررسی تطبیقی گذرایی و فرایندها در زبان عربی و انگلیسی [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 83-109]

  • نقش‌‌نماهای اسم تحلیل نقش‌‌‌نماهای اسم فارسی در گفتار گویشوران ترکی‌‌‌آذربایجانی بر اساس مدل چهار تکواژ [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 157-176]

  • نگارش به زبان دوم عوامل بازدارنده‌ی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]

  • نگارشِ دانشگاهی عوامل بازدارنده‌ی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 219-246]

  • نمایش فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟ [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 237-256]

  • نوه واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]

و

  • واج‌شناسی وام‌واژه‌ها‌ شواهد درکی برای انطباق واجی واکه‌های انگلیسی با نظام واکه‌ای فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 273-295]

  • واژگان سلسله‌مراتبی تحلیل و اژه سازی زبان فارسی بر اساس نظریه صرف ساخت بنیاد: شواهدی از کلمات مرکب [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 165-186]

  • واژه از تکواژ تا واژه : رویکرد تطبیقی نام مشاغل در زبان فارسی و فرانسه [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 37-60]

  • واژه‌های چندنقشی تعیین مقوله دستوری واژگان چندنقشی در فرهنگ های لغت زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 251-272]

  • واکه‌های خیشومی شده فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]

  • واکه های دهانی فضای واکه ای واکه های خیشومی شدۀ زبان فارسی [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 297-324]

  • واکه‌های فارسی تأثیر جراحی کاشت حلزون زودهنگام بر مشخصه‌های آکوستیک واکه‌های تولیدی کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده فارسی‌زبان [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 139-163]

  • وام گیری بازتحلیل واژگانی، جلوه‌ای از فارسی سازی وام‌ واژه‌ها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]

  • وام‌واژه بازتحلیل واژگانی، جلوه‌ای از فارسی سازی وام‌ واژه‌ها در زبان فارسی؛ یک بررسی ساختاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 35-54]

  • ون دایک تحلیل گفتمان انتقادی توئیت ها ی ترامپ بر اساس مدل ون دایک [دوره 12، شماره 34، 1399، صفحه 131-156]

ه

  • هجابندی نگاهی صرفی- آوایی به التقای واکه‌ای در فارسی گفتاری [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 297-318]

  • هند و اروپایی واژه "نوه" در کتیبه اشکانی شاپور اول در حاجی آباد و تطبیق آن با متون میانرودانی [دوره 12، شماره 37، 1399، صفحه 369-387]

  • هورامی سیر تحول خوشه ی همخوان آغازین /xw/ در فارسی، کردی سورانی، هورامی، و کردی کلهری: تحلیلی در نظریه ی بهینگی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 213-236]

  • هوش‌فرهنگی بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوش‌فرهنگی زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]

  • هَیَجامَد بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوش‌فرهنگی زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]

  • هیجان بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوش‌فرهنگی زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]

ی

  • یادافزا مطالعه ی راهبردهای حفظی، یادافزا و متنی و بررسی اثرات این راهبردها بر یادگیری واژگان زبان آموزان سطح پیشرفته ی ایرانی [دوره 12، شماره 36، 1399، صفحه 333-361]

  • یادگیری زبان ‌فارسی بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوش‌فرهنگی زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان [دوره 12، شماره 35، 1399، صفحه 55-82]