آ

  • آهنگر، عباسعلی بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

ا

  • ابراهیمی، شیما بررسی زباهنگ دل‌نگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچ‌دلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]

  • ابطحی، سید مهدی رابطه‌ی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]

  • اروجی، محمد رضا تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]

  • ایزدپناه، سیروس تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]

  • ایمانوردی، آزاده بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

  • ایمانی، آوا تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژه‌ها‌ در گفتار گویشوران فارسی‌زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]

ب

  • بتولی، سیدامیرحسین نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصه‌های شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]

  • بهزاد فرخی، لیلا بررسی تطبیقی گرایش‌های طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقش‌گرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]

  • بی جن خان، محمود کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]

پ

  • پارسا، سیداحمد کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]

  • پیش قدم، رضا بررسی زباهنگ دل‌نگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچ‌دلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]

ت

  • ترابی، محمد معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]

  • تهوری، زهرا تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]

ج

  • جعفری، سکینه تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]

  • جلیلی، سید اکبر رابطه‌ی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]

  • جودی، نیره نظام‌های‌ برچسب‌گذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواخت‌ها و فاصله‌نماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]

ح

  • حجت‌پناه، علی اصغر ساخت پیکره مقایسه‌ای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]

  • حسن‌شاهی راویز، محمد تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]

  • حسینی، سیده زینب میزان وام‌گیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]

خ

  • خالقی، زهرا تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژه‌ها‌ در گفتار گویشوران فارسی‌زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]

  • خدادادیان، مهدی رویکرد مدرسان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان از طریق متون ادبی دارای ویژگی فرهنگی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 183-217]

  • خرمایی، علیرضا واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]

د

  • دیلی، لورا نظام‌های‌ برچسب‌گذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواخت‌ها و فاصله‌نماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]

  • دین محمدی، غلامرضا خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابله‌ای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]

ر

  • رحیمی، منصور کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]

  • رحیمیان، جلال واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]

  • رزمدیده، پریا تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]

  • رضائی، حدائق سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]

  • رضایی، والی تأثیر عوامل گفتمانی-کاربرد‌شناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]

  • رضوی، مرضیه سنجش دانش ساخت‌واژی فارسی‌آموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]

  • رفیعی، عادل سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]

  • رقیب دوست، شهلا مقایسه رشد زبانی کودکان پیش‌دبستانی‌ فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]

  • رهبر، بهزاد بررسی سوگیری جنسیتی در کتاب‌های «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]

  • روزبه، روح ا... بررسی تطبیقی گرایش‌های طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقش‌گرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]

  • روشن، بلقیس فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]

ز

  • زندمقدم، امیر تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]

  • زومر، ورنر نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصه‌های شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]

س

  • سالاری‌فر، محمد حسین بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

  • سلیمی، فائزه تأثیر عوامل گفتمانی-کاربرد‌شناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]

ش

  • شعبانی، منصور معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]

ص

  • صبوری، نرجس بانو فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]

  • صحرایی، رضامراد سنجش دانش ساخت‌واژی فارسی‌آموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]

  • صدیقی فر، زهره واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]

ض

  • ضیغمی، علی پایش راهبردهای زبانی ایران‌هراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوب‌سازی انتمن و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]

ع

غ

  • غیاثی زارچ، ابو القاسم خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابله‌ای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]

ک

  • کثیر، رحیم پایش راهبردهای زبانی ایران‌هراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوب‌سازی انتمن و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]

  • کوهگرد، علی بررسی سوگیری جنسیتی در کتاب‌های «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]

  • کیوانی، علیرضا تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]

گ

  • گوهری، حبیب میزان وام‌گیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]

م

  • متولیان، رضوان بررسی ساخت چپ‌نشانی واژه‌بستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامه‌ی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]

  • مجاهدی رضائیان، ستاره بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

  • محمدی، آزاد کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]

  • محمدی، علی محمد کاربردشناسیِ فرایند تصریح در ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 167-195]

  • مدرسی قوامی، گلناز نظام‌های‌ برچسب‌گذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواخت‌ها و فاصله‌نماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]

  • مراد، هبه خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابله‌ای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]

  • ملکیان، معصومه مقایسه رشد زبانی کودکان پیش‌دبستانی‌ فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]

  • مولایی کوهبنانی، حامد بررسی تطبیقی گرایش‌های طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقش‌گرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]

  • میر احمدی، سید رضا پایش راهبردهای زبانی ایران‌هراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوب‌سازی انتمن و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]

  • میکده، سیمین نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصه‌های شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]

ن

  • نبی فر، شیما نقش حافظه در پردازش واج‌شناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانش‌پریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]

  • نقی زاده، محمود گسترش معنایی مزه‌واژه‌ها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]

و

  • وکیلی‌فرد، شهداد باورهای یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیت‌شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]

  • وکیلی فرد، امیررضا باورهای یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیت‌شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]

ه

  • همایونی، زینب بررسی ساخت چپ‌نشانی واژه‌بستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامه‌ی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]

  • هوشمند، عنایت سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]