آ
-
آرش کمانگیر
کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]
-
آزفا
تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]
-
آموزش تکلیف محور
تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]
-
آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]
-
آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان
رویکرد مدرسان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان از طریق متون ادبی دارای ویژگی فرهنگی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 183-217]
ا
-
اجتماعیشدگی
بررسی سوگیری جنسیتی در کتابهای «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکرهبنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]
-
ادبیات تطبیقی
بررسی تطبیقی گرایشهای طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقشگرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]
-
ادبیات عامیانه
سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]
-
ارتباط نحوی
بررسی ساخت چپنشانی واژهبستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامهی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]
-
استعارة مفهومی
گسترش معنایی مزهواژهها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]
-
استقلال
تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]
-
اف.ام.آر.آی
نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصههای شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]
-
العربیّه
پایش راهبردهای زبانی ایرانهراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوبسازی انتمن و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]
-
انسجام متنی
واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]
ب
-
بازخورد تصحیحی بازگویی
تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]
-
بازخورد تصحیحی فرازبانی.
تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]
-
بازنمایی
سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]
-
باهمآیی معنایی
تأثیر عوامل گفتمانی-کاربردشناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]
-
باورها
باورهای یادگیری فارسیآموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیتشناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]
-
برچسب گذاری
ساخت پیکره مقایسهای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]
-
برنامهریزی عصبی-کلامی
تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]
-
بروندلی
بررسی زباهنگ دلنگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچدلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]
-
بهینگی متوالی
کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]
-
بینزبانی
خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابلهای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]
پ
-
پردازش درونداد
سنجش دانش ساختواژی فارسیآموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]
-
پردازش نحوی
نقش حافظه در پردازش واجشناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانشپریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]
-
پردازش واجشناختی
نقش حافظه در پردازش واجشناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانشپریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]
-
پلنیوم گیجگاهی
نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصههای شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]
-
پیکره تخصصی
ساخت پیکره مقایسهای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]
-
پیکره مقایسه ای
ساخت پیکره مقایسهای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]
ت
-
تحصیلات
باورهای یادگیری فارسیآموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیتشناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]
-
تحلیل خطا
خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابلهای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]
-
تحلیل گفتمان خبری
پایش راهبردهای زبانی ایرانهراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوبسازی انتمن و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]
-
تحلیل مقابلهای
خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابلهای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]
-
ترجمة همزمان
کاربردشناسیِ فرایند تصریح در ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 167-195]
-
ترکی استانبولی
معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]
-
ترکی زنجانی
معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]
-
تصریح
کاربردشناسیِ فرایند تصریح در ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 167-195]
-
تغییر ظرفیت
تأثیر عوامل گفتمانی-کاربردشناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]
-
تکواژهای اشتقاقی
سنجش دانش ساختواژی فارسیآموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]
-
تماس زبانی
میزان وامگیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]
-
توانش راهبردی
رابطهی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسیآموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]
ج
-
جزایر نحوی
بررسی ساخت چپنشانی واژهبستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامهی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]
-
جنسیت
بررسی سوگیری جنسیتی در کتابهای «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکرهبنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]
-
جنسیت
باورهای یادگیری فارسیآموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیتشناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]
-
جنسیت
تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژهها در گفتار گویشوران فارسیزبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]
چ
-
چارچوبسازی
پایش راهبردهای زبانی ایرانهراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوبسازی انتمن و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]
-
چارچوبسازی رسانهای انتمن
پایش راهبردهای زبانی ایرانهراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوبسازی انتمن و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]
-
چپنشانی واژهبستی
بررسی ساخت چپنشانی واژهبستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامهی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]
-
چندمعنایی
تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]
ح
-
حافظه
نقش حافظه در پردازش واجشناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانشپریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]
-
حذف ساختاری
تأثیر عوامل گفتمانی-کاربردشناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]
-
حذف مفعول
تأثیر عوامل گفتمانی-کاربردشناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]
-
حذف همخوان
کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]
-
حرکت غیر موضوع
بررسی ساخت چپنشانی واژهبستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامهی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]
-
حروف اضافه
میزان وامگیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]
خ
-
خطاهای واژگانی
خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابلهای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]
-
خودکارآمدی
تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]
د
-
داستان کوتاه
بررسی تطبیقی گرایشهای طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقشگرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]
-
درک خواندن
نقش حافظه در پردازش واجشناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانشپریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]
-
درک شنیداری
رابطهی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسیآموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]
-
دروندلی
بررسی زباهنگ دلنگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچدلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]
-
درونزبانی
خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابلهای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]
-
دستور نظام مند نقش گرا
واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]
-
دستور نقشگرای نظاممند
بررسی تطبیقی گرایشهای طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقشگرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]
-
دستوری شدگی
فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]
-
دشواژه
تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژهها در گفتار گویشوران فارسیزبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]
-
دلنگرانی
بررسی زباهنگ دلنگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچدلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]
-
دوزبانگی
مقایسه رشد زبانی کودکان پیشدبستانی فارسیزبان و فارسی-ترکیزبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]
-
دوزبانگی
نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصههای شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]
-
دوزبانه
میزان وامگیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]
ر
-
راهبرد فراشناختی
رابطهی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسیآموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]
-
راهبردهای زبانی
پایش راهبردهای زبانی ایرانهراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوبسازی انتمن و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]
-
راهبردهای یادگیری
رابطهی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسیآموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]
-
رشد زبان
مقایسه رشد زبانی کودکان پیشدبستانی فارسیزبان و فارسی-ترکیزبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]
-
رشد صرفی-نحوی
مقایسه رشد زبانی کودکان پیشدبستانی فارسیزبان و فارسی-ترکیزبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]
-
رفتارهای نحوی
فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]
-
روایت
بازنمایی برخی مولفههای فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمولها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]
ز
-
زباندومآموزی
سنجش دانش ساختواژی فارسیآموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]
-
زبانشناسی اجتماعی
تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژهها در گفتار گویشوران فارسیزبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]
-
زبانشناسی زیستمحیطی
سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]
-
زبان فارسی
بازنمایی برخی مولفههای فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمولها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]
-
زبان فارسی
نظامهای برچسبگذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواختها و فاصلهنماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]
-
زبان فارسی
تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژهها در گفتار گویشوران فارسیزبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]
-
زبان کردی
کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]
-
زبان مادری
باورهای یادگیری فارسیآموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیتشناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]
-
زباهنگ
بررسی زباهنگ دلنگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچدلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]
-
زمینهفضایی
بازنمایی برخی مولفههای فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمولها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]
س
-
سازوکارهای گفتمانی-شناختی
سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]
-
سن
تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژهها در گفتار گویشوران فارسیزبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]
-
سوگیری جنسیتی
بررسی سوگیری جنسیتی در کتابهای «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکرهبنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]
ش
-
شاخص امتیازدهی رشد جمله
مقایسه رشد زبانی کودکان پیشدبستانی فارسیزبان و فارسی-ترکیزبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]
ص
-
صرف ساختی
تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]
ض
-
ضمایر
میزان وامگیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]
ط
-
طرحوارۀ ساختی
تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]
-
طرد و قبول
کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]
ع
-
عناصر مدیریت گفتمان
کاربردشناسیِ فرایند تصریح در ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 167-195]
ف
-
فارسی با اهداف دانشگاهی
واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]
-
فارسی میانۀ زردشتی
فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]
-
فرادلی
بررسی زباهنگ دلنگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچدلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]
-
فرهنگ
رویکرد مدرسان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان از طریق متون ادبی دارای ویژگی فرهنگی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 183-217]
-
فضا
بازنمایی برخی مولفههای فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمولها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]
-
فعل مرکب
تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]
-
فعلهای وجهی غیرشخصی
فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]
-
فعل واژگانی
فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]
ک
-
کاربردشناسی
تأثیر عوامل گفتمانی-کاربردشناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]
-
کردی کلهری
میزان وامگیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]
-
کشش جبرانی
کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]
-
کنشگران اجتماعی
کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]
-
کنش گفتاری
تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]
-
کودکان خوانشپریش
نقش حافظه در پردازش واجشناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانشپریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]
-
کودکان دارای اختلال اتیسم با عملکرد بالا
بازنمایی برخی مولفههای فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمولها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]
گ
-
گروه مطابقه
بررسی ساخت چپنشانی واژهبستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامهی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]
-
گسترش معنایی
گسترش معنایی مزهواژهها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]
-
گلستان سعدی
گسترش معنایی مزهواژهها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]
-
گونة لری ممسنی
سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]
-
گونه علمی زبان فارسی
واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]
م
-
متمم سرنمون
تأثیر عوامل گفتمانی-کاربردشناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]
-
متون ادبی
رویکرد مدرسان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان از طریق متون ادبی دارای ویژگی فرهنگی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 183-217]
-
مجاز مفهومی
گسترش معنایی مزهواژهها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]
-
محمول
بازنمایی برخی مولفههای فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمولها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]
-
مربع ایدئولوژیک وندایک
پایش راهبردهای زبانی ایرانهراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوبسازی انتمن و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]
-
مزهواژه
گسترش معنایی مزهواژهها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]
-
مشخصه های شخص-شمار
نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصههای شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]
-
معادل دروغین کامل
معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]
-
معادل دروغین ناقص
معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]
-
معادلهای دروغین
معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]
-
معناشناسی شناختی
گسترش معنایی مزهواژهها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]
-
مکتب طبیعتگرا
بررسی تطبیقی گرایشهای طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقشگرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]
-
منظورشناسی زبان میانی
تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]
-
مواجهه
سنجش دانش ساختواژی فارسیآموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]
ن
-
نظام برچسبگذاری ضرباهنگ و زیروبمی (رَپ)
نظامهای برچسبگذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواختها و فاصلهنماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]
-
نظام برچسبگذاری نواختها و فاصلهنماها (توبی)
نظامهای برچسبگذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواختها و فاصلهنماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]
-
نظریۀ بهینگی
کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]
-
نظریۀ خودواحد-وزنی
نظامهای برچسبگذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواختها و فاصلهنماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]
-
نقشهای جنسیتی و هویت جنسیتی
بررسی سوگیری جنسیتی در کتابهای «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکرهبنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]
-
نوای گفتار
نظامهای برچسبگذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواختها و فاصلهنماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]
و
-
واحدسازی
ساخت پیکره مقایسهای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]
-
واژههای مشتق
سنجش دانش ساختواژی فارسیآموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]
-
وامگیری
میزان وامگیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]
-
وجهیت
فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]
-
وراثت پیشفرض
تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]
-
ون لیوون
کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]
-
ویژگیهای معنایی
فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]
ه
-
همکرد «کردن»
تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]
-
هنجارسازی
ساخت پیکره مقایسهای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]
-
هیچدلی
بررسی زباهنگ دلنگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچدلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]
ی
-
یادگیری زبان
باورهای یادگیری فارسیآموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیتشناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]