آ

  • آرش کمانگیر کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]

  • آزفا تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]

  • آموزش تکلیف محور تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]

  • آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]

  • آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏ زبانان رویکرد مدرسان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان از طریق متون ادبی دارای ویژگی فرهنگی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 183-217]

ا

  • اجتماعی‌شدگی بررسی سوگیری جنسیتی در کتاب‌های «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]

  • ادبیات تطبیقی بررسی تطبیقی گرایش‌های طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقش‌گرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]

  • ادبیات عامیانه‌ سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]

  • ارتباط نحوی بررسی ساخت چپ‌نشانی واژه‌بستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامه‌ی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]

  • استعارة مفهومی گسترش معنایی مزه‌واژه‌ها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]

  • استقلال تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]

  • اف.ام.آر.آی نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصه‌های شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]

  • العربیّه پایش راهبردهای زبانی ایران‌هراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوب‌سازی انتمن و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]

  • انسجام متنی واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]

ب

  • بازخورد تصحیحی بازگویی تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]

  • بازخورد تصحیحی فرازبانی.  تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]

  • بازنمایی سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]

  • باهم‌آیی معنایی تأثیر عوامل گفتمانی-کاربرد‌شناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]

  • باورها باورهای یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیت‌شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]

  • برچسب­ گذاری ساخت پیکره مقایسه‌ای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]

  • برنامه‌ریزی عصبی-کلامی تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]

  • برون‌دلی بررسی زباهنگ دل‌نگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچ‌دلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]

  • بهینگی متوالی کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]

  • بین‌زبانی خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابله‌ای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]

پ

  • پردازش درونداد سنجش دانش ساخت‌واژی فارسی‌آموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]

  • پردازش نحوی نقش حافظه در پردازش واج‌شناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانش‌پریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]

  • پردازش واج‌شناختی نقش حافظه در پردازش واج‌شناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانش‌پریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]

  • پلنیوم­ گیجگاهی نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصه‌های شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]

  • پیکره تخصصی ساخت پیکره مقایسه‌ای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]

  • پیکره مقایسه­ ای ساخت پیکره مقایسه‌ای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]

ت

  • تحصیلات باورهای یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیت‌شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]

  • تحلیل خطا خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابله‌ای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]

  • تحلیل گفتمان خبری پایش راهبردهای زبانی ایران‌هراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوب‌سازی انتمن و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]

  • تحلیل مقابله‌ای خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابله‌ای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]

  • ترجمة همزمان کاربردشناسیِ فرایند تصریح در ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 167-195]

  • ترکی استانبولی معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]

  • ترکی زنجانی معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]

  • تصریح کاربردشناسیِ فرایند تصریح در ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 167-195]

  • تغییر ظرفیت تأثیر عوامل گفتمانی-کاربرد‌شناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]

  • تکواژهای اشتقاقی سنجش دانش ساخت‌واژی فارسی‌آموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]

  • تماس زبانی میزان وام‌گیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]

  • توانش راهبردی رابطه‌ی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]

ج

  • جزایر نحوی بررسی ساخت چپ‌نشانی واژه‌بستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامه‌ی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]

  • جنسیت بررسی سوگیری جنسیتی در کتاب‌های «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]

  • جنسیت باورهای یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیت‌شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]

  • جنسیت تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژه‌ها‌ در گفتار گویشوران فارسی‌زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]

چ

  • چارچوب‌سازی پایش راهبردهای زبانی ایران‌هراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوب‌سازی انتمن و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]

  • چارچوب‌سازی رسانه‌ای انتمن پایش راهبردهای زبانی ایران‌هراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوب‌سازی انتمن و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]

  • چپ‌نشانی واژه‌بستی بررسی ساخت چپ‌نشانی واژه‌بستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامه‌ی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]

  • چندمعنایی تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]

ح

  • حافظه نقش حافظه در پردازش واج‌شناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانش‌پریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]

  • حذف ساختاری تأثیر عوامل گفتمانی-کاربرد‌شناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]

  • حذف مفعول تأثیر عوامل گفتمانی-کاربرد‌شناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]

  • حذف همخوان کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]

  • حرکت غیر موضوع بررسی ساخت چپ‌نشانی واژه‌بستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامه‌ی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]

  • حروف اضافه میزان وام‌گیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]

خ

  • خطاهای واژگانی خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابله‌ای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]

  • خودکارآمدی تاثیر برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استقلال و خودکارآمدی یادگیرندگان غیر فارسی زبان [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 99-127]

د

  • داستان کوتاه بررسی تطبیقی گرایش‌های طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقش‌گرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]

  • درک خواندن نقش حافظه در پردازش واج‌شناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانش‌پریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]

  • درک شنیداری رابطه‌ی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]

  • درون‌دلی بررسی زباهنگ دل‌نگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچ‌دلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]

  • درون‌زبانی خطاهای واژگانی در انشاهای فارسی نوشته شده توسط دانشجویان عرب زبان: تحلیل خطا و تحلیل مقابله‌ای [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 153-182]

  • دستور نظام­ مند نقش­ گرا واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]

  • دستور نقش‌گرای نظام‌مند بررسی تطبیقی گرایش‌های طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقش‌گرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]

  • دستوری­ شدگی فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]

  • دشواژه تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژه‌ها‌ در گفتار گویشوران فارسی‌زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]

  • دل‌نگرانی بررسی زباهنگ دل‌نگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچ‌دلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]

  • دوزبانگی مقایسه رشد زبانی کودکان پیش‌دبستانی‌ فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]

  • دوزبانگی نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصه‌های شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]

  • دوزبانه میزان وام‌گیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]

ر

  • راهبرد‌ فراشناختی رابطه‌ی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]

  • راهبردهای زبانی پایش راهبردهای زبانی ایران‌هراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوب‌سازی انتمن و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]

  • راهبردهای یادگیری رابطه‌ی آگاهی از راهبردهای فراشناختی با درک شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی سطح پیشرفته [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 105-137]

  • رشد زبان مقایسه رشد زبانی کودکان پیش‌دبستانی‌ فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]

  • رشد صرفی-نحوی مقایسه رشد زبانی کودکان پیش‌دبستانی‌ فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]

  • رفتارهای نحوی فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]

  • روایت بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

ز

  • زبان‌دوم‌آموزی سنجش دانش ساخت‌واژی فارسی‌آموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]

  • زبان‌شناسی اجتماعی تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژه‌ها‌ در گفتار گویشوران فارسی‌زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]

  • زبان‌‌شناسی زیست‌محیطی سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]

  • زبان فارسی بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

  • زبان فارسی نظام‌های‌ برچسب‌گذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواخت‌ها و فاصله‌نماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]

  • زبان فارسی تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژه‌ها‌ در گفتار گویشوران فارسی‌زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]

  • زبان کردی کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]

  • زبان مادری باورهای یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیت‌شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]

  • زباهنگ بررسی زباهنگ دل‌نگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچ‌دلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]

  • زمینه‌فضایی بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

س

  • سازوکارهای گفتمانی-شناختی سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]

  • سن تأثیر جنسیت و سن بر کاربرد دشواژه‌ها‌ در گفتار گویشوران فارسی‌زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 77-103]

  • سوگیری جنسیتی بررسی سوگیری جنسیتی در کتاب‌های «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]

ش

  • شاخص امتیازدهی رشد جمله مقایسه رشد زبانی کودکان پیش‌دبستانی‌ فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص صرفی-نحوی PDSS [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 223-248]

ص

  • صرف ساختی تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]

ض

  • ضمایر میزان وام‌گیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]

ط

  • طرحوارۀ ساختی تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]

  • طرد و قبول کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]

ع

  • عناصر مدیریت گفتمان کاربردشناسیِ فرایند تصریح در ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 167-195]

ف

  • فارسی با اهداف دانشگاهی واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]

  • فارسی میانۀ زردشتی فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]

  • فرادلی بررسی زباهنگ دل‌نگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچ‌دلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]

  • فرهنگ رویکرد مدرسان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان از طریق متون ادبی دارای ویژگی فرهنگی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 183-217]

  • فضا بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

  • فعل مرکب تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]

  • فعل­های وجهی غیرشخصی فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]

  • فعل واژگانی فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]

ک

  • کاربردشناسی تأثیر عوامل گفتمانی-کاربرد‌شناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]

  • کردی کلهری میزان وام‌گیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]

  • کشش جبرانی کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]

  • کنشگران اجتماعی کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]

  • کنش­ گفتاری تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]

  • کودکان خوانش‌پریش نقش حافظه در پردازش واج‌شناختی و نحوی به هنگام خواندن در کودکان طبیعی و خوانش‌پریش فارسی زبان [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 249-279]

  • کودکان دارای اختلال اتیسم با عملکرد بالا بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

گ

  • گروه مطابقه بررسی ساخت چپ‌نشانی واژه‌بستی در زبان فارسی از دیدگاه برنامه‌ی کمینگی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 39-64]

  • گسترش معنایی گسترش معنایی مزه‌واژه‌ها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]

  • گلستان سعدی گسترش معنایی مزه‌واژه‌ها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]

  • گونة لری ممسنی سازوکارهای بازنمایی زیست بوم در اشعار عامیانه گونه لری ممسنی: رویکردی گفتمانی ـ شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 131-160]

  • گونه علمی زبان فارسی واکاوی الگوی انسجام متن در زبان علم و بازنمایی آن در متون آموزش زبان فارسی با اهداف دانشگاهی: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 281-311]

م

  • متمم سرنمون تأثیر عوامل گفتمانی-کاربرد‌شناختی بر حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 129-151]

  • متون ادبی رویکرد مدرسان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان از طریق متون ادبی دارای ویژگی فرهنگی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 183-217]

  • مجاز مفهومی گسترش معنایی مزه‌واژه‌ها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]

  • محمول بازنمایی برخی مولفه‌های فضا در گفتمان روایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا و کودکان عادی فارسی زبان: محمول‏ها و زمینه فضایی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 9-39]

  • مربع ایدئولوژیک ون‌دایک پایش راهبردهای زبانی ایران‌هراسی در خبرگزاری العربیّه با تکیه بر نظریه چارچوب‌سازی انتمن و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 65-95]

  • مزه‌واژه گسترش معنایی مزه‌واژه‌ها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]

  • مشخصه­ های شخص-شمار نقش پلنیوم گیجگاهی در پردازش مشخصه‌های شخص و شمار در افراد دوزبانه: شواهدی از fMRI [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 285-318]

  • معادل دروغین کامل معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]

  • معادل دروغین ناقص معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]

  • معادل­های دروغین معادلهای دروغین در ترکی زنجانی و ترکیِ استانبولی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 283-306]

  • معناشناسی شناختی گسترش معنایی مزه‌واژه‌ها در گلستان سعدی در چارچوب معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 189-221]

  • مکتب طبیعت‌گرا بررسی تطبیقی گرایش‌های طبیعت گرایانه در آثار صادق چوبک و جک لاندن از دیدگاه نقش‌گرایی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 11-38]

  • منظورشناسی زبان میانی تأثیر آموزش تکلیف-محور و بازخورد تصحیحی بر ارتقاء توانش منظورشناختی: مطالعه فارسی آموزان سطح میانی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 71-98]

  • مواجهه سنجش دانش ساخت‌واژی فارسی‌آموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]

ن

  • نظام برچسب‌گذاری ضرباهنگ و زیروبمی (رَپ) نظام‌های‌ برچسب‌گذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواخت‌ها و فاصله‌نماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]

  • نظام برچسب‌گذاری نواخت‌ها و فاصله‌نماها (توبی) نظام‌های‌ برچسب‌گذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواخت‌ها و فاصله‌نماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]

  • نظریۀ بهینگی کشش جبرانی در زبان کردی مرکزی: فرایندی تیره در چارچوب بهینگی متوالی [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 247-281]

  • نظریۀ خودواحد-وزنی نظام‌های‌ برچسب‌گذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواخت‌ها و فاصله‌نماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]

  • نقش‌های جنسیتی و هویت جنسیتی بررسی سوگیری جنسیتی در کتاب‌های «فارسی ایران امروز» و «گام اوّل»: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 39-69]

  • نوای گفتار نظام‌های‌ برچسب‌گذاری نوایی: مقایسۀ نظام «نواخت‌ها و فاصله‌نماها: توبی» و «ضرباهنگ و زیرو بمی» در زبان فارسی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 257-284]

و

  • واحدسازی ساخت پیکره مقایسه‌ای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]

  • واژه‌های مشتق سنجش دانش ساخت‌واژی فارسی‌آموزان سطح پیشرفته دانشگاه الزهرا (س): موردپژوهی وندهای اشتقاقی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 161-187]

  • وام‌گیری میزان وام‌گیری حروف اضافه و ضمائر در کردی کلهری در افراد دو زبانه کرد-فارس زبان [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 227-255]

  • وجهیت فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]

  • وراثت پیش‌فرض تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]

  • ون لیوون کیفیت بازنمایی کنشگران گفتمان در شعر آرش کمانگیر با تکیه بر الگوی ون لیوون [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 197-226]

  • ویژگی­های معنایی فعل های وجهی غیرشخصی فارسی میانۀ زردشتی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 139-165]

ه

  • همکرد «کردن» تحلیل چندمعنایی افعال مرکب دارای همکرد «کردن» در چارچوب نظریۀ صرف ساختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 97-129]

  • هنجارسازی ساخت پیکره مقایسه‌ای تخصصی «پارسا» [دوره 16، شماره 52، 1403، صفحه 219-246]

  • هیچ‌دلی بررسی زباهنگ دل‌نگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچ‌دلی تا فرادلی [دوره 16، شماره 51، 1403، صفحه 41-75]

ی

  • یادگیری زبان باورهای یادگیری فارسی‌آموزان غیرایرانی: تأثیر متغیرهای جمعیت‌شناختی [دوره 16، شماره 50، 1403، صفحه 9-37]