آ
-
آهنگر، عباسعلی
نقش برخی تفاوتهای فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]
ا
-
ابراهیمی، شیما
معرفی الگوی روایتمحور هَیَجامَدی در بازنگری کتابهای تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]
-
احمدیان، مهرشاد
بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]
-
اروجی، محمد رضا
ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]
-
استاجی، اعظم
دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]
-
استاجی، معصومه
آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]
-
استیری، مجید
تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]
-
اسدی مفرح، طیبه
بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]
-
اسودی، علی
تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]
-
اصغری طرقی، مژگان
بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]
-
افروز، محمود
چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برونرفت از چالشها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]
-
الهویسی آذر، قادر
توزیع پیبستهای ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]
-
ایرانمنش، احمد
رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]
ب
-
بختیاری، فرزانه
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
-
برزگر پش، کبری
تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]
-
بزرگیان، حسین
منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]
-
بویاکویچ، کریستینا
نقشهای معنایی حالت دستوری «بهای» در زبان روسی و روشهای بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]
-
بیطاری، نفیسه
تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیتالله خامنهای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]
پ
-
پوردانا، ناتاشا
پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]
ج
-
جعفرزاده، مریم
نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]
-
جعفری، مهدیس
منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]
-
جم، بشیر
بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]
-
جهانی، زهرا
معرفی الگوی روایتمحور هَیَجامَدی در بازنگری کتابهای تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]
ح
-
حسنی، سمیرا
بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]
خ
-
خان جانی، لیلا
علیت در زبان فارسی: مکتب سنتپترزبورگی باندارکو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 209-226]
-
خوشخونژاد، امیرعلی
نقش برخی تفاوتهای فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]
د
-
دانای طوس، مریم
راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]
-
داننده، سمیرا
تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]
-
دهقان، مسعود
تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]
ر
-
رازانی، آرزو
تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکرهای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]
-
رحیمیان، جلال
ساختهای همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]
-
رزمدیده، پریا
بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]
-
رستمی، اعظم
آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]
-
رضایی، فاطمه
ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]
-
رضایی، مهدیه
ساختهای همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]
-
رضوی، غزاله سادات
بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]
-
رهبر، بهزاد
ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]
ز
-
زارع برمی، مرتضی
تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیتالله خامنهای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]
-
زارعی، عباس
نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]
-
زهدی، سمیرا
دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپیشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]
س
-
سامانی، ابراهیم
کنشهای زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]
-
سعیدنیا، گلرخ
نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]
ش
-
شریفی، گوهر
نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]
ص
-
صادقی، وحید
بازیابی واژهها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]
-
صحرائی، رضا مراد
نقشهای معنایی حالت دستوری «بهای» در زبان روسی و روشهای بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]
ط
-
طهماسبی، عدنان
میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]
-
طهماسبی بویری، سجاد
بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]
ع
-
عاصی، سید مصطفی
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
-
عباس زاده، فرنگیس
الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]
-
عبدی، نسرین
نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]
-
عقابی، مریم
پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]
-
علیزاده، علی
دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]
غ
-
غفاری، سولماز
معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزباننامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]
-
غلامعلی زاده، مهران
بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]
-
غلامی، وحید
توزیع پیبستهای ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]
ف
-
فتحی دهکردی، صادق
بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]
-
فخری علمداری، ابراهیم
بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]
-
فرحزاد، فرزانه
نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]
-
فکری، مسعود
میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]
-
فلاح پور، صدیقه
منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]
-
فولادی، مریم
میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]
ق
-
قربانپور آرانی، حسین
نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]
-
قوامی، سارانا
راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]
ک
-
کرانی، اکرم
تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]
-
کریم زاده، عبدالله
کنشهای زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]
-
کریمی دوستان، غلامحسین
تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکرهای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]
گ
-
گرجیان، بهمن
الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]
-
گلفام، ارسلان
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
م
-
محمدرضایی، علی رضا
بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]
-
محمدی، علی محمد
تحلیلی منظورشناختی بر ترکیب و همایی گفتماننماها در متون: کاربردیشدگی نقش گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]
-
محمدی، نگین
بازیابی واژهها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]
-
محمدی بلبان آباد، صادق
توزیع پیبستهای ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]
-
محمدی زنوزق، زهره
تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]
-
مدرسی قوامی، گلناز
ناشنوایی تکیه در گونههای تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]
-
مسبوق، سید مهدی
معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزباننامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]
-
مظاهری، مهرداد
نقش برخی تفاوتهای فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]
-
مظفری، سودابه
تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]
-
معصومی، انیس
ناشنوایی تکیه در گونههای تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]
-
موسوی رضوی، میرسعید
بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]
-
میرفخرایی، مهشید
دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپیشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]
-
میزبان، الهام
دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]
ن
-
ناصری، زهره سادات
بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]
-
نباتی، شهرام
تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]
-
نجفی، پریسا
ساختهای همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]
-
نصرتی، اردلان
تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]
-
نعمت زاده، شهین
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
و
-
واحدی کیا، مهدی
زمینههای پیدایش ترجمه جعلی و شبهترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]
-
ورزنده، امید
توزیع پیبستهای ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]
ه
-
هاتفی، محمد
الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همهگیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]
-
همایونی، سعدالله
میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]
-
همتی، رضا
تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]
ی
-
یزدان پناه، محبوبه
بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]
-
یوسفیان، پاکزاد
نقش برخی تفاوتهای فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]