آ

  • آهنگر، عباسعلی نقش برخی تفاوت‌های فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]

ا

  • ابراهیمی، شیما معرفی الگوی روایت‌محور هَیَجامَدی در بازنگری کتاب‌های تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]

  • احمدیان، مهرشاد بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]

  • اروجی، محمد رضا ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]

  • استاجی، اعظم دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]

  • استاجی، معصومه آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]

  • استیری، مجید تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]

  • اسدی مفرح، طیبه بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]

  • اسودی، علی تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]

  • اصغری طرقی، مژگان بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]

  • افروز، محمود چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برون‌رفت از چالش‌ها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]

  • اله‌ویسی آذر، قادر توزیع پی‌بست‌های ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]

  • ایرانمنش، احمد رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]

ب

  • بختیاری، فرزانه کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

  • برزگر پش، کبری تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]

  • بزرگیان، حسین منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]

  • بویاکویچ، کریستینا نقش‌های معنایی حالت دستوری «به‌ای» در زبان روسی و روش‌های بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]

  • بیطاری، نفیسه تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیت‌الله خامنه‌ای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]

پ

  • پوردانا، ناتاشا پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]

ج

  • جعفرزاده، مریم نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]

  • جعفری، مهدیس منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]

  • جم، بشیر بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]

  • جهانی، زهرا معرفی الگوی روایت‌محور هَیَجامَدی در بازنگری کتاب‌های تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]

ح

  • حسنی، سمیرا بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]

خ

  • خان جانی، لیلا علیت در زبان فارسی: مکتب سنت‌پترزبورگی باندارکو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 209-226]

  • خوشخونژاد، امیرعلی نقش برخی تفاوت‌های فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]

د

  • دانای طوس، مریم راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]

  • داننده، سمیرا تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]

  • دهقان، مسعود تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]

ر

  • رازانی، آرزو تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکره‌ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]

  • رحیمیان، جلال ساخت‌های همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]

  • رزمدیده، پریا بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]

  • رستمی، اعظم آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]

  • رضایی، فاطمه ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]

  • رضایی، مهدیه ساخت‌های همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]

  • رضوی، غزاله سادات بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]

  • رهبر، بهزاد ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]

ز

  • زارع برمی، مرتضی تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیت‌الله خامنه‌ای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]

  • زارعی، عباس نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]

  • زهدی، سمیرا دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپ‌یشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]

س

  • سامانی، ابراهیم کنش‌های زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]

  • سعیدنیا، گلرخ نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]

ش

  • شریفی، گوهر نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]

ص

  • صادقی، وحید بازیابی واژه‌ها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]

  • صحرائی، رضا مراد نقش‌های معنایی حالت دستوری «به‌ای» در زبان روسی و روش‌های بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]

ط

  • طهماسبی، عدنان میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]

  • طهماسبی بویری، سجاد بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]

ع

  • عاصی، سید مصطفی کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

  • عباس زاده، فرنگیس الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]

  • عبدی، نسرین نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]

  • عقابی، مریم پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]

  • علیزاده، علی دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]

غ

  • غفاری، سولماز معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزبان‌نامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]

  • غلامعلی زاده، مهران بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]

  • غلامی، وحید توزیع پی‌بست‌های ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]

ف

  • فتحی دهکردی، صادق بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]

  • فخری علمداری، ابراهیم بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]

  • فرحزاد، فرزانه نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]

  • فکری، مسعود میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]

  • فلاح پور، صدیقه منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]

  • فولادی، مریم میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]

ق

  • قربان‌پور آرانی، حسین نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]

  • قوامی، سارانا راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]

ک

  • کرانی، اکرم تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]

  • کریم زاده، عبدالله کنش‌های زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]

  • کریمی دوستان، غلامحسین تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکره‌ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]

گ

  • گرجیان، بهمن الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]

  • گلفام، ارسلان کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

م

  • محمدرضایی، علی رضا بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]

  • محمدی، علی محمد تحلیلی منظور‌شناختی بر ترکیب و همایی گفتمان‌نماها در متون: کاربردی‌شدگی نقش‌ گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]

  • محمدی، نگین بازیابی واژه‌ها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]

  • محمدی بلبان آباد، صادق توزیع پی‌بست‌های ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]

  • محمدی زنوزق، زهره تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]

  • مدرسی قوامی، گلناز ناشنوایی تکیه در گونه‌های تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]

  • مسبوق، سید مهدی معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزبان‌نامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]

  • مظاهری، مهرداد نقش برخی تفاوت‌های فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]

  • مظفری، سودابه تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]

  • معصومی، انیس ناشنوایی تکیه در گونه‌های تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]

  • موسوی رضوی، میرسعید بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]

  • میرفخرایی، مهشید دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپ‌یشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]

  • میزبان، الهام دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]

ن

  • ناصری، زهره سادات بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]

  • نباتی، شهرام تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]

  • نجفی، پریسا ساخت‌های همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]

  • نصرتی، اردلان تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]

  • نعمت زاده، شهین کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

و

  • واحدی کیا، مهدی زمینه‌های پیدایش ترجمه جعلی و شبه‌ترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]

  • ورزنده، امید توزیع پی‌بست‌های ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]

ه

  • هاتفی، محمد الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همه‌گیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]

  • همایونی، سعدالله میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]

  • همتی، رضا تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]

ی

  • یزدان پناه، محبوبه بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]

  • یوسفیان، پاکزاد نقش برخی تفاوت‌های فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]