آ
-
آزمون رشد زبانی
تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]
-
آزمون سنجش پارسی(آسپا)
آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]
-
آزمون گفتار پیوسته
تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]
-
آگاهی
پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]
-
آگاهی فراشناختی
بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]
-
آموزش زبان
میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]
-
آموزش زبان فارسی به خارجیان
آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]
ا
-
اتیک
الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همهگیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]
-
اخبار رسانۀملّی
چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برونرفت از چالشها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]
-
ادب
ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]
-
ادبیات دیاسپورا
کنشهای زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]
-
ادبیات لهجهدار
کنشهای زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]
-
ادراک
پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]
-
ارزیابی
ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]
-
استعاره
نقش برخی تفاوتهای فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]
-
استعاره مفهومی
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
-
استعارههای مفهومی
بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]
-
استعارههای مفهومیِ هستیشناختی
بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]
-
استنباط
راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]
-
الگوهای گفتمانی
الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]
-
الگوی ایویر
معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزباننامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]
-
الگوی روایت محور هَیَجامَدی
معرفی الگوی روایتمحور هَیَجامَدی در بازنگری کتابهای تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]
-
انگیزه
بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]
-
اوستا
دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپیشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]
-
ایدئولوژی
نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]
ب
-
بازترجمه
بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]
-
بازشناسی گفتار
بازیابی واژهها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]
-
باورهای اجتماعی-فرهنگی
پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]
-
برچسبدهی استعاره
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
-
بند موصولی
دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]
-
بهرهور/زیاندیده
نقشهای معنایی حالت دستوری «بهای» در زبان روسی و روشهای بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]
پ
-
پایایی آزمون
آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]
-
پذیرنده
نقشهای معنایی حالت دستوری «بهای» در زبان روسی و روشهای بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]
-
پذیرنده اطلاعات
نقشهای معنایی حالت دستوری «بهای» در زبان روسی و روشهای بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]
-
پرسشنامه بومیشده
پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]
-
پرسوناژ
زمینههای پیدایش ترجمه جعلی و شبهترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]
-
پیبستهای ضمیری
توزیع پیبستهای ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]
-
پیچیدگی
تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]
-
پیکره
تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکرهای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]
ت
-
تالمی
تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]
-
تبدیل حروف بی صدا
تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]
-
تجربهگر
نقشهای معنایی حالت دستوری «بهای» در زبان روسی و روشهای بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]
-
تحلیل الگوهای پیکرهای
تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکرهای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]
-
تحلیل محتوا
نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]
-
تدریس چندرسانهای
تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]
-
ترجمه
معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزباننامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]
-
ترجمه
تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیتالله خامنهای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]
-
ترجمه اولیه
بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]
-
ترجمه جعلی
زمینههای پیدایش ترجمه جعلی و شبهترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]
-
ترکیب گفتماننماها
تحلیلی منظورشناختی بر ترکیب و همایی گفتماننماها در متون: کاربردیشدگی نقش گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]
-
تعادل
تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیتالله خامنهای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]
-
تعمیم بینازبانی
ساختهای همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]
-
تغییر نمود
نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]
-
تفاوتهای فردی
نقش برخی تفاوتهای فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]
-
تکیه
بازیابی واژهها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]
-
توانش ترجمهای
بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]
-
تیرگی عکس زمینهبرچین
بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]
-
تیرگی عکس زمینهچین
بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]
ج
-
جایگاه اجتماعی
ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]
-
جفتهای کمینۀ تکیهای
ناشنوایی تکیه در گونههای تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]
-
جملات مرکب
علیت در زبان فارسی: مکتب سنتپترزبورگی باندارکو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 209-226]
-
جنسیت
ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]
-
جنسیت
منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]
ح
-
حالت دستوری «بهای»
نقشهای معنایی حالت دستوری «بهای» در زبان روسی و روشهای بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]
-
حذف
تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]
خ
-
خروج بند موصولی
دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]
-
خطاهای زبانی
چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برونرفت از چالشها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]
-
خطاهای منظورشناختی
چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برونرفت از چالشها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]
-
خطر
الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همهگیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]
-
خودبازترجمه
بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]
د
-
دادگاه
الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]
-
دانش پیشین
راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]
-
دانشجویان فارسی زبان
بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]
-
دانشجویان کارشناسی ارشد
راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]
-
درخواست
ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]
-
درک متن نوشتاری
راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]
-
دستور کاربردی
علیت در زبان فارسی: مکتب سنتپترزبورگی باندارکو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 209-226]
-
دوبله
رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]
-
دوزبانگی
تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]
-
دیدگاه
پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]
-
دیگری
الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همهگیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]
ر
-
راجی
بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]
-
راهکار ترجمه
رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]
-
رشد زبان
تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]
-
روانی
تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]
-
روایت
معرفی الگوی روایتمحور هَیَجامَدی در بازنگری کتابهای تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]
-
روایی محتوایی آزمون
آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]
-
روش شناسائی استعاره میپفو
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
-
روش میپ
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
-
رویکرد فعالیت- محور
میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]
ز
-
زبان آموزان مبتدی
منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]
-
زبانشناسی
تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]
-
زبانشناسی
تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیتالله خامنهای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]
-
زبانشناسی حقوقی
الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]
-
زبان عربی
میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]
-
زبان فارسی
تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکرهای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]
-
زبان فارسی
نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]
-
زباهنگ
نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]
-
زردشت
دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپیشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]
-
زمان
نقش برخی تفاوتهای فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]
-
زمان
بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]
-
زمان متحرک
نقش برخی تفاوتهای فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]
-
زند
دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپیشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]
س
-
ساخت کنایی
بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]
-
ساختهای تشابهی
ساختهای همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]
-
ساختهای همسانی
ساختهای همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]
-
سخنرانیها
تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیتالله خامنهای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]
-
سرقت علمی-ادبی
پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]
-
سفرنامۀ ناصرخسرو
دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]
-
سوره کهف
تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]
ش
-
شاخص ناشنوایی
ناشنوایی تکیه در گونههای تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]
-
شایعه
الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همهگیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]
-
شنیداری
بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]
ص
-
صحت
تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]
-
صرف توزیعی
نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]
-
صرف توزیعی
بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]
ط
-
طرقی
بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]
ع
-
علیت
علیت در زبان فارسی: مکتب سنتپترزبورگی باندارکو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 209-226]
-
عناصر فرهنگی
رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]
-
عناصر فرهنگی
معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزباننامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]
-
عنصر حرکت
تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]
-
عوامل برونفردی
بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]
-
عوامل درونفردی
بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]
-
عوامل منتسب به پیشرفت تحصیلی
بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]
ف
-
فاکهه الخلفاء و مفاکهه الظرفاء
معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزباننامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]
-
فراگیران سطح فوق میانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]
-
فرایندهای واجی
تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]
-
فرضیه تقطیع عروضی
بازیابی واژهها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]
-
فرهنگ عامیانه
نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]
-
فرهنگ میزبان
زمینههای پیدایش ترجمه جعلی و شبهترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]
-
فعل سبک
تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکرهای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]
ق
-
قالب مفهومی
رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]
-
قاینی فارسی
بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]
-
قدرت
نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]
-
قرآن کریم
تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]
ک
-
کاربردیشدگی
تحلیلی منظورشناختی بر ترکیب و همایی گفتماننماها در متون: کاربردیشدگی نقش گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]
-
کردی موکری
توزیع پیبستهای ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]
-
کرونا
الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همهگیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]
-
کنترل
الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همهگیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]
گ
-
گرته برداری
چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برونرفت از چالشها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]
-
گروه پرگلجاز
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
-
گروه جهت
نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]
-
گروه فعلی
توزیع پیبستهای ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]
-
گروه فعلی کوچک
نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]
-
گفتمان آموزشی
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
-
گفتماننماها
تحلیلی منظورشناختی بر ترکیب و همایی گفتماننماها در متون: کاربردیشدگی نقش گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]
-
گونۀ تهرانی زبان فارسی
ناشنوایی تکیه در گونههای تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]
-
گونۀ کرمانی زبان فارسی
ناشنوایی تکیه در گونههای تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]
-
گویندگان رادیو جوان و ایران
چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برونرفت از چالشها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]
م
-
متنهای پالیمسستی
کنشهای زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]
-
متنهای هیبریدی
کنشهای زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]
-
محمود دولت آبادی
بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]
-
محیط دانشگاه
ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]
-
مداخلة فراشناختی به واسطة زبان اول
بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]
-
مرزبان نامه
معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزباننامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]
-
مرز واژهها
بازیابی واژهها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]
-
منابع تعاملی
منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]
-
مهارت شنیداری
میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]
ن
-
ناشنوایی تکیه
ناشنوایی تکیه در گونههای تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]
-
ناظرمتحرک
نقش برخی تفاوتهای فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]
-
ناواژهها
بازیابی واژهها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]
-
نشانۀ جمع
بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]
-
نظام چندگانه ادبی
زمینههای پیدایش ترجمه جعلی و شبهترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]
-
نظام گفتمانی
الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همهگیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]
-
نظریه استعاره مفهومی
کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعارههای زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]
-
نظریه ی سنجش
منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]
-
نظریۀ انتساب وینر
بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]
-
نظریۀ بهینگی
توزیع پیبستهای ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]
-
نظریۀ بهینگی لایهای
بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]
-
نفرین
نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]
-
نقد ترجمه
نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]
-
نقش
تحلیلی منظورشناختی بر ترکیب و همایی گفتماننماها در متون: کاربردیشدگی نقش گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]
-
نقش
رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]
-
نمود کامل
نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]
-
نمود ناقص
نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]
و
-
واژگان
تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیتالله خامنهای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]
-
وزن دستوری
دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]
-
ویشتاسپ
دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپیشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]
-
ویشتاسپیشت
دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپیشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]
ه
-
همتصریفی
بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]
-
همگونی
تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]
-
هَیَجامَد
معرفی الگوی روایتمحور هَیَجامَدی در بازنگری کتابهای تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]
ی
-
یوسف ادریس
بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]