آ

  • آزمون رشد زبانی تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]

  • آزمون سنجش پارسی(آسپا) آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]

  • آزمون گفتار پیوسته تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]

  • آگاهی پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]

  • آگاهی فراشناختی بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]

  • آموزش زبان میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]

  • آموزش زبان فارسی به خارجیان آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]

ا

  • اتیک الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همه‌گیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]

  • اخبار رسانۀ­ملّی چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برون‌رفت از چالش‌ها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]

  • ادب ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]

  • ادبیات دیاسپورا کنش‌های زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]

  • ادبیات لهجه‌دار کنش‌های زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]

  • ادراک پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]

  • ارزیابی ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]

  • استعاره نقش برخی تفاوت‌های فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]

  • استعاره مفهومی کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

  • استعاره‌های مفهومی بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]

  • استعاره‌های مفهومیِ هستی‌شناختی بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]

  • استنباط راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]

  • الگوهای گفتمانی الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]

  • الگوی ایویر معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزبان‌نامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]

  • الگوی روایت محور هَیَجامَدی معرفی الگوی روایت‌محور هَیَجامَدی در بازنگری کتاب‌های تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]

  • انگیزه بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]

  • اوستا دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپ‌یشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]

  • ایدئولوژی نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]

ب

  • بازترجمه بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]

  • بازشناسی گفتار بازیابی واژه‌ها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]

  • باورهای اجتماعی-فرهنگی پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]

  • برچسب‌دهی استعاره کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

  • بند موصولی دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]

  • بهره‌ور/زیان‌دیده نقش‌های معنایی حالت دستوری «به‌ای» در زبان روسی و روش‌های بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]

پ

  • پایایی آزمون آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]

  • پذیرنده نقش‌های معنایی حالت دستوری «به‌ای» در زبان روسی و روش‌های بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]

  • پذیرنده اطلاعات نقش‌های معنایی حالت دستوری «به‌ای» در زبان روسی و روش‌های بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]

  • پرسشنامه بومی‌شده پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]

  • پرسوناژ زمینه‌های پیدایش ترجمه جعلی و شبه‌ترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]

  • پی‌بست‌های ضمیری توزیع پی‌بست‌های ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]

  • پیچیدگی تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]

  • پیکره تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکره‌ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]

ت

  • تالمی تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]

  • تبدیل حروف بی صدا تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]

  • تجربه‌گر نقش‌های معنایی حالت دستوری «به‌ای» در زبان روسی و روش‌های بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]

  • تحلیل الگوهای پیکره‌ای تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکره‌ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]

  • تحلیل گفتمان انتقادی نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]

  • تحلیل محتوا نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]

  • تدریس چندرسانه‌ای تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]

  • ترجمه معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزبان‌نامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]

  • ترجمه تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیت‌الله خامنه‌ای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]

  • ترجمه اولیه بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]

  • ترجمه جعلی زمینه‌های پیدایش ترجمه جعلی و شبه‌ترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]

  • ترکیب گفتمان‌نماها تحلیلی منظور‌شناختی بر ترکیب و همایی گفتمان‌نماها در متون: کاربردی‌شدگی نقش‌ گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]

  • تعادل تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیت‌الله خامنه‌ای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]

  • تعمیم بینازبانی ساخت‌های همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]

  • تغییر نمود نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]

  • تفاوت­های فردی نقش برخی تفاوت‌های فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]

  • تکیه بازیابی واژه‌ها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]

  • توانش ترجمه‌ای بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]

  • تیرگی عکس زمینه‌برچین بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]

  • تیرگی عکس زمینه‌چین بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]

ج

  • جایگاه اجتماعی ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]

  • جفت‌های کمینۀ تکیه‌ای ناشنوایی تکیه در گونه‌های تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]

  • جملات مرکب علیت در زبان فارسی: مکتب سنت‌پترزبورگی باندارکو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 209-226]

  • جنسیت ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]

  • جنسیت منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]

ح

  • حالت دستوری «به‌ای» نقش‌های معنایی حالت دستوری «به‌ای» در زبان روسی و روش‌های بیان آنها در زبان فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 269-295]

  • حذف تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]

خ

  • خروج بند موصولی دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]

  • خطاهای زبانی چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برون‌رفت از چالش‌ها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]

  • خطاهای منظورشناختی چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برون‌رفت از چالش‌ها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]

  • خطر الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همه‌گیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]

  • خودبازترجمه بازترجمه و سیر تحول توانشِ ترجمه ایِ مترجم: موردپژوهیِ آثار صالح حسینی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 9-31]

د

  • دادگاه الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]

  • دانش پیشین راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]

  • دانشجویان فارسی­ زبان بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]

  • دانشجویان کارشناسی ارشد راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]

  • درخواست ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]

  • درک متن نوشتاری راهبرد استنباط در درک متن نوشتاری: شواهدی از دانشجویان فارسی زبان قوی و ضعیف در درک متن نوشتاری [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 97-123]

  • دستور کاربردی علیت در زبان فارسی: مکتب سنت‌پترزبورگی باندارکو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 209-226]

  • دوبله رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]

  • دوزبانگی تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]

  • دیدگاه پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]

  • دیگری الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همه‌گیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]

ر

  • راجی بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]

  • راهکار ترجمه رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]

  • رشد زبان تأثیر دوزبانگی بر رشد زبانی: شواهدی از کودکان دوزبانۀ کردی کلهری و فارسی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 129-149]

  • روانی تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]

  • روایت معرفی الگوی روایت‌محور هَیَجامَدی در بازنگری کتاب‌های تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]

  • روایی محتوایی آزمون آزمون بسندگی سنجش زبان پارسی (آسپا): طراحی و بررسی ساختار، پایایی، و روایی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 9-34]

  • روش شناسائی استعاره میپفو کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

  • روش میپ کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

  • رویکرد فعالیت- محور میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]

ز

  • زبان ­آموزان مبتدی منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]

  • زبان‌شناسی تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]

  • زبان‌شناسی تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیت‌الله خامنه‌ای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]

  • زبان‌شناسی حقوقی الگوهای گفتمانی بین قضات و متهمان در دادگاه های کیفری [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 33-61]

  • زبان عربی میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]

  • زبان فارسی تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکره‌ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]

  • زبان فارسی نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]

  • زباهنگ نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]

  • زردشت دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپ‌یشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]

  • زمان نقش برخی تفاوت‌های فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]

  • زمان بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]

  • زمان­ متحرک نقش برخی تفاوت‌های فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]

  • زند دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپ‌یشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]

س

  • ساخت کنایی بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]

  • ساخت‌های تشابهی ساخت‌های همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]

  • ساخت‌های همسانی ساخت‌های همسانی در ترکی آذربایجانی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 149-171]

  • سخنرانی‌ها تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیت‌الله خامنه‌ای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]

  • سرقت علمی-ادبی پرسشنامه اجتماعی-فرهنگی سرقت علمی-ادبی: از آگاهی تا التزام عملی دانشگاهیان ایرانی در نگارش متون انگلیسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 39-68]

  • سفرنامۀ ناصرخسرو دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]

  • سوره کهف تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]

ش

  • شاخص ناشنوایی ناشنوایی تکیه در گونه‌های تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]

  • شایعه الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همه‌گیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]

  • شنیداری بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]

ص

  • صحت تأثیر آموزش نگارش به شیوه ی انفرادی و مشارکتی بر روانی، صحت، و پیچیدگی مهارت نوشتاری دانش آموزان سطح متوسط ایرانی: آموزش چندرسانه ای [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 115-144]

  • صرف توزیعی نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]

  • صرف توزیعی بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]

ط

  • طرقی بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]

ع

  • علیت علیت در زبان فارسی: مکتب سنت‌پترزبورگی باندارکو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 209-226]

  • عناصر فرهنگی رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]

  • عناصر فرهنگی معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزبان‌نامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]

  • عنصر حرکت تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]

  • عوامل برون­فردی بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]

  • عوامل درون­فردی بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]

  • عوامل منتسب به پیشرفت تحصیلی بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]

ف

  • فاکهه ­الخلفاء و مفاکهه ­الظرفاء معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزبان‌نامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]

  • فراگیران سطح فوق میانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]

  • فرایندهای واجی تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]

  • فرضیه تقطیع عروضی  بازیابی واژه‌ها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]

  • فرهنگ عامیانه نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]

  • فرهنگ میزبان زمینه‌های پیدایش ترجمه جعلی و شبه‌ترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]

  • فعل سبک تعیین معانی فعل «زدن»: تحلیل الگوهای پیکره‌ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 151-176]

ق

  • قالب مفهومی رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]

  • قاینی فارسی بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]

  • قدرت نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]

  • قرآن کریم تحلیل شناختی عنصر حرکت در سوره کهف بر اساس نظریه تالمی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 69-95]

ک

  • کاربردی‌شدگی تحلیلی منظور‌شناختی بر ترکیب و همایی گفتمان‌نماها در متون: کاربردی‌شدگی نقش‌ گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]

  • کردی موکری توزیع پی‌بست‌های ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]

  • کرونا الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همه‌گیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]

  • کنترل الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همه‌گیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]

گ

  • گرته ­برداری چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برون‌رفت از چالش‌ها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]

  • گروه پرگلجاز کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

  • گروه جهت نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]

  • گروه فعلی توزیع پی‌بست‌های ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]

  • گروه فعلی کوچک نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]

  • گفتمان آموزشی کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

  • گفتمان‌نماها تحلیلی منظور‌شناختی بر ترکیب و همایی گفتمان‌نماها در متون: کاربردی‌شدگی نقش‌ گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]

  • گونۀ تهرانی زبان فارسی ناشنوایی تکیه در گونه‌های تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]

  • گونۀ کرمانی زبان فارسی ناشنوایی تکیه در گونه‌های تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]

  • گویندگان رادیو جوان و ایران چارچوب تحلیل خطاهای زبانی در اخبار رسانۀ ملی: راهکارهای برون‌رفت از چالش‌ها [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 145-180]

م

  • متن‌های پالیمسستی کنش‌های زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]

  • متن‌های هیبریدی کنش‌های زبانی معطوف به خودآگاهی مضاعف در میان نویسندگان دور از وطن در دو رمانِ فارسی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 203-217]

  • محمود دولت آبادی بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]

  • محیط دانشگاه ارزیابی ادب گوینده و منزلت اجتماعی نابرابر و برابر در محیط دانشگاهی با توجه به متغیر جنسیت [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 9-32]

  • مداخلة فراشناختی به واسطة زبان اول بهبود آگاهی فراشناختی در مهارت شنیداری و انگیزه در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به واسطۀ زبان اول [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 87-113]

  • مرزبان ­نامه معادل یابی عناصر فرهنگی در ترجمه ابن عربشاه از مرزبان‌نامه بر اساس الگوی ایویر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 233-267]

  • مرز واژه­ها بازیابی واژه‌ها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]

  • منابع تعاملی منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]

  • مهارت شنیداری میزان اثربخشی روش آموزشی فعالیت-محور در یادگیری مهارت شنیداری زبان عربی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 227-254]

ن

  • ناشنوایی تکیه ناشنوایی تکیه در گونه‌های تهرانی و کرمانی زبان فارسی [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 255-283]

  • ناظرمتحرک نقش برخی تفاوت‌های فردی در درک استعاری زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 213-243]

  • ناواژه­ها بازیابی واژه‌ها در بازشناسی گفتار خوانداری فارسی: تأثیر نوای گفتار [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 59-85]

  • نشانۀ جمع بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]

  • نظام چندگانه ادبی زمینه‌های پیدایش ترجمه جعلی و شبه‌ترجمه در فارسی معاصر [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 207-232]

  • نظام گفتمانی الگوی گفتمانی مدیریت و پخش شایعه در شرایط همه‌گیری کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 35-58]

  • نظریه استعاره مفهومی کاربرد شیوه نامه میپفو برای شناسائی استعاره‌های زبان فارسی: گفتگوهای بین معلمان و دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدائی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 173-201]

  • نظریه ­ی سنجش منابع تعاملی مورد استفاده ی زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 219-248]

  • نظریۀ انتساب وینر بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان فارسی زبان ادبیات انگلیسی برپایۀ نظریۀ انتساب وینر [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 9-38]

  • نظریۀ بهینگی توزیع پی‌بست‌های ضمیری کردی موکری در گروه فعلی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 177-205]

  • نظریۀ بهینگی لایه‌ای بررسی صورت آوایی واژه های جمع مختوم به همخوان در گویش قاینی بر پایۀ نظریۀ بهینگی لایه ای [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 99-128]

  • نفرین نفرین در زبان عامیانه بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 189-212]

  • نقد ترجمه نمود و تلویحات ایدئولوژیک آن در ترجمه با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 245-275]

  • نقش تحلیلی منظور‌شناختی بر ترکیب و همایی گفتمان‌نماها در متون: کاربردی‌شدگی نقش‌ گفتمان نماها [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 119-144]

  • نقش رویکرد قالب بنیاد در ترجمه عناصر فرهنگی: برگردان فارسی پویانمایی "شاهزاده دلربا" [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 125-147]

  • نمود کامل نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]

  • نمود ناقص نمود دستوری در فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 42، 1401، صفحه 249-276]

و

  • واژگان تحلیل تعادل واژگانی بین متن مبدأ و ترجمه براساس نظریۀ بیکر: مواضع آیت‌الله خامنه‌ای در مورد فلسطین [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 65-95]

  • وزن دستوری دلایل خروج بند موصولی در متون تاریخی: مطالعه موردی سفرنامه ناصرخسرو [دوره 14، شماره 44، 1401، صفحه 181-208]

  • ویشتاسپ دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپ‌یشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]

  • ویشتاسپ‌یشت دربارۀ دو ترکیب اوستایی aǝm.mǝrǝṇcō و upā.θβaiieiti در ویشتاسپ‌یشت [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 145-154]

ه

  • هم‌تصریفی بررسی ساخت کُنایی در لهجۀ طرقی از گویش راجی: انگارۀ صرف توزیعی [دوره 14، شماره 45، 1401، صفحه 63-97]

  • همگونی تحلیل خطاهای املایی فارسی زبانان روسی آموز [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 97-118]

  • هَیَجامَد معرفی الگوی روایت‌محور هَیَجامَدی در بازنگری کتاب‌های تاریخ زبان فارسی [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 155-188]

ی

  • یوسف ادریس بررسی تطبیقی استعاره مفهومی زمان درآثار محمود دولت آبادی و یوسف ادریس [دوره 14، شماره 43، 1401، صفحه 33-63]