آ

  • آزمون تطابق گوینده تاثیر جنسیت، سن و تحصیلات بر نگرش زبانی بین کردزبانان مهاباد با رویکرد آزمون تطابق گوینده [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 83-96]

  • آزمون­های تشخیص سازه پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازه‌های نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]

  • آسیب نیمکره چپ اختلالات نوایی در بیماران آسیب‌دیده مغزی فارسی‌زبان بر پایه پروتکل مهارت‌های ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]

  • آسیب نیمکره راست اختلالات نوایی در بیماران آسیب‌دیده مغزی فارسی‌زبان بر پایه پروتکل مهارت‌های ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]

  • آلزایمر مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسی‌زبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]

  • آموزش‌کاوی آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبان‌های خارجی در قاب واقعیت افزوده ربات‌های اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]

  • آواشناسی صوت­ شناختی تحلیل صوت‌شناختی پارامترهای تأثیرگذار بر گوناگونی های بین-گوینده در گویشوران دوزبانۀ فارسی-انگلیسی* [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 131-155]

  • آواشناسی قضائی بررسی مقایسه ای پارامترهای ریتم گفتار در تشخیص هویت گویندگان فارسی زبان: دیرش در برابر شدت [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 61-82]

ا

  • اتیسم بررسی گفتمان کودکان اوتیستی برپایه فرانقش بینافردی و متنی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 65-88]

  • اختلال نوایی اختلالات نوایی در بیماران آسیب‌دیده مغزی فارسی‌زبان بر پایه پروتکل مهارت‌های ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]

  • استعاره ملاک‌های برچسب‌گذاری استعاره: گامی به‌سوی ساخت پیکره‌ی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]

  • استعاره مفهومی استعاره‌های مفهومی کرونا در زبان کردی سورانی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 9-33]

  • استعاره­های متجانس نظام شناختیِ مفهوم ترس در فارسی و عربی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 187-212]

  • استعاره‌های هستی‌ شناختی و ساختاری تبیین استعاره‌های هستی‌شناختی و ساختاری مفهوم‌ «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]

  • اصطلاح خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگ‌های فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]

  • اصل توسعۀ ماندگاری نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]

  • اصول همکاری رابطۀ بین عناصر گفتمانی در پیکره های موازی: موردپژوهیِ ترجمة شفاهی همزمان [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 239-262]

  • اصول همکاری گرایس ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]

  • الگوی تنشی تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامه‌های امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]

  • الگوی رده‌شناسی استاسن بررسی مقابله‌ای طرحواره‌های بیان مقایسة مبالغه‌آمیز در فارسی و انگلیسی: رویکردی شناختی-رده‌شناسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 65-97]

  • الگوی ون­ لیوون تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفه‌های اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]

  • اندیشه‌آوا نام‌آواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]

  • ایدئولوژی ضدّاستعماری تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]

ب

  • بازنمایی بافتی بازنمایی متن مبتنی‌ بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دسته‌بندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]

  • بازنمایی کنشگران اجتماعی تحلیل گفتمان انتقادی در روایت‌های زنان تحت خشونت خانگی بر‌اساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]

  • بزرگسال فارسی‌زبان اختلالات نوایی در بیماران آسیب‌دیده مغزی فارسی‌زبان بر پایه پروتکل مهارت‌های ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]

  • بیماری کرونا استعاره‌های مفهومی کرونا در زبان کردی سورانی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 9-33]

پ

  • پارامترهای ریتم گفتار بررسی مقایسه ای پارامترهای ریتم گفتار در تشخیص هویت گویندگان فارسی زبان: دیرش در برابر شدت [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 61-82]

  • پروتکل مهارت‌های ارتباطی مونترال اختلالات نوایی در بیماران آسیب‌دیده مغزی فارسی‌زبان بر پایه پروتکل مهارت‌های ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]

  • پروین تبیین استعاره‌های هستی‌شناختی و ساختاری مفهوم‌ «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]

  • پسایندسازی پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازه‌های نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]

  • پنجره‌های توجه نگرش دستور شناختی به پدیدۀ حذف در ساخت‌های همپایۀ فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 233-264]

  • پیکرة استعاره‌ی فارسی ملاک‌های برچسب‌گذاری استعاره: گامی به‌سوی ساخت پیکره‌ی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]

  • پیکرۀ‌ وابستگی زایایی‌‌ صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]

ت

  • تأثیر­پذیری متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسی‌زبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]

  • تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفه‌های اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]

  • تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]

  • تحلیل محتوایی مقاله بازنمایی متن مبتنی‌ بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دسته‌بندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]

  • ترجمه شفاهی همزمان رابطۀ بین عناصر گفتمانی در پیکره های موازی: موردپژوهیِ ترجمة شفاهی همزمان [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 239-262]

  • ترجیح زبانی بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعۀ موردی سبک‌های عالی، حسّی‌هیجانی و ساده [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 9-37]

  • ترکی آذری گونۀ تبریزی شباهت‌ها و تفاوت‌های واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]

  • ترکیب گروهی ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]

  • ترکی کرمان شباهت‌ها و تفاوت‌های واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]

  • تسلط اجتماعی رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانش‌آموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]

  • تشخیص هویت گویشوران دو زبانه تحلیل صوت‌شناختی پارامترهای تأثیرگذار بر گوناگونی های بین-گوینده در گویشوران دوزبانۀ فارسی-انگلیسی* [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 131-155]

  • تشخیص هویت گوینده بررسی مقایسه ای پارامترهای ریتم گفتار در تشخیص هویت گویندگان فارسی زبان: دیرش در برابر شدت [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 61-82]

  • تصویرگونگی نام‌آواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]

  • تعداد راهبردهای درخواست رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانش‌آموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]

  • تفاوت­های واژگانی شباهت‌ها و تفاوت‌های واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]

  • تلویح ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]

  • تماس زبانی شباهت‌ها و تفاوت‌های واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]

  • تولید رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]

ج

  • جابه‌جایی مفعول تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]

  • جامعه کوچک تمرین آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبان‌های خارجی در قاب واقعیت افزوده ربات‌های اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]

  • جنبه معنایی رویکرد صرف ساخت‌بنیاد به تحلیل صفت‌های مرکب ساخته‌شده از «-ساز» در فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 205-220]

ح

  • حالت‌دهی وابسته تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]

  • حالت نمائی مفعولی تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]

  • حذف نگرش دستور شناختی به پدیدۀ حذف در ساخت‌های همپایۀ فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 233-264]

  • حقوق زنان تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]

خ

  • خشونت خانگی تحلیل گفتمان انتقادی در روایت‌های زنان تحت خشونت خانگی بر‌اساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]

  • خشونت‌دیده تحلیل گفتمان انتقادی در روایت‌های زنان تحت خشونت خانگی بر‌اساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]

  • خشونت‌گر تحلیل گفتمان انتقادی در روایت‌های زنان تحت خشونت خانگی بر‌اساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]

  • خوشه ­های نمونه­ ای بررسی طرحواره‌های ساخت موصولی در زبان فارسی با رویکرد پیکره بنیاد [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 39-64]

د

  • داستان «بیژن و منیژه» تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفه‌های اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]

  • دانش‌آموزان نوجوان ایرانی رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانش‌آموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]

  • درخواست رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانش‌آموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]

  • درک رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]

  • درک خوانداری آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبان‌های خارجی در قاب واقعیت افزوده ربات‌های اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]

  • دسته‌بندی مقالۀ علمی بازنمایی متن مبتنی‌ بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دسته‌بندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]

  • دستورپریشی تکلیف‌ویژه آسیب های زبانی وجه‌‌‌‍‌‌ویژه و تکلیف‌ویژه در گفتار و خواندن: مطالعه موردی یک بیمار زبان پریش فارسی زبان [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 9-30]

  • دستور ساختاری خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگ‌های فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]

  • دستور نقش‌گرا رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]

  • دستور وابستگی ساخت‌های بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]

  • دنیا تبیین استعاره‌های هستی‌شناختی و ساختاری مفهوم‌ «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]

  • دوزبانگی تاثیر جنسیت، سن و تحصیلات بر نگرش زبانی بین کردزبانان مهاباد با رویکرد آزمون تطابق گوینده [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 83-96]

  • دیدگاه چندسطحی استعاره استعاره‌های مفهومی کرونا در زبان کردی سورانی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 9-33]

ر

  • ربات اجتماعی آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبان‌های خارجی در قاب واقعیت افزوده ربات‌های اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]

  • رمان سال بلوا تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]

  • روابط واحدهای گفتمان رابطۀ بین عناصر گفتمانی در پیکره های موازی: موردپژوهیِ ترجمة شفاهی همزمان [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 239-262]

  • روال شناسایی استعاره (ام.آی.پی.وی.یو) ملاک‌های برچسب‌گذاری استعاره: گامی به‌سوی ساخت پیکره‌ی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]

  • روبریک بررسی پیکره‌بنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسی‌آموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]

  • روستاهای ترکی ­زبان استان کرمان شباهت‌ها و تفاوت‌های واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]

  • رویکرد شناختی هاینه بررسی مقابله‌ای طرحواره‌های بیان مقایسة مبالغه‌آمیز در فارسی و انگلیسی: رویکردی شناختی-رده‌شناسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 65-97]

ز

  • زایایی جهانی زایایی‌‌ صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]

  • زایایی ‌صرفی زایایی‌‌ صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]

  • زبان‌پریشی آسیب های زبانی وجه‌‌‌‍‌‌ویژه و تکلیف‌ویژه در گفتار و خواندن: مطالعه موردی یک بیمار زبان پریش فارسی زبان [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 9-30]

  • زبان‌شناسی اجتماعی تاثیر جنسیت، سن و تحصیلات بر نگرش زبانی بین کردزبانان مهاباد با رویکرد آزمون تطابق گوینده [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 83-96]

  • زبان‌شناسی پیکره‌ای ملاک‌های برچسب‌گذاری استعاره: گامی به‌سوی ساخت پیکره‌ی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]

  • زبان‌شناسی شناختی تبیین استعاره‌های هستی‌شناختی و ساختاری مفهوم‌ «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]

  • زبان‌فارسی زایایی‌‌ صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]

  • زبان فارسی نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]

  • زبان فارسی ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]

  • زبان فارسی تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]

  • زبان فارسی بررسی مقایسه ای پارامترهای ریتم گفتار در تشخیص هویت گویندگان فارسی زبان: دیرش در برابر شدت [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 61-82]

  • زبان فارسی آسیب های زبانی وجه‌‌‌‍‌‌ویژه و تکلیف‌ویژه در گفتار و خواندن: مطالعه موردی یک بیمار زبان پریش فارسی زبان [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 9-30]

  • زبان فارسی معیار متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسی‌زبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]

  • زبان کردی سورانی استعاره‌های مفهومی کرونا در زبان کردی سورانی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 9-33]

  • زباهنگ زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]

س

  • ساختار بلاغی بررسی پیکره‌بنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسی‌آموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]

  • ساخت بنیادین جمله ساخت‌های بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]

  • ساختِ مقایسۀ مبالغه‌آمیز بررسی مقابله‌ای طرحواره‌های بیان مقایسة مبالغه‌آمیز در فارسی و انگلیسی: رویکردی شناختی-رده‌شناسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 65-97]

  • ساخت ملکی مبتداسازیِ ضمیرگذارِ ساخت ملکی در زبان فارسی بر اساس نظریۀ بهینگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 201-223]

  • ساخت موصولی بررسی طرحواره‌های ساخت موصولی در زبان فارسی با رویکرد پیکره بنیاد [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 39-64]

  • ساخت همراهی تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]

  • سازماندهی بررسی پیکره‌بنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسی‌آموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]

  • سازه­های نحوی پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازه‌های نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]

  • سالمند مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسی‌زبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]

  • سبک حسّی‌هیجانی بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعۀ موردی سبک‌های عالی، حسّی‌هیجانی و ساده [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 9-37]

  • سبک ساده بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعۀ موردی سبک‌های عالی، حسّی‌هیجانی و ساده [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 9-37]

  • سبک عالی بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعۀ موردی سبک‌های عالی، حسّی‌هیجانی و ساده [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 9-37]

  • ستاک رویکرد صرف ساخت‌بنیاد به تحلیل صفت‌های مرکب ساخته‌شده از «-ساز» در فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 205-220]

  • سطح زبانی مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسی‌زبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]

  • سعدی تبیین استعاره‌های هستی‌شناختی و ساختاری مفهوم‌ «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]

ش

  • شباهت­های واژگانی شباهت‌ها و تفاوت‌های واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]

  • شبکۀ عصبی بازنمایی متن مبتنی‌ بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دسته‌بندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]

  • شناسایی استعاره ملاک‌های برچسب‌گذاری استعاره: گامی به‌سوی ساخت پیکره‌ی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]

ص

  • صدقی زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]

  • صرف ساخت­ بنیاد رویکرد صرف ساخت‌بنیاد به تحلیل صفت‌های مرکب ساخته‌شده از «-ساز» در فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 205-220]

  • صورت گفتار ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]

ض

  • ضدمتمایز نگرش دستور شناختی به پدیدۀ حذف در ساخت‌های همپایۀ فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 233-264]

ط

  • طرحواره بررسی طرحواره‌های ساخت موصولی در زبان فارسی با رویکرد پیکره بنیاد [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 39-64]

  • طرحواره رویکرد صرف ساخت‌بنیاد به تحلیل صفت‌های مرکب ساخته‌شده از «-ساز» در فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 205-220]

ع

  • علوم سیاسی نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]

ف

  • فارسی پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازه‌های نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]

  • فارسی‌آموزان بررسی پیکره‌بنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسی‌آموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]

  • فارسی‌آموزان خارجی رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]

  • فرانقش بینافردی بررسی گفتمان کودکان اوتیستی برپایه فرانقش بینافردی و متنی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 65-88]

  • فرانقش متنی بررسی گفتمان کودکان اوتیستی برپایه فرانقش بینافردی و متنی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 65-88]

  • فرایند رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]

  • فرکانس پایه تحلیل صوت‌شناختی پارامترهای تأثیرگذار بر گوناگونی های بین-گوینده در گویشوران دوزبانۀ فارسی-انگلیسی* [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 131-155]

  • فرکانس سازه‌ای تحلیل صوت‌شناختی پارامترهای تأثیرگذار بر گوناگونی های بین-گوینده در گویشوران دوزبانۀ فارسی-انگلیسی* [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 131-155]

  • فرهنگ‌نگاری فارسی خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگ‌های فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]

  • فعل رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]

  • فعل مرکزی ساخت‌های بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]

ق

  • قدرت جایگاهی نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]

  • قدرت واجی نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]

  • قوانین بهینۀ ساخت هجا نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]

ک

  • کاربردشناختی مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسی‌زبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]

  • کاربردشناسی ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]

  • کارگزاران اجتماعی تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفه‌های اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]

  • کنش گفتاری ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]

گ

  • گروه نحوی ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]

  • گروه واژگانی خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگ‌های فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]

  • گسست وجه‌ویژه آسیب های زبانی وجه‌‌‌‍‌‌ویژه و تکلیف‌ویژه در گفتار و خواندن: مطالعه موردی یک بیمار زبان پریش فارسی زبان [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 9-30]

  • گفتمان مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسی‌زبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]

  • گفتمان تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامه‌های امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]

م

  • مؤلفه‌های اظهار تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفه‌های اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]

  • مبتداسازی ضمیرگذار مبتداسازیِ ضمیرگذارِ ساخت ملکی در زبان فارسی بر اساس نظریۀ بهینگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 201-223]

  • متمم اجباری ساخت‌های بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]

  • متمم اختیاری ساخت‌های بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]

  • مجموعة آب نبات زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]

  • مدل‌سازی موضوع بازنمایی متن مبتنی‌ بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دسته‌بندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]

  • مرکز ارتباط با مشتریان بانک ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]

  • مشخصه‌های تعاملی نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]

  • مشخصه ­های معنایی فعل متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسی‌زبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]

  • مشخصه ­های معنایی مفعول متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسی‌زبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]

  • مطالعات دینی نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]

  • معاویه تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامه‌های امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]

  • معناشناسی توزیعی بازنمایی متن مبتنی‌ بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دسته‌بندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]

  • مفعول نمائی افتراقی تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]

  • مفهوم ترس نظام شناختیِ مفهوم ترس در فارسی و عربی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 187-212]

  • مقایسه بررسی مقابله‌ای طرحواره‌های بیان مقایسة مبالغه‌آمیز در فارسی و انگلیسی: رویکردی شناختی-رده‌شناسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 65-97]

  • موضوع ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]

  • مولّفه‌های گفتمان‌مدار تحلیل گفتمان انتقادی در روایت‌های زنان تحت خشونت خانگی بر‌اساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]

ن

  • ناسزا زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]

  • نام‌آوا نام‌آواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]

  • نام‌آواواژه نام‌آواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]

  • نام‌آوای بیانگر نام‌آواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]

  • نام‌آوای متداعی نام‌آواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]

  • نام‌آوای مستقیم غیر واژگانی نام‌آواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]

  • نام‌آوای مستقیم واژگانی نام‌آواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]

  • نامه‌های امام علی (ع) تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامه‌های امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]

  • نحو پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازه‌های نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]

  • نحو ترازمند مبتداسازیِ ضمیرگذارِ ساخت ملکی در زبان فارسی بر اساس نظریۀ بهینگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 201-223]

  • نشانگر‌های فراگفتمانی نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]

  • نشان مفعولی را تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]

  • نشانه-معناشناسی تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامه‌های امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]

  • نشانۀ مفعولی «را» متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسی‌زبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]

  • نظام شناختی نظام شناختیِ مفهوم ترس در فارسی و عربی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 187-212]

  • نظریه بهینگی مبتداسازیِ ضمیرگذارِ ساخت ملکی در زبان فارسی بر اساس نظریۀ بهینگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 201-223]

  • نقش‌گرایی هلیدی بررسی گفتمان کودکان اوتیستی برپایه فرانقش بینافردی و متنی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 65-88]

  • نگرش زبانی تاثیر جنسیت، سن و تحصیلات بر نگرش زبانی بین کردزبانان مهاباد با رویکرد آزمون تطابق گوینده [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 83-96]

  • نمونه بررسی طرحواره‌های ساخت موصولی در زبان فارسی با رویکرد پیکره بنیاد [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 39-64]

  • نوشتار آکادمیک نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]

  • نوشتار استدلالی بررسی پیکره‌بنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسی‌آموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]

  • نوع راهبردهای درخواست رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانش‌آموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]

  • نوواژه زایایی‌‌ صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]

و

  • وابسته ساخت‌های بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]

  • واژة مرکب رویکرد صرف ساخت‌بنیاد به تحلیل صفت‌های مرکب ساخته‌شده از «-ساز» در فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 205-220]

  • واژۀ ‌تک‌بسامدی زایایی‌‌ صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]

  • واقعیت افزوده آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبان‌های خارجی در قاب واقعیت افزوده ربات‌های اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]

ه

  • هایمز زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]

  • هسته ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]

  • همایند خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگ‌های فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]

  • همپایگی نگرش دستور شناختی به پدیدۀ حذف در ساخت‌های همپایۀ فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 233-264]

  • همپایگی عطفی تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]

  • همراهی متقارن تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]

  • همراهی نامتقارن تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]

  • هویت ملی تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]