آ
-
آزمون تطابق گوینده
تاثیر جنسیت، سن و تحصیلات بر نگرش زبانی بین کردزبانان مهاباد با رویکرد آزمون تطابق گوینده [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 83-96]
-
آزمونهای تشخیص سازه
پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازههای نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]
-
آسیب نیمکره چپ
اختلالات نوایی در بیماران آسیبدیده مغزی فارسیزبان بر پایه پروتکل مهارتهای ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]
-
آسیب نیمکره راست
اختلالات نوایی در بیماران آسیبدیده مغزی فارسیزبان بر پایه پروتکل مهارتهای ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]
-
آلزایمر
مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسیزبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]
-
آموزشکاوی
آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبانهای خارجی در قاب واقعیت افزوده رباتهای اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]
-
آواشناسی صوت شناختی
تحلیل صوتشناختی پارامترهای تأثیرگذار بر گوناگونی های بین-گوینده در گویشوران دوزبانۀ فارسی-انگلیسی* [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 131-155]
-
آواشناسی قضائی
بررسی مقایسه ای پارامترهای ریتم گفتار در تشخیص هویت گویندگان فارسی زبان: دیرش در برابر شدت [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 61-82]
ا
-
اتیسم
بررسی گفتمان کودکان اوتیستی برپایه فرانقش بینافردی و متنی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 65-88]
-
اختلال نوایی
اختلالات نوایی در بیماران آسیبدیده مغزی فارسیزبان بر پایه پروتکل مهارتهای ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]
-
استعاره
ملاکهای برچسبگذاری استعاره: گامی بهسوی ساخت پیکرهی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]
-
استعاره مفهومی
استعارههای مفهومی کرونا در زبان کردی سورانی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 9-33]
-
استعارههای متجانس
نظام شناختیِ مفهوم ترس در فارسی و عربی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 187-212]
-
استعارههای هستی شناختی و ساختاری
تبیین استعارههای هستیشناختی و ساختاری مفهوم «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]
-
اصطلاح
خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگهای فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]
-
اصل توسعۀ ماندگاری
نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]
-
اصول همکاری
رابطۀ بین عناصر گفتمانی در پیکره های موازی: موردپژوهیِ ترجمة شفاهی همزمان [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 239-262]
-
اصول همکاری گرایس
ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]
-
الگوی تنشی
تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامههای امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]
-
الگوی ردهشناسی استاسن
بررسی مقابلهای طرحوارههای بیان مقایسة مبالغهآمیز در فارسی و انگلیسی: رویکردی شناختی-ردهشناسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 65-97]
-
الگوی ون لیوون
تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفههای اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]
-
اندیشهآوا
نامآواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]
-
ایدئولوژی ضدّاستعماری
تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]
ب
-
بازنمایی بافتی
بازنمایی متن مبتنی بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دستهبندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]
-
بازنمایی کنشگران اجتماعی
تحلیل گفتمان انتقادی در روایتهای زنان تحت خشونت خانگی براساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]
-
بزرگسال فارسیزبان
اختلالات نوایی در بیماران آسیبدیده مغزی فارسیزبان بر پایه پروتکل مهارتهای ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]
-
بیماری کرونا
استعارههای مفهومی کرونا در زبان کردی سورانی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 9-33]
پ
-
پارامترهای ریتم گفتار
بررسی مقایسه ای پارامترهای ریتم گفتار در تشخیص هویت گویندگان فارسی زبان: دیرش در برابر شدت [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 61-82]
-
پروتکل مهارتهای ارتباطی مونترال
اختلالات نوایی در بیماران آسیبدیده مغزی فارسیزبان بر پایه پروتکل مهارتهای ارتباطی مونترال [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 39-63]
-
پروین
تبیین استعارههای هستیشناختی و ساختاری مفهوم «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]
-
پسایندسازی
پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازههای نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]
-
پنجرههای توجه
نگرش دستور شناختی به پدیدۀ حذف در ساختهای همپایۀ فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 233-264]
-
پیکرة استعارهی فارسی
ملاکهای برچسبگذاری استعاره: گامی بهسوی ساخت پیکرهی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]
-
پیکرۀ وابستگی
زایایی صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]
ت
-
تأثیرپذیری
متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسیزبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفههای اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]
-
تحلیل محتوایی مقاله
بازنمایی متن مبتنی بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دستهبندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]
-
ترجمه شفاهی همزمان
رابطۀ بین عناصر گفتمانی در پیکره های موازی: موردپژوهیِ ترجمة شفاهی همزمان [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 239-262]
-
ترجیح زبانی
بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعۀ موردی سبکهای عالی، حسّیهیجانی و ساده [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 9-37]
-
ترکی آذری گونۀ تبریزی
شباهتها و تفاوتهای واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]
-
ترکیب گروهی
ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]
-
ترکی کرمان
شباهتها و تفاوتهای واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]
-
تسلط اجتماعی
رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانشآموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]
-
تشخیص هویت گویشوران دو زبانه
تحلیل صوتشناختی پارامترهای تأثیرگذار بر گوناگونی های بین-گوینده در گویشوران دوزبانۀ فارسی-انگلیسی* [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 131-155]
-
تشخیص هویت گوینده
بررسی مقایسه ای پارامترهای ریتم گفتار در تشخیص هویت گویندگان فارسی زبان: دیرش در برابر شدت [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 61-82]
-
تصویرگونگی
نامآواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]
-
تعداد راهبردهای درخواست
رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانشآموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]
-
تفاوتهای واژگانی
شباهتها و تفاوتهای واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]
-
تلویح
ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]
-
تماس زبانی
شباهتها و تفاوتهای واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]
-
تولید
رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]
ج
-
جابهجایی مفعول
تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]
-
جامعه کوچک تمرین
آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبانهای خارجی در قاب واقعیت افزوده رباتهای اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]
-
جنبه معنایی
رویکرد صرف ساختبنیاد به تحلیل صفتهای مرکب ساختهشده از «-ساز» در فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 205-220]
ح
-
حالتدهی وابسته
تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]
-
حالت نمائی مفعولی
تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]
-
حذف
نگرش دستور شناختی به پدیدۀ حذف در ساختهای همپایۀ فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 233-264]
-
حقوق زنان
تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]
خ
-
خشونت خانگی
تحلیل گفتمان انتقادی در روایتهای زنان تحت خشونت خانگی براساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]
-
خشونتدیده
تحلیل گفتمان انتقادی در روایتهای زنان تحت خشونت خانگی براساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]
-
خشونتگر
تحلیل گفتمان انتقادی در روایتهای زنان تحت خشونت خانگی براساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]
-
خوشه های نمونه ای
بررسی طرحوارههای ساخت موصولی در زبان فارسی با رویکرد پیکره بنیاد [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 39-64]
د
-
داستان «بیژن و منیژه»
تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفههای اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]
-
دانشآموزان نوجوان ایرانی
رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانشآموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]
-
درخواست
رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانشآموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]
-
درک
رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]
-
درک خوانداری
آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبانهای خارجی در قاب واقعیت افزوده رباتهای اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]
-
دستهبندی مقالۀ علمی
بازنمایی متن مبتنی بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دستهبندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]
-
دستورپریشی تکلیفویژه
آسیب های زبانی وجهویژه و تکلیفویژه در گفتار و خواندن: مطالعه موردی یک بیمار زبان پریش فارسی زبان [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 9-30]
-
دستور ساختاری
خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگهای فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]
-
دستور نقشگرا
رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]
-
دستور وابستگی
ساختهای بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]
-
دنیا
تبیین استعارههای هستیشناختی و ساختاری مفهوم «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]
-
دوزبانگی
تاثیر جنسیت، سن و تحصیلات بر نگرش زبانی بین کردزبانان مهاباد با رویکرد آزمون تطابق گوینده [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 83-96]
-
دیدگاه چندسطحی استعاره
استعارههای مفهومی کرونا در زبان کردی سورانی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 9-33]
ر
-
ربات اجتماعی
آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبانهای خارجی در قاب واقعیت افزوده رباتهای اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]
-
رمان سال بلوا
تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]
-
روابط واحدهای گفتمان
رابطۀ بین عناصر گفتمانی در پیکره های موازی: موردپژوهیِ ترجمة شفاهی همزمان [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 239-262]
-
روال شناسایی استعاره (ام.آی.پی.وی.یو)
ملاکهای برچسبگذاری استعاره: گامی بهسوی ساخت پیکرهی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]
-
روبریک
بررسی پیکرهبنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسیآموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]
-
روستاهای ترکی زبان استان کرمان
شباهتها و تفاوتهای واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]
-
رویکرد شناختی هاینه
بررسی مقابلهای طرحوارههای بیان مقایسة مبالغهآمیز در فارسی و انگلیسی: رویکردی شناختی-ردهشناسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 65-97]
ز
-
زایایی جهانی
زایایی صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]
-
زایایی صرفی
زایایی صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]
-
زبانپریشی
آسیب های زبانی وجهویژه و تکلیفویژه در گفتار و خواندن: مطالعه موردی یک بیمار زبان پریش فارسی زبان [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 9-30]
-
زبانشناسی اجتماعی
تاثیر جنسیت، سن و تحصیلات بر نگرش زبانی بین کردزبانان مهاباد با رویکرد آزمون تطابق گوینده [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 83-96]
-
زبانشناسی پیکرهای
ملاکهای برچسبگذاری استعاره: گامی بهسوی ساخت پیکرهی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]
-
زبانشناسی شناختی
تبیین استعارههای هستیشناختی و ساختاری مفهوم «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]
-
زبانفارسی
زایایی صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]
-
زبان فارسی
نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]
-
زبان فارسی
ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]
-
زبان فارسی
تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]
-
زبان فارسی
بررسی مقایسه ای پارامترهای ریتم گفتار در تشخیص هویت گویندگان فارسی زبان: دیرش در برابر شدت [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 61-82]
-
زبان فارسی
آسیب های زبانی وجهویژه و تکلیفویژه در گفتار و خواندن: مطالعه موردی یک بیمار زبان پریش فارسی زبان [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 9-30]
-
زبان فارسی معیار
متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسیزبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]
-
زبان کردی سورانی
استعارههای مفهومی کرونا در زبان کردی سورانی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 9-33]
-
زباهنگ
زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]
س
-
ساختار بلاغی
بررسی پیکرهبنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسیآموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]
-
ساخت بنیادین جمله
ساختهای بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]
-
ساختِ مقایسۀ مبالغهآمیز
بررسی مقابلهای طرحوارههای بیان مقایسة مبالغهآمیز در فارسی و انگلیسی: رویکردی شناختی-ردهشناسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 65-97]
-
ساخت ملکی
مبتداسازیِ ضمیرگذارِ ساخت ملکی در زبان فارسی بر اساس نظریۀ بهینگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 201-223]
-
ساخت موصولی
بررسی طرحوارههای ساخت موصولی در زبان فارسی با رویکرد پیکره بنیاد [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 39-64]
-
ساخت همراهی
تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]
-
سازماندهی
بررسی پیکرهبنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسیآموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]
-
سازههای نحوی
پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازههای نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]
-
سالمند
مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسیزبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]
-
سبک حسّیهیجانی
بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعۀ موردی سبکهای عالی، حسّیهیجانی و ساده [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 9-37]
-
سبک ساده
بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعۀ موردی سبکهای عالی، حسّیهیجانی و ساده [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 9-37]
-
سبک عالی
بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعۀ موردی سبکهای عالی، حسّیهیجانی و ساده [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 9-37]
-
ستاک
رویکرد صرف ساختبنیاد به تحلیل صفتهای مرکب ساختهشده از «-ساز» در فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 205-220]
-
سطح زبانی
مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسیزبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]
-
سعدی
تبیین استعارههای هستیشناختی و ساختاری مفهوم «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 99-129]
ش
-
شباهتهای واژگانی
شباهتها و تفاوتهای واژگانی در ترکی رایج درکرمان و ترکی آذری تبریزی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 149-186]
-
شبکۀ عصبی
بازنمایی متن مبتنی بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دستهبندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]
-
شناسایی استعاره
ملاکهای برچسبگذاری استعاره: گامی بهسوی ساخت پیکرهی استعاره [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 263-293]
ص
-
صدقی
زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]
-
صرف ساخت بنیاد
رویکرد صرف ساختبنیاد به تحلیل صفتهای مرکب ساختهشده از «-ساز» در فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 205-220]
-
صورت گفتار
ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]
ض
-
ضدمتمایز
نگرش دستور شناختی به پدیدۀ حذف در ساختهای همپایۀ فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 233-264]
ع
-
علوم سیاسی
نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]
ف
-
فارسی
پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازههای نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]
-
فارسیآموزان
بررسی پیکرهبنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسیآموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]
-
فارسیآموزان خارجی
رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]
-
فرانقش بینافردی
بررسی گفتمان کودکان اوتیستی برپایه فرانقش بینافردی و متنی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 65-88]
-
فرانقش متنی
بررسی گفتمان کودکان اوتیستی برپایه فرانقش بینافردی و متنی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 65-88]
-
فرایند
رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]
-
فرکانس پایه
تحلیل صوتشناختی پارامترهای تأثیرگذار بر گوناگونی های بین-گوینده در گویشوران دوزبانۀ فارسی-انگلیسی* [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 131-155]
-
فرکانس سازهای
تحلیل صوتشناختی پارامترهای تأثیرگذار بر گوناگونی های بین-گوینده در گویشوران دوزبانۀ فارسی-انگلیسی* [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 131-155]
-
فرهنگنگاری فارسی
خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگهای فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]
-
فعل
رابطه درک فعل و تولید فعل در بین فارسی آموزان غیربومی بر اساس رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 187-204]
-
فعل مرکزی
ساختهای بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]
ق
-
قدرت جایگاهی
نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]
-
قدرت واجی
نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]
-
قوانین بهینۀ ساخت هجا
نقش قدرت واجی در بروز فرایندهای تقویت در فارسی بر مبنای رویکردهای فولی و ونمان [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 213-231]
ک
-
کاربردشناختی
مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسیزبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]
-
کاربردشناسی
ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]
-
کارگزاران اجتماعی
تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفههای اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]
-
کنش گفتاری
ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]
گ
-
گروه نحوی
ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]
-
گروه واژگانی
خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگهای فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]
-
گسست وجهویژه
آسیب های زبانی وجهویژه و تکلیفویژه در گفتار و خواندن: مطالعه موردی یک بیمار زبان پریش فارسی زبان [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 9-30]
-
گفتمان
مقایسه گفتمان سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان طبیعی فارسیزبان از منظر زبانی و کاربردشناختی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 253-287]
-
گفتمان
تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامههای امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]
م
-
مؤلفههای اظهار
تحلیل گفتمان انتقادی برخی مولّفههای اظهار و بازنمایی کنش گران اجتماعی در داستان بیژن و منیژه [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 185-212]
-
مبتداسازی ضمیرگذار
مبتداسازیِ ضمیرگذارِ ساخت ملکی در زبان فارسی بر اساس نظریۀ بهینگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 201-223]
-
متمم اجباری
ساختهای بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]
-
متمم اختیاری
ساختهای بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]
-
مجموعة آب نبات
زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]
-
مدلسازی موضوع
بازنمایی متن مبتنی بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دستهبندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]
-
مرکز ارتباط با مشتریان بانک
ویژگی های گفتاری پاسخ گویان مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت از منظر کاربردشناسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 289-317]
-
مشخصههای تعاملی
نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]
-
مشخصه های معنایی فعل
متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسیزبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]
-
مشخصه های معنایی مفعول
متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسیزبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]
-
مطالعات دینی
نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]
-
معاویه
تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامههای امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]
-
معناشناسی توزیعی
بازنمایی متن مبتنی بر بافت با استفاده از موضوعات پنهان برای دستهبندی مقالات علمی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 31-60]
-
مفعول نمائی افتراقی
تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]
-
مفهوم ترس
نظام شناختیِ مفهوم ترس در فارسی و عربی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 187-212]
-
مقایسه
بررسی مقابلهای طرحوارههای بیان مقایسة مبالغهآمیز در فارسی و انگلیسی: رویکردی شناختی-ردهشناسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 65-97]
-
موضوع
ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]
-
مولّفههای گفتمانمدار
تحلیل گفتمان انتقادی در روایتهای زنان تحت خشونت خانگی براساس مدل کنشگران اجتماعی ون لیُوِن (2008) [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 85-110]
ن
-
ناسزا
زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]
-
نامآوا
نامآواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]
-
نامآواواژه
نامآواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]
-
نامآوای بیانگر
نامآواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]
-
نامآوای متداعی
نامآواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]
-
نامآوای مستقیم غیر واژگانی
نامآواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]
-
نامآوای مستقیم واژگانی
نامآواهای فارسی: تحلیلی بر اساس رابطه تصویرگونگی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 295-317]
-
نامههای امام علی (ع)
تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامههای امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]
-
نحو
پسایندسازی: آزمونی برای شناسایی سازههای نحوی در فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 65-83]
-
نحو ترازمند
مبتداسازیِ ضمیرگذارِ ساخت ملکی در زبان فارسی بر اساس نظریۀ بهینگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 201-223]
-
نشانگرهای فراگفتمانی
نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]
-
نشان مفعولی را
تحلیلی نحوی از حالت نمای "را" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 213-237]
-
نشانه-معناشناسی
تحلیل نظام گفتمانی تنش در نامههای امام علی(ع) به معاویه در نهج البلاغه [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 89-113]
-
نشانۀ مفعولی «را»
متغیرهای موثر در ظهور / عدم ظهور «را» در گفتار فارسیزبان [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 225-252]
-
نظام شناختی
نظام شناختیِ مفهوم ترس در فارسی و عربی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 187-212]
-
نظریه بهینگی
مبتداسازیِ ضمیرگذارِ ساخت ملکی در زبان فارسی بر اساس نظریۀ بهینگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 201-223]
-
نقشگرایی هلیدی
بررسی گفتمان کودکان اوتیستی برپایه فرانقش بینافردی و متنی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 65-88]
-
نگرش زبانی
تاثیر جنسیت، سن و تحصیلات بر نگرش زبانی بین کردزبانان مهاباد با رویکرد آزمون تطابق گوینده [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 83-96]
-
نمونه
بررسی طرحوارههای ساخت موصولی در زبان فارسی با رویکرد پیکره بنیاد [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 39-64]
-
نوشتار آکادمیک
نشانگرهای فراگفتمان تعاملی دربخش های بحث و نتیجه گیری مقالات پژوهشی در حوزه های علوم سیاسی و مطالعات دینی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 221-242]
-
نوشتار استدلالی
بررسی پیکرهبنیاد سازماندهی در نوشتار استدلالی فارسیآموزان: تلفیق دو رویکرد ساختار بلاغی و حرکت بلاغی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 35-64]
-
نوع راهبردهای درخواست
رابطه بین تسلط اجتماعی مخاطب و کاربرد راهبردهای درخواست توسط دانشآموزان نوجوان ایرانی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 149-186]
-
نوواژه
زایایی صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]
و
-
وابسته
ساختهای بنیادین جمله در نوشتار کودکان 10 تا 12 ساله بر اساس دستور وابستگی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 169-199]
-
واژة مرکب
رویکرد صرف ساختبنیاد به تحلیل صفتهای مرکب ساختهشده از «-ساز» در فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 205-220]
-
واژۀ تکبسامدی
زایایی صرفی پسوندهای اشتقاقی غیرفعلی فارسی: شواهدی از "پیکرۀ وابستگی" [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 111-147]
-
واقعیت افزوده
آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبانهای خارجی در قاب واقعیت افزوده رباتهای اجتماعی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 9-37]
ه
-
هایمز
زباهنگ ناسزا در رمان نوجوان بر اساس رویکرد هایمز(مطالعه موردی مجموعۀ آبنبات) [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 143-161]
-
هسته
ترکیب گروهی در زبان فارسی [دوره 15، شماره 48، 1402، صفحه 115-142]
-
همایند
خلق گروه واژگانی در چارچوب دستور ساختاری و کاربست آن در فرهنگهای فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 119-147]
-
همپایگی
نگرش دستور شناختی به پدیدۀ حذف در ساختهای همپایۀ فارسی [دوره 15، شماره 46، 1402، صفحه 233-264]
-
همپایگی عطفی
تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]
-
همراهی متقارن
تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]
-
همراهی نامتقارن
تحلیل معنایی ساختهای متشکل از"با" در زبان فارسی [دوره 15، شماره 49، 1402، صفحه 97-118]
-
هویت ملی
تحلیل کارکردهای گفتمانی رمان «سال بلوا» با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 15، شماره 47، 1402، صفحه 157-184]